"RB Rail" norāda, ka šogad projekts pakāpeniski sāk lielapjoma būvniecību. Aktīvi pamattrases būvdarbi notiek Igaunijā un Lietuvā, savukārt Latvijā turpinās sagatavošanās darbi, lai sāktu pamattrases izbūvi.
Līdz gada beigām paredzēts noslēgt būvniecības līgumus vairāk nekā 100 kilometru posmam Igaunijā, savukārt Lietuva gatavojas izsludināt iepirkumus posmiem starp Kauņu un Latvijas robežu. Tāpat arī turpinās būtiski iepirkumi visai "Rail Baltica" trasei, tostarp elektrifikācijas apakšsistēmas un vilcienu vadības un signalizācijas iekārtu apakšsistēmas projektēšanas un būvniecības iepirkumi.
Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" ceturtdien SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) pagaidu valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs skaidroja, ka jebkura būvdarbu procesa sākumā ir vispirms jāveic administratīvie soļi. "Patlaban ir veikti atmežošanas darbi Iecavas būvmateriālu bāzē, ir pasūtīti aptuveni 100 hektāri pamattrases atmežošanai, tuvākajā laikā plānojam izveidot praktisku būvlaukumu, mobilizēt būvlaukuma bāzi, tostarp elektrības un interneta pieslēgumus, lai izveidotu šo reģionālo bāzi. Un pēc tam varēs vest iekšā visus minerālmateriālus," norādīja Diļevs.
Komentējot pamattrases būvniecības tempus salīdzinājumā ar Lietuvu un Igauniju, viņš teica, ka Latvijai paiet ilgāks laiks, lai pabeigtu būvprojektus, bet, viņaprāt, nākamajos gados Latvijas būvniecības temps pārsniegs igauņus un lietuviešus.
Viņš arī teica, ka Baltijas reģionā sliedes vidēji var uzlikt no 600 līdz 800 metriem dienā. "Mēs plānojam šos 230 kilometrus līdz 2030.gadam pabeigt, lai varētu palaist satiksmi. Tāds būvniecības temps mums ir jāsasniedz," sacīja Diļevs.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri