• Ginters,
  • Guntra,
  • Marianna
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


RB Rail: Rail Baltica pamattrases izbūvi varētu sākt līdz šī gada beigām

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 17:47, 19.09.2024


Latvijā turpinās sagatavošanās darbi, lai līdz šī gada beigām sāktu dzelzceļa projekta "Rail Baltica" pamattrases izbūvi dienvidu posmā, informē AS "RB Rail" pārstāvji.


Foto: LETA

"RB Rail" norāda, ka šogad projekts pakāpeniski sāk lielapjoma būvniecību. Aktīvi pamattrases būvdarbi notiek Igaunijā un Lietuvā, savukārt Latvijā turpinās sagatavošanās darbi, lai sāktu pamattrases izbūvi.

Līdz gada beigām paredzēts noslēgt būvniecības līgumus vairāk nekā 100 kilometru posmam Igaunijā, savukārt Lietuva gatavojas izsludināt iepirkumus posmiem starp Kauņu un Latvijas robežu. Tāpat arī turpinās būtiski iepirkumi visai "Rail Baltica" trasei, tostarp elektrifikācijas apakšsistēmas un vilcienu vadības un signalizācijas iekārtu apakšsistēmas projektēšanas un būvniecības iepirkumi.

Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" ceturtdien SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) pagaidu valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs skaidroja, ka jebkura būvdarbu procesa sākumā ir vispirms jāveic administratīvie soļi. "Patlaban ir veikti atmežošanas darbi Iecavas būvmateriālu bāzē, ir pasūtīti aptuveni 100 hektāri pamattrases atmežošanai, tuvākajā laikā plānojam izveidot praktisku būvlaukumu, mobilizēt būvlaukuma bāzi, tostarp elektrības un interneta pieslēgumus, lai izveidotu šo reģionālo bāzi. Un pēc tam varēs vest iekšā visus minerālmateriālus," norādīja Diļevs.

Komentējot pamattrases būvniecības tempus salīdzinājumā ar Lietuvu un Igauniju, viņš teica, ka Latvijai paiet ilgāks laiks, lai pabeigtu būvprojektus, bet, viņaprāt, nākamajos gados Latvijas būvniecības temps pārsniegs igauņus un lietuviešus.

Viņš arī teica, ka Baltijas reģionā sliedes vidēji var uzlikt no 600 līdz 800 metriem dienā. "Mēs plānojam šos 230 kilometrus līdz 2030.gadam pabeigt, lai varētu palaist satiksmi. Tāds būvniecības temps mums ir jāsasniedz," sacīja Diļevs.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika VNĪ nav izdevies izsolīt Maskavas namu

VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) pirmajā izsolē par Maskavas kultūras un biznesa centru Rīgā, Marijas ielā 7, kas plašāk pazīstama kā Maskavas nams, nav izdevies piesaistīt potenciālo investoru interesi.

Ekonomika Eksperts: elektromobiļiem ir jāizmanto zemie enerģijas tarifi (+VIDEO)

Plānojot un optimizējot uzlādes laiku un sekojot līdzi biržas cenām, jums ir iespējams būtiski ietaupīt.

Ekonomika Latvija un ASV apliecina gatavību ciešāk sadarboties digitalizācijas jautājumos

Latvija un ASV apliecinājušas gatavību ciešāk sadarboties digitalizācijas jautājumos, informē Ārlietu ministrija (ĀM).

Lasiet arī

Sabiedrība Galvenā prioritāte - panākt vienošanos par pirmās kārtas izbūves plānu

Šobrīd 278,6 km no 870 km garās Rail Baltica pamattrases ir būvniecības līgumu stadijā, un vēl 227,5 km pamattrases atrodas iepirkuma posmā.

Sabiedrība Lēmums “Rail Baltica” projektā iekļaut “Rīgas cilpu” pieņemts bezatbildīgi

Nepārdomāti lēmumi valsti padara par ķīlnieku, kā arī rada riskus valsts finansiālajai stabilitātei un saistībām.

Sabiedrība "Rail Baltica ir civils projekts, taču tam ir būtiska militāra ietekme"

Vācijas starptautiskā raidorganizācija Deutsche Welle, apmeklējot būvlaukumus un tiekoties ar Rail Baltica projektā iesaistītajiem, inženieriem un politiķiem, nesen veikusi reportāžu par Rail Baltica, ātrgaitas dzelzceļa infrastruktūru, kuras būvniecība šobrīd notiek visās trīs Baltijas valstīs.

Sabiedrība «RB Rail» atklāj «Rail Baltica» nozīmi militārajai mobilitātei Baltijas reģionā

Dzelzceļa infrastruktūras projekts "Rail Baltica" ir atzīts par ģeopolitisku un stratēģisku nepieciešamību, un šis savienojums ir svarīgs Baltijas valstu militārās mobilitātes stratēģijai, būtiski uzlabojot gan pārvietošanās kapacitāti un ātrumu, gan savienojamību ar Eiropas infrastruktūras artērijām, informē Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" pārstāvji, atsaucoties uz Eiropas Politikas analīzes centra ("Center for European Policy Analysis" (CEPA)) pētījumu.