• Aldis,
  • Aldris,
  • Alfons
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Kravu pārvadājumu apmērs ar sauszemes transportu sarucis par 2%

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 18:33, 04.09.2024


Ar sauszemes un cauruļvadu transportu pārvadāto kravu apmērs šogad pirmajā pusgadā, salīdzinot ar 2023.gada attiecīgo periodu, Latvijā samazinājies par 2% jeb 839 800 tonnu - līdz 40,907 miljoniem tonnu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.


Foto: LETA

Tostarp ar autotransportu 2024.gada pirmajā pusgadā pārvadāti 34,97 miljoni tonnu kravu, kas ir par 2,8% vairāk nekā 2023.gada pirmajā pusgadā.

Iekšzemē transportēja 26,905 miljonus tonnu kravu, kas ir par 1,8% vairāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš, bet starptautiskajos kravu pārvadājumos - 8,064 miljonus tonnu kravu, kas ir par 6,6% vairāk. No tiem eksporta kravu pārvadājumos transportēti 2,117 miljoni tonnu kravu, kas ir par 16,5% mazāk, importa kravu pārvadājumi samazinājās par 3,8%, veidojot 1,595 miljonus tonnu, kamēr ārvalstīs pārvadāja 4,353 miljonus tonnu kravu, kas ir par 29,1% vairāk nekā pirms gada.

No kopējā ar autotransportu pārvadāto kravu apmēra 80,8% kravu transportēja komercpārvadājumos. Salīdzinājumā ar 2023.gada pirmo pusgadu kravu apmērs komercpārvadājumos pieauga par 3,9% un veidoja 28,246 miljonus tonnu.

Savukārt ar dzelzceļa transportu šogad pirmajā pusgadā pārvadāja 5,937 miljonus tonnu, kas ir par 23,3% mazāk nekā 2023.gada pirmajā pusgadā.

Iekšzemē ar dzelzceļa transportu pārvadāja 790 900 tonnu kravu, kas ir par 5% vairāk, bet starptautiskajos dzelzceļa kravu pārvadājumos transportēja 5,146 miljonus tonnu kravu, kas ir samazinājums par 26,4%. Tostarp eksporta pārvadājumos pārvadāti 994 000 tonnu, kas ir par 49,8% mazāk, importa pārvadājumos - 3,721 miljons tonnu, kas ir samazinājums par 18,9%, bet tranzīta kravu pārvadājumos - 431 000 tonnu, kas ir par 2,7% vairāk.

Caur Latvijas ostām šogad pirmajā pusgadā transportēja 4,005 miljonus tonnu kravu, kas ir par 27,7% mazāk nekā 2023.gada pirmajos sešos mēnešos.

Statistikas pārvaldē arī norāda, ka 2023.gada pirmajā pusgadā no ostām nosūtīja un ostās saņēma 17,9 miljonus tonnu kravu, kas ir par 11,4% mazāk nekā 2023.gada pirmajā pusgadā. Kravu apgrozījums Rīgas ostā bija 8,9 miljoni tonnu, kas ir kritums par 7,8%, Ventspils ostā - 3,9 miljoni tonnu, kas ir par 31,7% mazāk, Liepājas ostā - 3,7 miljoni tonnu, kas ir par 2,6% vairāk, bet mazajās ostās - 1,4 miljoni tonnu, kas ir par 13,6% vairāk.

No ostām nosūtīja 13,5 miljonus tonnu kravu, kas ir par 2,3% vairāk nekā 2023.gada pirmajā pusgadā. Nosūtīto konteineru kravu apmērs pieauga par 18,9%, labības un labības produktu - par 13,6%, kokmateriālu - par 23,6%, bet šķeldas - par 46,3%. Savukārt ogļu nosūtīšana samazinājās par 60,4%, mobilo kravu - par 13,9%, bet naftas produktu - par 46,7%.

Ostās saņēma 4,4 miljonus tonnu kravu, kas ir par 37,3% mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā. Izkrauto konteineru kravu apmērs samazinājās par 23,6%, mobilo kravu - par 14,3%, naftas produktu - par 27,2%, rūdas - par 47,7%, bet ogļu - par 88,6%.

Rīgas lidostā saņēma un no lidostas nosūtīja 8400 tonnu kravu, kas ir par 10,1% mazāk nekā 2023.gada pirmajā pusgadā.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Nākamgad varētu atjaunot pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Daugavpili

Pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Daugavpili varētu atjaunot nākamā gada pavasarī pēc dzelzceļa remontdarbu pabeigšanas Latvijā, ceturtdien paziņoja Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmuma "Lietuvos geležinkeliai" (LTG) pasažieru pārvadājumu kompānijas "LTG Link" pārstāvji.

Ekonomika Latvijā atsavināti 20% no nepieciešamajām «Rail Baltica» zemes vienībām

Patlaban Latvijā ir atsavināti 20% no nepieciešamajām dzelzceļa projekta "Rail Baltica" zemes vienībām, ceturtdien starptautiskajā nākotnes transporta un mobilitātes konferencē "Look at the Future of Mobility 2024" sacīja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs.

Ekonomika Eksperti: kāpēc «zaļais» transports Latvijā ir apstājies (+VIDEO)

Dīleri stāsta, ka vairs nevēlas pieņemt lietotus elektroauto, jo iespējamība tos pārdot ir ļoti maza.

Ekonomika Rīgas vicemērs Ratnieks «‎Naudas pašvaldībām katastrofāli trūkst (+VIDEO)

Galvaspilsēta dod līdzekļus novadiem, bet pati ir spiesta ņemt kredītus.

Lasiet arī