Pētījums: klientu apkalpošanas kvalitāte farmācijā Latvijā ir augstākā Baltijā

Ekonomika
LETA 14:17, 27.08.2024 0

Klientu apkalpošanas kvalitāte farmācijā Latvijā ir augstākā Baltijā, liecina ikgadējais uzņēmuma "Dive Group" klientu servisa novērtēšanas pētījums.

 
Foto: LETA

Šogad jūnijā uzņēmums veica farmācijas sektora pētījumu, ar mērķi noskaidrot līderi, kas sniedz augstvērtīgāko klientu apkalpošanu katrā no Baltijas valstīm.

Klientu servisa kvalitātes pārbaudes tika veiktas, izmantojot slepeno pircēja metodi, kopumā veicot 160 vizītes visos vadošajos farmācijas mazumtirdzniecības uzņēmumos. Pētījumā tika analizētas farmaceitu komunikācijas, attieksmes un pārdošanas prasmes.

Latvijā labāko klientu apkalpošanu sniedz aptieku tīkls "Mēness aptieka" (85,29%), seko "Apotheka" (82,87%) un "Benu" (82,14%).

Lietuvā līderu pozīcijā ar rezultātu 81,69% ir "Norfa", bet Igaunijā "Benu" ar 84,12%.

Kopumā pētījums atklāj, ka triju Baltijas valstu vidū ar labāko klientu apkalpošanas kvalitāti arī šogad var lepoties Latvija, sasniedzot vidējo nozares rādītāju 81,42%, seko Lietuva ar 77,1%, bet zemākais rezultāts šajā nozarē ir Igaunijā - 76,39%.

Farmācijas sektorā Latvijā 2024.gadā, salīdzinot ar 2023.gadu, vidējais rādītājs klientu apkalpošanā ir samazinājies par sešiem procentpunktiem - no 87,42% līdz 81,42%, Lietuvā kritums bijis par 9,54 procentpunktiem - no 86,64% līdz 77,1%, bet Igaunijā samazinājums bijis par 9,56 procentpunktiem - no 85,95% līdz 76,39%.

Pētījuma noskaidrots, ka apkalpošanas vide ir izvirzījusies kā visaugstāk novērtētā sadaļa, sasniedzot 99,35% rezultātu. Tas ir par 1,91 procentpunktu vairāk nekā 2023.gadā, norādot uz uzlabojumiem klientu apkalpošanas jomā.

Vienlaikus lielākais kritums ir vērojams pārdošanas prasmju sadaļā, kur vidējais vērtējums ir samazinājies par 10,62 procentpunktiem. Ja 2023.gadā tas bija 84,27%, tad 2024.gadā tas ir nokrities līdz 73,65%. Tikai 31,67% gadījumu farmaceiti klientiem piedāvā papildu produktus, kas varētu veicināt ātrāku atveseļošanos, un tikai 30% gadījumu tiek sniegti nemedikamentozi ieteikumi.

"Dive Group" norāda, ka dati uzsver nepieciešamību turpināt pilnveidot pārdošanas prasmes un veicināt proaktīvu pieeju klientu veselības aprūpē, lai nodrošinātu nozares attīstību un uzlabotu klientu apmierinātību.

Pielietojot slepenā pircēja metodi, "Dive Group" klientu apkalpošanas kvalitāti galvenokārt vērtē banku, telekomunikāciju, farmācijas, autotransporta un tirdzniecības nozarēs, kā arī valsts sektorā. Pētījumi vienmēr tiek veikti, izmantojot slepenā pircēja metodi. Slepenie vērtētāji izmanto standartizētu anketu, kurā bez atbildes vērtējuma tiek iesniegti arī paplašināti komentāri, kas pamato atbildi.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Skolēni varēs strādāt kokaudzētavā pie Ogres (+VIDEO)

Vasaras darbs "Rīgas mežos" jauniešiem nav tikai iespēja nopelnīt - tā ir arī vērtīga pieredze.

Ekonomika Liellopu gaļas iepirkumu cena martā palielinājusies par 19,9%

Govs liemeņa iepirkuma cena Latvijā 2025.gada martā, salīdzinot ar februāri, palielinājusies par 19,9%, liecina Zemkopības ministrijas (ZM) Tirgus un tiešā atbalsta departamenta dati.

Ekonomika Cūkgaļas cena Latvijā martā pieauga par 1,5%

Latvijā cūkgaļas cena šogad martā bija 191,67 eiro par 100 kilogramiem, kas ir par 1,5% vairāk nekā februārī, bet par 19,5% mazāk nekā 2024.gada martā, liecina Zemkopības ministrijas (ZM) Tirgus un tiešā atbalsta departamenta dati.

Ekonomika Garkalnē par 12 miljoniem eiro būvēs jaunu bērnudārzu

Garkalnē maijā sākta jaunas pirmsskolas izglītības iestādes būvniecība, liecina informācija Ropažu novada mājaslapā.

Lasiet arī

Sabiedrība Plāno ieviest vairākus jaunus farmaceitu pakalpojumus

Veselības ministrija (VM) plāno ieviest vairākus jaunus farmaceitiskās aprūpes pakalpojumus, liecina ministrijas izstrādātie grozījumi Aptieku darbības noteikumos.

Veselība Eksperte: Maksa par zāļu recepti ir jauns birokrātisks slogs

No 1.janvāra aptiekās ieviestais pacientu 75 centu līdzmaksājums par katru zāļu recepti nav labs risinājums, uzskata Rīgas Stradiņa universitātes Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultātes prodekāne, Sabiedrības veselības institūta direktora vietniece un bijusī Zāļu cenu valsts aģentūras direktore Daiga Behmane.

Ekonomika «Latvijas aptiekas» pārdošana varētu tikt īstenota KP noteiktajā termiņā

Zāļu ražotājam AS "Olpha" (iepriekš "Olainfarm") piederošo SIA "Latvijas aptieka" kapitāldaļu pārdošana varētu tikt īstenota Konkurences padomes (KP) noteiktajā termiņā, kas ir šā gada 1.februāris, aģentūrai LETA prognozēja "Latvijas aptiekas" pārvaldnieks Guntis Belēvičs.

Sabiedrība Vāc parakstus lai atceltu farmaceita pakalpojumu maksu recepšu zālēm

Jau pirmajās stundās pēc iniciatīvas publicēšanas par iniciatīvu ir parakstījušies vairāk nekā 100 cilvēku.