• Dita,
  • Marta
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


PTAC visvairāk sūdzību pērn saņēmis par iegādāto preču kvalitāti

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 12:07, 20.02.2024


Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) pagājušajā gadā visvairāk sūdzību saņēmis par iegādāto preču kvalitāti.



2023.gadā PTAC saņēmis kopumā 3663 patērētāju iesniegumus un sniedzis 27 327 konsultācijas. Pērn saņemto iesniegumu un sūdzību skaits pieaudzis par 2,8%, salīdzinot ar 2022.gadu, kamēr sniegto konsultāciju skaits sarucis par 7,2%.

Kā norāda PTAC, visvairāk iesniegumu pērn saņemti par preču kvalitāti - 710, pasažieru tiesībām avio pārvadājumos - 610, komercprakses pārkāpumiem, reklāmu, e-komerciju - 539, kā arī par nepiegādātām precēm un pakalpojumiem - 439.

Tikmēr visvairāk konsultāciju sniegts par dažādos normatīvos noteikto - 7526, par preču kvalitāti - 5045, par PTAC darbu - 4078, par citu iestāžu kompetenci - 3861, kā arī par atteikuma tiesībām - 1734.

PTAC norāda, ka pērn īpaši pieaudzis sūdzību skaits par iegādāto transportlīdzekļu kvalitāti. PTAC 2023.gadā saņēmis 59 iesniegumus par strīdiem, kas saistīti transportlīdzekļiem, turklāt 51 iesniegums bija par transportlīdzekļu kvalitāti. Vienlaikus PTAC norāda, ka gadu iepriekš centrs saņēma 33 iesniegumus par strīdiem, kas saistīti transportlīdzekļiem.

Analizējot strīdu saturu, PTAC secinājis, ka patērētāji iegādājas lietotas automašīnas un neilgi pēc iegādes tām atklājas dažādi nopietni tehniski defekti, kuru dēļ ar auto nedrīkst vai nav ieteicams braukt.

Tāpat PTAC konstatējis, ka, iegādājoties lietotas automašīnas, patērētāji ne vienmēr saprot, kādu līgumu viņi noslēdz saistībā ar automašīnas iegādi, proti, vai iegādājas automašīnu kredītā vai arī noslēdz automašīnas ilgtermiņa nomas līgumu.

Risinot strīdu situācijas dažādās jomās, PTAC arī konstatējis, ka patērētāji neizprot mobilo sakaru operatoru maiņas procesu. Līdztekus secināts, ka pieaudzis dažādu apkrāpšanas veidu skaits tiešsaistes tirdzniecības platformās.

2022.gadā PTAC izskatīja 3563 patērētāju iesniegumus un sūdzības, kā arī sniedza 29 444 konsultācijas.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Eksperts: aizkavēts maksājums par pakalpojumiem sabojās kredītvēsturi (+VIDEO)

Labākā pieeja ir ik dienu piekopot pārdomātus finanšu ieradumus.

Ekonomika Baltijā sākas viedo māju bums (+VIDEO)

Papildus var ietaupīt, modernizējot esošo elektrības instalāciju.

Ekonomika Atļauj "Latvijas Gāze" izteikt akciju atpirkšanas piedāvājumu

Vienas akcijas cena akciju atpirkšanas piedāvājumā ir noteikta 3.35 eiro.

Ekonomika Zemitāna tilta pārbūvei pieteikušies četri pretendenti

Rīgas pašvaldības šovasar izsludinātajā atklātajā iepirkuma konkursā Joŗģa Zemitāna tilta pārbūvei pieteikušies četri pretendenti, savukārt konkursu Vanšu tilta pārbūvei plānots izbeigt bez rezultāta un izsludināt jaunu iepirkumu.

Lasiet arī

Sabiedrība PTAC saņēmis vairākas patērētāju sūdzības par nepiegādātu kurināmo

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir saņēmis vairākas sūdzības par to, ka patērētāji ir pasūtījuši kurināmo - briketes vai malku - veikuši priekšapmaksu, bet preci nav saņēmuši, aģentūru LETA informēja PTAC pārstāvji.

Ekonomika "adidas Baltic" iekļauts PTAC "melnajā sarakstā"

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) "melnajā sarakstā" iekļauts apģērbu tirgotājs SIA "adidas Baltic", liecina PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmums.