• Armanda,
  • Armands
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Latvijas banku sektorā ir zemākā klientu apkalpošanas kvalitāte Baltijā

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 08:54, 06.02.2024


Latvijas banku sektorā ir zemākā klientu apkalpošanas kvalitāte Baltijā, liecina ikgadējais uzņēmuma "Dive" klientu servisa novērtēšanas pētījums.


Foto: LETA

Kompānijā norāda, ka triju Baltijas valstu vidū labākais banku klientu atbalsta dienests un klientu apkalpošanas centru darbs ir Lietuvā, kas no 100% novērtēts ar 94,02%, seko Igaunija, kuras banku sektors saņēmis 90,6%, bet zemākais nozares rezultāts joprojām ir Latvijā - 83,36%.

"Dive" pārstāvji atzīmē, ka Latvijā banku klientu atbalsta dienestu darbinieki sasniedz augstus rezultātus, gan apkalpojot klientus klātienē, gan pieņemot zvanus uz informatīvo tālruni. Tomēr zvanu apkalpošanas procesā joprojām pastāv nepieciešamība uzlabot prasmes izzināt klienta vajadzības un veiksmīgi veikt papildus pārdošanu. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, papildus pārdošanas rezultātos bija izaugsme par 0,82 procentpunktiem, bet vajadzību izzināšanā bija kritums par 2,5%.

Vienlaikus Latvijā par banku ar labāko klientu atbalsta dienestu pērn, tāpat kā gadu iepriekš, ir atzīta banka "Citadele", kura "slepenā klienta" zvanos klientu atbalsta dienestam saņēmusi augstāko rezultātu jeb 100%, bet "slepenā klienta" vizītēs klientu apkalpošanas centros saņēmusi 98,78%. Otrajā vietā Latvijā ierindojās "Luminor Bank" filiāle Latvijā, kura saņēmusi attiecīgi 88,3% un 94,39%, un "SEB banka", kura saņēmusi attiecīgi 77,8% un 84,25%.

Savukārt Igaunijā labāko klientu atbalstu banku nozarē arī jaunākajā pētījumā sniegusi "LHV", kura "slepenā klienta" zvanos klientu atbalsta dienestam saņēmusi 100%, bet "slepenā klienta" vizītēs klientu apkalpošanas centros saņēmusi 99,53%, kamēr Lietuvā augstus rezultātus uzrādījušas trīs bankas - "SEB", kura abos vērtējumos saņēmusi 100%, "Šiaulių bankas", kura arī abos vērtējumos saņēmusi 100%, un bankas "Citadele" filiāle, kura saņēmusi vērtējumus attiecīgi 100% un 99,62%.

Pētījums veikts 2023.gada nogalē un 2024.gada sākumā. Pētījumā veikti 160 "slepenā klienta" zvani klientu atbalsta dienestiem un 160 "slepenā klienta" vizītes klientu apkalpošanas centros. To laikā pēc vienotas metodoloģijas un pēc identiskiem kritērijiem vērtētas banku klientu atbalsta dienesta un apkalpošanas nodaļu profesionālās zināšanas, komunikācijas prasmes, spēja klientam piedāvāt piemērotāko risinājumu, kā arī citi parametri.

Pielietojot slepenā pircēja metodi, "Dive Group" klientu apkalpošanas kvalitāti galvenokārt vērtē banku, telekomunikāciju, farmācijas, autotransporta un tirdzniecības nozarēs, kā arī valsts sektorā. Pētījumi vienmēr tiek veikti, izmantojot slepenā pircēja metodi. Slepenie vērtētāji izmanto standartizētu anketu, kurā bez atbildes vērtējuma tiek iesniegti arī paplašināti komentāri, kas pamato atbildi.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Eksperts stāsta, kā iegādāties lietotu traktoru (+VIDEO)

Pēdējo gadu laikā finansiālā situācija mazinājusi saimniecību spēju uzņemties jaunas kredītsaistības.

Ekonomika Zelta cena sasniedz jaunu rekordu

Zelta cena pirmdien sasniedza jaunu rekordu, kamēr ASV dolāra vērtība turpināja kristies, tirgos valdot bažām par ASV prezidenta Donalda Trampa ievedmuitas tarifu politiku un strīdu ar Federālo rezervju sistēmu.

Ekonomika Latvijas Bankas ekonomisti: Turpmākajos mēnešos pakalpojumu cenas augs lēnāk

Turpmākajos mēnešos pakalpojumu cenas augs lēnāk, jo algu kāpums vairs nav tik straujš kā pērn, vietnē "Makroekonomika.lv" raksta Latvijas Bankas ekonomisti Ieva Opmane un Andrejs Bessonovs.

Ekonomika Valmieras Industriālajā parkā uzsākta dzelzceļa būvniecība (+VIDEO)

Noritējušas izsoles divām esošajām rūpnieciskās apbūves teritorijām 23,7 ha un 12 ha platībā.

Lasiet arī

Ekonomika Baņķiere Ieva Tetere asi kritizē valdības ekonomisko politiku (+VIDEO)

"Vairāki lēmumi valsts līmenī tika pieņemti sasteigti, risinot īstermiņa jautājumus, nevis, domājot par kopējo izaugsmi ilgtermiņā".

Ekonomika Uz trīs gadiem ievieš solidaritātes iemaksas kredītiestādēm

Saeima trešdien galīgajā lasījumā pieņēma Solidaritātes iemaksu likumu, kas noteiks pienākumu Latvijā reģistrētām kredītiestādēm un citu valstu kredītiestāžu filiālēm turpmākos trīs gadus veikt solidaritātes iemaksas.

Ekonomika Latvijā paplašinās banku klātbūtni reģionos

Latvijas Banka izstrādājusi un apstiprinājusi "Finanšu pakalpojumu sniegšanas klātienē noteikumus", kas nodrošinās banku plašāku klātbūtni Latvijas reģionos.

Ekonomika Kāpēc vienkāršam latvietim ir vairāki banku konti, skaidro finansiste (+VIDEO)

Ir iespējams arī veidot uzkrājumus, mainoties Euribor – likmei paliekot mazākai, iegūto “starpību” var krāt, pašam nemaz nemanot.