• Maira,
  • Rasa,
  • Rasma
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Latvijas banku sektorā ir zemākā klientu apkalpošanas kvalitāte Baltijā

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 08:54, 06.02.2024


Latvijas banku sektorā ir zemākā klientu apkalpošanas kvalitāte Baltijā, liecina ikgadējais uzņēmuma "Dive" klientu servisa novērtēšanas pētījums.


Foto: LETA

Kompānijā norāda, ka triju Baltijas valstu vidū labākais banku klientu atbalsta dienests un klientu apkalpošanas centru darbs ir Lietuvā, kas no 100% novērtēts ar 94,02%, seko Igaunija, kuras banku sektors saņēmis 90,6%, bet zemākais nozares rezultāts joprojām ir Latvijā - 83,36%.

"Dive" pārstāvji atzīmē, ka Latvijā banku klientu atbalsta dienestu darbinieki sasniedz augstus rezultātus, gan apkalpojot klientus klātienē, gan pieņemot zvanus uz informatīvo tālruni. Tomēr zvanu apkalpošanas procesā joprojām pastāv nepieciešamība uzlabot prasmes izzināt klienta vajadzības un veiksmīgi veikt papildus pārdošanu. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, papildus pārdošanas rezultātos bija izaugsme par 0,82 procentpunktiem, bet vajadzību izzināšanā bija kritums par 2,5%.

Vienlaikus Latvijā par banku ar labāko klientu atbalsta dienestu pērn, tāpat kā gadu iepriekš, ir atzīta banka "Citadele", kura "slepenā klienta" zvanos klientu atbalsta dienestam saņēmusi augstāko rezultātu jeb 100%, bet "slepenā klienta" vizītēs klientu apkalpošanas centros saņēmusi 98,78%. Otrajā vietā Latvijā ierindojās "Luminor Bank" filiāle Latvijā, kura saņēmusi attiecīgi 88,3% un 94,39%, un "SEB banka", kura saņēmusi attiecīgi 77,8% un 84,25%.

Savukārt Igaunijā labāko klientu atbalstu banku nozarē arī jaunākajā pētījumā sniegusi "LHV", kura "slepenā klienta" zvanos klientu atbalsta dienestam saņēmusi 100%, bet "slepenā klienta" vizītēs klientu apkalpošanas centros saņēmusi 99,53%, kamēr Lietuvā augstus rezultātus uzrādījušas trīs bankas - "SEB", kura abos vērtējumos saņēmusi 100%, "Šiaulių bankas", kura arī abos vērtējumos saņēmusi 100%, un bankas "Citadele" filiāle, kura saņēmusi vērtējumus attiecīgi 100% un 99,62%.

Pētījums veikts 2023.gada nogalē un 2024.gada sākumā. Pētījumā veikti 160 "slepenā klienta" zvani klientu atbalsta dienestiem un 160 "slepenā klienta" vizītes klientu apkalpošanas centros. To laikā pēc vienotas metodoloģijas un pēc identiskiem kritērijiem vērtētas banku klientu atbalsta dienesta un apkalpošanas nodaļu profesionālās zināšanas, komunikācijas prasmes, spēja klientam piedāvāt piemērotāko risinājumu, kā arī citi parametri.

Pielietojot slepenā pircēja metodi, "Dive Group" klientu apkalpošanas kvalitāti galvenokārt vērtē banku, telekomunikāciju, farmācijas, autotransporta un tirdzniecības nozarēs, kā arī valsts sektorā. Pētījumi vienmēr tiek veikti, izmantojot slepenā pircēja metodi. Slepenie vērtētāji izmanto standartizētu anketu, kurā bez atbildes vērtējuma tiek iesniegti arī paplašināti komentāri, kas pamato atbildi.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Saeima atbalsta izmaiņas skolotāju darba samaksas finansēšanas kārtībā

Saeima ceturtdien pirmajā lasījumā atbalstīja grozījumus Izglītības likumā, kas paredz Ministru kabinetam (MK) noteikt deleģējumu izstrādāt noteikumus, nosakot kritērijus un kārtību, kādā valsts piedalās skolotāju darba samaksas finansēšanā.

Ekonomika Saeima pieņem principu "parāds seko dzīvoklim"

Par dzīvokļa parādiem atbildīgs būs tā jaunais īpašnieks, paredz Saeimā šodien galīgajā lasījumā pieņemtie grozījumi Dzīvokļa īpašuma likumā, ieviešot principu "parāds seko dzīvoklim".

Ekonomika Saeima atbalsta CSP iesaisti pārtikas cenu monitoringā

Saeima ceturtdien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, kas paredz, ka patēriņa preču cenu izsekojamībai, caurskatāmībai un monitoringam, tostarp pārtikas preču cenu salīdzināšanas rīkam nepieciešamo informāciju, no mazumtirgotāja ievāks un apstrādās Centrālā statistikas pārvalde (CSP).

Ekonomika Ekonomists: ASV tarifu jutīgajās nozarēs Latvijā optimisms turpina pieaugt

Latvijā ASV tirdzniecības tarifu jutīgajās nozarēs optimisma līmenis turpina pieaugt, aģentūrai LETA norāda bankas "Citadele" galvenais ekonomists Kārlis Purgailis.

Lasiet arī

Ekonomika Latvijas finanšu iestāžu peļņa divos mēnešos - 65 miljoni eiro

Latvijas monetārās finanšu iestādes (MFI), galvenokārt bankas, šogad pirmajos divos mēnešos strādāja peļņu 65 miljonu eiro apmērā, kas ir par 32,3% mazāk nekā 2024.gada attiecīgajā periodā, liecina Latvijas Bankas publiskotā informācija.

Ekonomika Latvijas finanšu iestāžu peļņa janvārī - 36,3 miljoni eiro

Latvijas monetārās finanšu iestādes (MFI), galvenokārt bankas, šogad janvārī strādāja peļņu 36,3 miljonu eiro apmērā, kas ir par 25,6% mazāk nekā 2024.gada attiecīgajā periodā, liecina Latvijas Bankas publiskotā informācija.

Ekonomika Ekonomisti nosauc aktuālākās problēmas Latvijas banku sektorā

Augsta kreditēšanas tirgus segmentācija un konkurences spiediena trūkums joprojām ir aktuālas problēmas Latvijas banku sektorā, vietnē "Makroekonomika.lv" raksta Latvijas Bankas ekonomisti Andrejs Kurbatskis un Nadežda Siņenko.

Ekonomika Latvijas finanšu iestāžu peļņa 11 mēnešos - 486,2 miljoni eiro

Latvijas monetārās finanšu iestādes (MFI), galvenokārt bankas, pagājušā gada 11 mēnešos strādāja peļņu 486,2 miljonu eiro apmērā, kas ir par 26% mazāk nekā 2023.gada attiecīgajā periodā, liecina Latvijas Bankas publiskotā informācija.