• Gundega,
  • Terēze
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Rīgas osta atslogos pilsētu no kravas autotransporta

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 14:14, 18.12.2023


Starp diviem Rīgas brīvostā strādājošiem termināļiem - SIA "Rīgas universālais termināls" un SIA "Baltic Container Terminal" no decembra sākuma sācis kursēt regulārs konteineru vilciens.


Foto: LETA

Tādējādi tiek uzlabota ne tikai kravu aprite ostas teritorijā, bet arī no autotransporta atslogota termināļu infrastruktūra, ostas autoceļi un arī pilsētas ielas, informē Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāvji.

Brīvostas pārstāvji atzīmē, ka jaunais konteineru vilciens ir alternatīvs risinājums autotransporta pārvadājumam, kas savieno divus lielākos un noslogotākos terminālus Rīgas ostā, papildinot, ka līdz šim konteineri starp Rīgas ostas termināļiem tika pārvietoti tikai ar autotransportu, būtiski noslogojot Rīgas pilsētas ielas, ostas autoceļus un terminālu infrastruktūru.

Vienlaikus brīvostas pārstāvji informē, ka ostas terminālus savienojošais konteinervilciens kursē katru dienu.

Jauno pārvadājumu nodrošina privātais dzelzceļa kravu pārvadātājs Baltijā AS "Baltijas ekspresis" sadarbībā ar ostas uzņēmumiem SIA "Jaunzeltiņi", "Rīgas universālais termināls" un "Baltic Container Terminal".

Savukārt dzelzceļa kravu pārvadātāja AS "Baltijas ekspresis" valdes priekšsēdētājs Māris Bremze skaidro, ka regulārā konteineru satiksme starp divām pilsētas daļām būtiski atslogos Rīgas pilsētu no kravas autotransporta, sastrēgumiem un oglekļa dioksīda (CO2) izmešiem.

Pēc Bremzes teiktā, šis projekts ir piemērs tam, kā dzelzceļa transports ir spējīgs konkurēt ar autotransportu, pārvietojot kravas efektīvāk, kā arī videi un cilvēkiem draudzīgākā veidā.

Tāpat Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš norāda, ka ar autotransportu pārvadāto kravu apjomi uz un no Rīgas ostas pēdējos gados ir ievērojami auguši.

"Ja pirms pieciem gadiem ar autotransportu pārvadāja ap 33% no ostas kravām, tad pašreiz šis apjoms ir pieaudzis līdz 68%. Jaunizveidotais konteinervilcienu savienojums starp ostas termināļiem ir veiksmīgs projekts kravu plūsmu pārvirzīšanai no autotransporta uz dzelzceļu, kas palīdz risināt pieaugošā autotransporta radītās problēmas ostā un pilsētā," atzīmē Zeltiņš.

Vienlaikus Zeltiņš uzsver, ka risinājumi Rīgas pilsētās un ostas atslogošanai no pieaugošajām autotransporta plūsmām tiek meklēti arī nacionālā mērogā.

Zeltiņš atzīmē, ka Rīgas brīvostas pārvalde kopā Rīgas pilsētas pašvaldību plāno sākt darbu pie vietējo kravu pārvadājumu pārvirzīšanas no autotransporta uz dzelzceļu. Rezultātā tiktu efektīvāk izmantota dzelzceļa infrastruktūra, savukārt Rīga un osta tiktu atslogota no kravas autotransporta, sastrēgumiem un CO2 izmešiem.

Tāpat viņš norāda, ka ir plānots sākt diskusiju par sauszemes loģistikas punktu izveidi Latvijā kravu konsolidēšanai, uzkraušanai no autotransporta uz dzelzceļu un tālākai transportēšanai uz Rīgas ostu.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Investējot 760 tūkstošus eiro renovācijā, «Mego» atklāj veikalu Carnikavā

Šodien, 25. aprīlī, pēc renovācijas darbu pabeigšanas, veikals “Mego” Carnikavā, Rīgas ielā 14, atkal vēris savas durvis pircējiem. Kopējās investīcijas veikala rekonstrukcijā un veikala apkārtnes labiekārtošanā sastādīja aptuveni 760 000 eiro.

Ekonomika Valainis: Latvijas ekonomikai pietrūkst investīciju 2-3 miljardu eiro apmērā

atvijas ekonomikai pietrūkst investīciju 2-3 miljardu eiro apmērā, piektdien intervijā Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumam "Rīta panorāma" sacīja ekonomikas ministrs Viktors Valainis (ZZS).

Ekonomika «ByteDance» noraida ASV prasību pārdot «TikTok»

Ķīnas uzņēmums "ByteDance" noraidījis ASV prasību pārdot videoplatformu "TikTok" un solījis apstrīdēt tiesā Kongresa pieņemto likumu, kas paredz aizliegt "TikTok" Savienotajās Valstīs, ja "ByteDance" to nepārdos.

Lasiet arī

Ekonomika Rīgas ostā astoņos mēnešos pārkrauto kravu apmērs samazinājies par 18,3%

Rīgas brīvostā šogad astoņos mēnešos pārkrauts 12,381 miljons tonnu kravu, kas ir par 18,3% mazāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā, liecina brīvostas publiskotā informācija.

Ekonomika Rīgas brīvosta atdzīvojas ar ekskluzīviem kruīziem

Taču Rīgai joprojām trūkst sava prāmju satiksmes.

Ekonomika Rīgas ostā četros mēnešos pārkrauto kravu apmērs ir samazinājies

Rīgas brīvostā šogad pirmajos četros mēnešos pārkrauti 6,825 miljoni tonnu kravu, kas ir par 9,1% mazāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā, liecina brīvostas publiskotā informācija.

Ekonomika Rīgas osta: kravu plūsmas vairs nebūs tādas, kādas tās bija pirms kara

Šis gads ar Krievijas uzsākto karu Ukrainā ir parādījis, ka, visticamāk, kravu plūsmas nekad, vai vismaz pārskatāmā nākotnē, vairs nebūs tādas, kādas tās bija pirms kara, aģentūrai LETA norādīja Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.