• Dailis,
  • Herberts,
  • Umberts
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


LDz ir gatavs kļūt par vienīgo abu sliežu platuma infrastruktūras pārvaldītāju

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 10:43, 21.11.2023


VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz") ir gatavs kļūt par vienīgo abu sliežu platuma infrastruktūras pārvaldītāju Latvijā, attīstot gan tehnisko nodrošinājumu, gan prasmes, intervijā aģentūrai LETA norādīja LDz valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.


Foto: LETA

Viņš papildināja, ka patlaban LDz ir arī atsevišķu tehnikas vienību atjaunošanas programma.

"Ja mēs jau pašlaik vai tuvākajā laikā zinātu, ka mēs varētu nodrošināt arī "Rail Baltica" uzturēšanu, jau laicīgi varētu pirkt duāli funkcionālus tehniskos ritekļus, kurus, nomainot riteņu pārus, var izmantot uz abiem sliežu ceļu platumiem," skaidroja Pļavnieks.

Viņš piebilda, ka no izmaksu viedokļa būtu absurdi, ja tāda pati tehniskā bāze tagad tiktu veidota paralēli. "Arī saimnieciski pārvadātājiem daudz vienkāršāka ir sadarbība ar vienu sadarbības partneri, kas pārvalda infrastruktūru, nevis ar vairākiem," viņš min.

Tāpat, runājot par "Rail Baltica" dzelzceļu līniju noslodzes ietekmi uz esošajiem tīkliem, viņš norādīja, ka pa "Rail Baltica" varēs aizbraukt uz Skulti, bet lielākā pasažieru daļa, tomēr braucot uz Saulkrastiem, Vecāķiem, piebilstot, ka tur pa "Rail Baltica" tikt nevarēs.

"Drīzāk mani satrauc tas, vai mēs veidojam divus neatkarīgus infrastruktūras pārvaldītājus, kuriem būs arī kopīpašumi - piemēram, Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija. Tas nozīmē, ka mēs veidojam divus izmaksu centrus, kuru vajadzības, visticamāk, vienā vai otrā apjomā būs jāsedz no valsts budžeta," piebilda LDz vadītājs.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka ir cits sliežu platums, bet uzturēšana un apkope funkcionāli dublēsies ar esošo.

"Līdz ar to ir atsevišķi elementi, kas ir citādāki, bet ne pats process no kustības organizēšanas, kontroles vai uzturēšanas viedokļa. Tādēļ mēs redzam ļoti augstu potenciālu sadarbībai," minēja Pļavnieks, norādot, ka tas ir izdevīgi.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Ekonomiskā situācija Eiropas Savienībā uzlabojas?

Nenoteiktība un lejupvērstie riski, kas apdraud ekonomikas prognozi, pēdējos mēnešos ir vēl vairāk palielinājušies, galvenokārt saistībā ar Krievijas ieilgušo agresijas karu pret Ukrainu un konfliktu Tuvajos Austrumos. Riskus joprojām rada arī plašāka ģeopolitiskā spriedze.

Ekonomika Pašvaldības Vidzemes tirgus atdzīvojas jaunā veidolā (+VIDEO)

Ēku autors bija Rīgas pilsētas galvenais arhitekts Reinholds Šmēlings.

Ekonomika Lidostā Rīga sākta liela kravu termināļa būvniecība (+VIDEO)

Projektu paredzēts pabeigt 12 mēnešu laikā.

Lasiet arī

Sabiedrība Darbi jauno staciju izbūvē Bolderājas līnijā varētu tikt pabeigti nākamgad

Darbi jauno staciju izbūvē Bolderājas līnijā ir aizkavējušies un visdrīzāk tiks pabeigti 2024.gadā, intervijā aģentūrai LETA sacīja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.

Ekonomika Pa dzelzceļu pārvadāto kravu apmērs šogad varētu samazināties par 15-20%

Pa dzelzceļu pārvadāto kravu apmērs šogad varētu samazināties par 15-20%, intervijā aģentūrai LETA prognozēja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.

Ekonomika LDz ļauj turpināt dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizācijas iepirkumu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB), izskatot AS "BMGS" sūdzību, nolēma atļaut VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumu atklātā konkursā par dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizāciju, liecina informācija IUB mājaslapā.

Ekonomika Pļavnieks: Dzelzceļa pārvadājumos Kazahstāna ir Latvijai nozīmīgs partneris

Dzelzceļa pārvadājumos Kazahstāna ir Latvijai nozīmīgs partneris, sacīja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.