• Meta,
  • Sniedze
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


LDz ir gatavs kļūt par vienīgo abu sliežu platuma infrastruktūras pārvaldītāju

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 10:43, 21.11.2023


VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz") ir gatavs kļūt par vienīgo abu sliežu platuma infrastruktūras pārvaldītāju Latvijā, attīstot gan tehnisko nodrošinājumu, gan prasmes, intervijā aģentūrai LETA norādīja LDz valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.


Foto: LETA

Viņš papildināja, ka patlaban LDz ir arī atsevišķu tehnikas vienību atjaunošanas programma.

"Ja mēs jau pašlaik vai tuvākajā laikā zinātu, ka mēs varētu nodrošināt arī "Rail Baltica" uzturēšanu, jau laicīgi varētu pirkt duāli funkcionālus tehniskos ritekļus, kurus, nomainot riteņu pārus, var izmantot uz abiem sliežu ceļu platumiem," skaidroja Pļavnieks.

Viņš piebilda, ka no izmaksu viedokļa būtu absurdi, ja tāda pati tehniskā bāze tagad tiktu veidota paralēli. "Arī saimnieciski pārvadātājiem daudz vienkāršāka ir sadarbība ar vienu sadarbības partneri, kas pārvalda infrastruktūru, nevis ar vairākiem," viņš min.

Tāpat, runājot par "Rail Baltica" dzelzceļu līniju noslodzes ietekmi uz esošajiem tīkliem, viņš norādīja, ka pa "Rail Baltica" varēs aizbraukt uz Skulti, bet lielākā pasažieru daļa, tomēr braucot uz Saulkrastiem, Vecāķiem, piebilstot, ka tur pa "Rail Baltica" tikt nevarēs.

"Drīzāk mani satrauc tas, vai mēs veidojam divus neatkarīgus infrastruktūras pārvaldītājus, kuriem būs arī kopīpašumi - piemēram, Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija. Tas nozīmē, ka mēs veidojam divus izmaksu centrus, kuru vajadzības, visticamāk, vienā vai otrā apjomā būs jāsedz no valsts budžeta," piebilda LDz vadītājs.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka ir cits sliežu platums, bet uzturēšana un apkope funkcionāli dublēsies ar esošo.

"Līdz ar to ir atsevišķi elementi, kas ir citādāki, bet ne pats process no kustības organizēšanas, kontroles vai uzturēšanas viedokļa. Tādēļ mēs redzam ļoti augstu potenciālu sadarbībai," minēja Pļavnieks, norādot, ka tas ir izdevīgi.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Latvija ir viena no pirmajām valstīm ES, kas ieviesa zibmaksājumus (+VIDEO)

Mūsu valstī ir atrasta lieliska alternatīva skaidrai naudai un maksājumu kartēm, norāda eksperti.

Ekonomika Valmieras novadā tiek piedāvāts attīstīt biznesu senajos īpašumos (+VIDEO)

Kokmuižas kūts ēka ar tai piegulošo vēsturisko uzbrauktuvi celta 1866. gadā.

Ekonomika Lidostas Rīga apgrozījums deviņos mēnešos pieaudzis par 30,8%

Lidosta "Rīga" šā gada deviņos mēnešos strādāja ar 54,512 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 30,8% vairāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš, vienlaikus uzņēmuma peļņa pieauga par 72% - līdz 5,268 miljoniem eiro, liecina uzņēmuma publiskotā informācija.

Ekonomika «RB Rail»: Rīga pilnīgi noteikti būs dzelzceļa līnijas «Rail Baltica» sastāvdaļa

Rīga pilnīgi noteikti būs dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" sastāvdaļa, tādēļ pašlaik vajadzētu diskutēt nevis par šo jautājumu, bet gan par to, kur piesaistīt finansējumu, lai tas notiktu pēc iespējas ātrāk, intervijā aģentūrai LETA uzsvēra "Rail Baltica" projekta ieviesēja AS "RB Rail" valdes priekšsēdētājs, izpilddirektors Marko Kivila.

Lasiet arī