• Dagne,
  • Dagnis
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


LDz ir gatavs kļūt par vienīgo abu sliežu platuma infrastruktūras pārvaldītāju

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 10:43, 21.11.2023


VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz") ir gatavs kļūt par vienīgo abu sliežu platuma infrastruktūras pārvaldītāju Latvijā, attīstot gan tehnisko nodrošinājumu, gan prasmes, intervijā aģentūrai LETA norādīja LDz valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.


Foto: LETA

Viņš papildināja, ka patlaban LDz ir arī atsevišķu tehnikas vienību atjaunošanas programma.

"Ja mēs jau pašlaik vai tuvākajā laikā zinātu, ka mēs varētu nodrošināt arī "Rail Baltica" uzturēšanu, jau laicīgi varētu pirkt duāli funkcionālus tehniskos ritekļus, kurus, nomainot riteņu pārus, var izmantot uz abiem sliežu ceļu platumiem," skaidroja Pļavnieks.

Viņš piebilda, ka no izmaksu viedokļa būtu absurdi, ja tāda pati tehniskā bāze tagad tiktu veidota paralēli. "Arī saimnieciski pārvadātājiem daudz vienkāršāka ir sadarbība ar vienu sadarbības partneri, kas pārvalda infrastruktūru, nevis ar vairākiem," viņš min.

Tāpat, runājot par "Rail Baltica" dzelzceļu līniju noslodzes ietekmi uz esošajiem tīkliem, viņš norādīja, ka pa "Rail Baltica" varēs aizbraukt uz Skulti, bet lielākā pasažieru daļa, tomēr braucot uz Saulkrastiem, Vecāķiem, piebilstot, ka tur pa "Rail Baltica" tikt nevarēs.

"Drīzāk mani satrauc tas, vai mēs veidojam divus neatkarīgus infrastruktūras pārvaldītājus, kuriem būs arī kopīpašumi - piemēram, Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija. Tas nozīmē, ka mēs veidojam divus izmaksu centrus, kuru vajadzības, visticamāk, vienā vai otrā apjomā būs jāsedz no valsts budžeta," piebilda LDz vadītājs.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka ir cits sliežu platums, bet uzturēšana un apkope funkcionāli dublēsies ar esošo.

"Līdz ar to ir atsevišķi elementi, kas ir citādāki, bet ne pats process no kustības organizēšanas, kontroles vai uzturēšanas viedokļa. Tādēļ mēs redzam ļoti augstu potenciālu sadarbībai," minēja Pļavnieks, norādot, ka tas ir izdevīgi.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Viedo tehnoloģiju ieviešana būtiski samazina emisijas Jelgavā (+VIDEO)

Pēc projekta elektroenerģijas patēriņš ir samazinājies vairāk, nekā sākotnēji plānots.

Ekonomika Bāzes pensijas ieviešanai varētu celt pievienotās vērtības nodokli

Pievienotās vērtības nodokļa (PVN) celšana bāzes pensijas ieviešanai būtu pēdējais, ko darīt, bet, ja tas var palīdzēt senioriem iegūt tūlītēju vairāk nekā 100 miljonu eiro ieguvumu, šādu iespējamību izslēgt nevar, uzskata jaunais labklājības ministrs Reinis Uzulnieks (ZZS).

Ekonomika Kuldīgā kokzāģētava būvē daudzdzīvokļu dzīvojamo māju darbiniekiem (+VIDEO)

Tas ne tikai palielinās mājokļu pieejamību, bet arī veicinās reģiona izaugsmi un uzlabos dzīves kvalitāti.

Lasiet arī

Ekonomika Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs divos mēnešos samazinājies par 20,2%

Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs šogad pirmajos divos mēnešos Latvijā samazinājies par 20,2% salīdzinājumā ar 2023.gada attiecīgo periodu un bija 2,224 miljoni tonnu, liecina Satiksmes ministrijas apkopotie dati.

Ekonomika Latvijas dzelzceļš izsolīs sešus nekustamos īpašumus

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) elektroniskajā izsolē pārdos divus nekustamos īpašumus Daugavpilī, pa vienam nekustamajam īpašumam Rēzeknē un Madonas novadā, kā arī divus nekustamos īpašumus Jelgavas novadā, liecina uzņēmuma paziņojums oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Ekonomika Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs pērn sarucis par 27,6%

Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs pagājušajā gadā Latvijā samazinājies par 27,6% salīdzinājumā ar 2022.gadu un bija 15,636 miljoni tonnu, liecina Satiksmes ministrijas apkopotie dati.

Ekonomika LDz vadītājs: Valsts dotācijas uzņēmumam būs nepieciešamas arī turpmāk

Valsts dotācijas VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) būs nepieciešamas arī turpmāk, taču kompānijas uzdevums ir maksimāli samazināt finanšu līdzsvara maksājuma īpatsvaru, aģentūrai LETA sacīja LDz valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.