• Dita,
  • Marta
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Latvijā ražotus pārtikas produktus ir svarīgi izvēlēties 27% iedzīvotāju

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
VS.LV 16:12, 18.11.2023


Mazliet vairāk nekā vienai ceturtdaļai jeb 27% Latvijas iedzīvotāju ir svarīgi ikdienā izvēlēties pašu zemē ražotus pārtikas produktus, secināts bankas veiktajā aptaujā.


Foto: LETA

34% iedzīvotāju nepievērš uzmanību pārtikas produktu izcelsmes valstij, savukārt 28% noteicošais ir produkta cena un kvalitāte.

Starp Baltijas valstīm lielākie patrioti vietējās pārtikas izvēlē ir lietuvieši. 33% respondentu aptaujā norādījuši, ka, ja vien iespējams, izvēlas vietējas izcelsmes pārtikas produktus. Savukārt Igaunijā tie ir 29% aptaujāto.

"Iedzīvotāji novērtē un labprāt izvēlas vietējo produkciju, tomēr, tā kā izdevumi par pārtiku ir viena no būtiskākajām katras mājsaimniecības budžeta sastāvdaļām, liela nozīme ir arī produktu cenai un, protams, kvalitātei," aptaujas datus komentē bankas privātpersonu apkalpošanas direkcijas vadītājs Jānis Mūrnieks.

Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes apkopoto informāciju, pēdējā gada laikā pārtikas produktu ražošana Latvijā ir piedzīvojusi izaugsmi.

Tas esot vēl viens faktors, kas jāapzinās, izvēloties pašmāju uzņēmumu produkciju. Šādi pircēji atbalsta gan vietējos ražotājus, gan veicina valsts ekonomikas attīstību un nodrošina darbavietas vietējiem iedzīvotājiem. Tāpat tas sekmē nodokļu ieņēmumus Valsts kasē, sniedzot iespēju atbalstīt budžeta prioritātes, skaidro Mūrnieks.

Aptaujas rezultāti liecina, ka 28% Latvijas respondentu pārtikas produktu izvēlē noteicošais tomēr ir cena un kvalitāte, līdz ar to produktu izcelsmes valsts nav tik būtiska. Visbiežāk tie ir Zemgalē dzīvojošie un respondenti vecumā no 50 līdz 59 gadiem.

Latvijā ražotus pārtikas produktus pārsvarā izvēlas piektā daļa jeb 20% respondentu, no tiem vairākums ir vecumā no 60 līdz 74 gadiem. Savukārt 7% aptaujāto vienmēr dod priekšroku Latvijā ražotiem produktiem.

Vairāk nekā trešā daļa jeb 36% Latvijas respondentu norādījuši, ka izvēlas gan Latvijā, gan citās valstīs ražotus pārtikas produktus. Savukārt vēl 6% respondentu atzīst, ka ikdienā nepievērš uzmanību pārtikas produktu izcelsmei.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Eksperts: aizkavēts maksājums par pakalpojumiem sabojās kredītvēsturi (+VIDEO)

Labākā pieeja ir ik dienu piekopot pārdomātus finanšu ieradumus.

Ekonomika Baltijā sākas viedo māju bums (+VIDEO)

Papildus var ietaupīt, modernizējot esošo elektrības instalāciju.

Ekonomika Atļauj "Latvijas Gāze" izteikt akciju atpirkšanas piedāvājumu

Vienas akcijas cena akciju atpirkšanas piedāvājumā ir noteikta 3.35 eiro.

Ekonomika Zemitāna tilta pārbūvei pieteikušies četri pretendenti

Rīgas pašvaldības šovasar izsludinātajā atklātajā iepirkuma konkursā Joŗģa Zemitāna tilta pārbūvei pieteikušies četri pretendenti, savukārt konkursu Vanšu tilta pārbūvei plānots izbeigt bez rezultāta un izsludināt jaunu iepirkumu.

Lasiet arī

Kriminālziņas Linkaits izstājies no JKP

Bijušais satiksmes ministrs Tālis Linkaits izstājies no Jaunās konservatīvās partijas (JKP), ceturtdien ziņo Latvijas Televīzija.

Kriminālziņas Kā nekļūt par noziedznieka upuri, iepērkoties internetā (+VIDEO)

Krāpnieks bieži atsūta saiti uz viltus vietni, kas ir izveidota līdzīga kādam no populāriem kurjerdienestiem.

Sabiedrība Trenē spēju izvērst mobilizācijas centrus

Rīt Nacionālie bruņotie spēki izvērsīs mobilizācijas centrus Rīgā, Saldū, Valmierā, Jēkabpilī un Gulbenē, lai trenētu un pilnveidotu kārtību, kādā krīzes situācijā Latvijas pilsoņi tiek aicināti un iesaukti bruņotajos spēkos.

Ekonomika Jautājuma likmes ir augstas... Asociācijas viedoklis par darbībām ar LMT un Tet

Latvijas Telekomunikāciju asociācija aicina atcerēties ne vien par Telia un valsts maka interesēm, bet paturēt prātā arī Latvijas telekomunikāciju nozares kopējo veselību, valsts drošības jautājumus, attīstības perspektīvu un lietotāju intereses, lai arī turpmāk varam lepoties, ka esam Eiropas priekšpulkā ar jaudīgu nozari, pakalpojumu kvalitāti, tehnoloģiju attīstību un labiem piedāvājumiem.