Ukrainas kravu pārvadājumiem pie noteiktiem faktoriem ir potenciāls

Ekonomika
LETA 07:49, 17.11.2023 0

Ukrainas kravu pārvadājumiem pie noteiktiem faktoriem ir potenciāls, intervijā aģentūrai LETA sacīja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.

 

Viņš papildināja, ka Ukrainai ir nepieciešami gan importa, gan eksporta transporta koridori.

"Kas attiecas uz ziemeļu virzienu, kas ir Polija, Lietuva, Latvija un nedaudz arī Igaunija, tad šis koridors ir ar zemu caurlaides spēju, jo pārvadājumi ir jāveic pa trīs dažādām dzelzceļa infrastruktūrām, kurās atšķiras sliežu ceļu platumi, - Ukrainas, Polijas un Baltijas valstu," norādīja Pļavnieks.

Tāpat viņš skaidro, ka pašlaik šī transporta koridora caur Poliju veiktspēja ir aptuveni divi vilcienu pāri diennaktī, kas var šķērsot Lietuvas-Polijas robežu, papildinot, ka racionāli šo nelielo kapacitāti ir izmantot augstas vērtības preču importam, kas ir nepieciešams Ukrainas apgādei, bet tie ir maza apjoma pārvadājumi.

Savukārt, runājot par eksportu, viņš norādīja, ka galvenās Ukrainas kravu grupas ir graudi, to produkti un metāla produkcija.

"Visdrīzāk šo preču eksports ir jāuzlūko kombinētā transporta risinājumā - autotransports un dzelzceļš. Mūsuprāt, labs risinājums ir, ja šīs kravas ar autotransportu tiek nogādātas līdz Lietuvas un Polijas robežai un tālāk pa dzelzceļu līdz ostām," papildināja Pļavnieks.

Tāpat Pļavnieks sacīja, ka ir jāņem vērā minimālais 10 000-15 000 tonnu slieksnis, lai Ukrainas graudu kravu pārvadājumi varētu būt konkurētspējīgi.

"Tas ir apjoms, kuru var iekraut beramkravu "handy size" kuģos. Par "Panamax" klases kuģiem te pat nav runa," piebilda Pļavnieks.

Vienlaikus viņš atzīmēja, ka viena konteinervilciena vagona sastāvā ir aptuveni 1500 tonnu graudu.

"Tas nozīmē, ka ir jāveic kravu konsolidācija, un, ja šī kravu konsolidācija un uzglabāšana ir jāveic ostās, tas būs dārgi un visdrīzāk šāds risinājums tādēļ nebūs interesants. Pašlaik mēs domājam, kādi ir varianti konsolidācijas punktu izveidei ārpus ostām," sacīja Pļavnieks.

Viņš atzīmēja, ka tad tam ir liels potenciāls, piebilstot, ka lauksaimniecības produktu kravas starptautiskos darījumos netiek miksētas.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Uzņēmējs Ģirts Rungainis: «Darbaspēka izmaksas Latvijā ir zemākas» (+VIDEO)

Investīcijas no ārvalstīm ir svarīgas ne tikai Rīgai, kas ir valsts ekonomikas motors, bet arī reģioniem.

Ekonomika Salaspilī būvēs jaunu dzīvojamo kvartālu (+VIDEO)

Projekta mājās būs 1-4 istabu dzīvokli.

Ekonomika Rīgā un Tallinā degvielas cenas kāpj, Viļņā tās samazinās

Pagājušajā darba nedēļā Rīgā un Tallinā degvielas cenas palielinājās, kamēr Viļņā tās samazinājās, liecina aģentūras LETA apkopotie dati.

Ekonomika Banku analītiķi Latvijā prognozē gada inflāciju 3,7-3,8% apmērā

Latvijā gada inflācija šogad maijā varētu būt bijusi 3,7-3,8%, kamēr mēnesi iepriekš gada inflācija bija 3,9%, aģentūrai LETA prognozēja banku analītiķi.

Lasiet arī

Ekonomika Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs desmit mēnešos samazinājies par 26,6%

Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs šogad desmit mēnešos Latvijā samazinājies par 26,6% salīdzinājumā ar 2023.gada attiecīgo periodu un bija 9,503 miljoni tonnu, liecina Satiksmes ministrijas apkopotie dati.

Sabiedrība Piektdien atklās modernizētās platformas dzelzceļa pieturās Skultes līnijā

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) piektdien, 25.oktobrī, atklātas jaunās, modernizētās pasažieru platformas septiņos dzelzceļa pieturas punktos Skultes līnijā.

Ekonomika Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs deviņos mēnešos samazinājies par 25,5%

Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs šogad deviņos mēnešos Latvijā samazinājies par 25,5% salīdzinājumā ar 2023.gada attiecīgo periodu un bija 8,63 miljoni tonnu, liecina Satiksmes ministrijas apkopotie dati.

Ekonomika Briškens mainīs Dzelzceļa savstarpējās izmantojamības noteikumus (+VIDEO)

Kravu pārvadājumu rādītāji Latvijā pastāvīgi samazinās.