• Dailis,
  • Herberts,
  • Umberts
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Pa dzelzceļu pārvadāto kravu apmērs šogad varētu samazināties par 15-20%

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
VS.LV 07:47, 16.11.2023


Pa dzelzceļu pārvadāto kravu apmērs šogad varētu samazināties par 15-20%, intervijā aģentūrai LETA prognozēja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.


Foto: LETA

"Ja pagājušajā gadā pa dzelzceļu pārvadāja apmēram 21 miljonu tonnu, tad šogad mēs, visdrīzāk, varam runāt par 15-20% kritumu. Tāpat, visdrīzāk, ar līdzīgu kravu apjomu kā šogad mums ir jārēķinās arī nākamajā gadā," teica Pļavnieks.

Viņš uzsvēra, ka kravu apmēru samazināšanās ir objektīvu iemeslu dēļ - bija jau zināmas vairākas produktu grupas, kuru pārvadājumu apmēri saruks, piemēram, naftas produkti, atsevišķi ķīmijas produkti, kuri ir iekļauti sankciju sarakstos. Ir vērojams samazinājums arī akmeņogļu pārvadājumos, jo, ja pavasarī LDz infrastruktūra aktīvi tika lietota ogļu piegādēm uz Poliju, tad tagad piegāžu ķēdes ir stabilizējušās.

"Gribētos ticēt, ka zemākais punkts ir sasniegts. Bet, protams, ka sankciju regulējumam potenciāli vēl var būt pārvadājumus ierobežojoša ietekme," piebilda Pļavnieks.

Viņš arī uzsvēra, ka pašlaik un arī vidējā termiņā, kas ir tuvākie trīs pieci, varbūt arī vairāk gadu, noteikti nevares runāt par Latvijas dzelzceļa tīkla noslodzi ar 50-60 miljoniem tonnu kravu gadā, kā tas bija kādreiz.

"Ir potenciāls palielināt to apjomu, kas ir pašlaik, bet kādreizējos apjomus pārskatāmā nākotnē diezin vai varētu sasniegt," atzina Pļavnieks.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Ekonomiskā situācija Eiropas Savienībā uzlabojas?

Nenoteiktība un lejupvērstie riski, kas apdraud ekonomikas prognozi, pēdējos mēnešos ir vēl vairāk palielinājušies, galvenokārt saistībā ar Krievijas ieilgušo agresijas karu pret Ukrainu un konfliktu Tuvajos Austrumos. Riskus joprojām rada arī plašāka ģeopolitiskā spriedze.

Ekonomika Pašvaldības Vidzemes tirgus atdzīvojas jaunā veidolā (+VIDEO)

Ēku autors bija Rīgas pilsētas galvenais arhitekts Reinholds Šmēlings.

Ekonomika Lidostā Rīga sākta liela kravu termināļa būvniecība (+VIDEO)

Projektu paredzēts pabeigt 12 mēnešu laikā.

Lasiet arī

Sabiedrība Darbi jauno staciju izbūvē Bolderājas līnijā varētu tikt pabeigti nākamgad

Darbi jauno staciju izbūvē Bolderājas līnijā ir aizkavējušies un visdrīzāk tiks pabeigti 2024.gadā, intervijā aģentūrai LETA sacīja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.

Ekonomika LDz ir gatavs kļūt par vienīgo abu sliežu platuma infrastruktūras pārvaldītāju

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz") ir gatavs kļūt par vienīgo abu sliežu platuma infrastruktūras pārvaldītāju Latvijā, attīstot gan tehnisko nodrošinājumu, gan prasmes, intervijā aģentūrai LETA norādīja LDz valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.

Ekonomika LDz ļauj turpināt dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizācijas iepirkumu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB), izskatot AS "BMGS" sūdzību, nolēma atļaut VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumu atklātā konkursā par dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizāciju, liecina informācija IUB mājaslapā.

Ekonomika Pļavnieks: Dzelzceļa pārvadājumos Kazahstāna ir Latvijai nozīmīgs partneris

Dzelzceļa pārvadājumos Kazahstāna ir Latvijai nozīmīgs partneris, sacīja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.