• Ilga
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Austrumu maģistrāles būvniecības sadārdzinājums pārsniegs 7 miljonus eiro

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 14:55, 15.09.2023


Austrumu maģistrāles būvniecības sadārdzinājums pārsniegs aptuveni 7 miljonus eiro, šodien, apsekojot būvniecības objektu, aģentūru LETA informēja Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV).



Politiķa vērtējumā, liela daļa sadārdzinājuma ir veidojusies Krievijas sāktā kara pret Ukrainu dēļ, kas izraisīja būvmateriālu cenu kāpumu, savukārt otra daļa ir saistīta ar neparedzētiem būvdarbiem. Pirmajā būvniecības kārtā kara dēļ sadārdzinājums bijis 2,7 miljoni eiro, otrajā - 3,4 miljoni eiro.

Savukārt papildu darbu dēļ sadārdzinājums pirmajā projekta kārtā bijis 1,7 miljoni eiro, bet otrajā - 1,5 miljoni eiro. Papildu darbi esot saistīti gan ar komunikācijām, kas neesot atradušās vietās, kur norādīts dokumentācijā, un bijis jāmeklē citus risinājumus. Arī grunti bijis jāmaina pret stabilāku.

Atsevišķās pozīcijās esot arī ietaupījumi, līdz ar to kopējais sadārdzinājums esot vairāk nekā 7 miljoni eiro.

Būvdarbu pirmās kārtas sākotnējā līgumsumma bija 37,8 miljoni eiro, bet otrās kārtas - 27,8 miljoni eiro.

Ķirsis atzīmēja, ka, nododot ekspluatācijā Austrumu maģistrāles pirmo kārtu, būvniekiem neesot izteiktas piezīmes, kas liecinot par labu darbu kvalitāti. Viņš cer, ka arī otrā kārta ir uzbūvēta tik pat veiksmīgi.

Kā domes priekšsēdētājam apliecināja būvnieki, pašlaik rit asfaltēšana projekta otrajā kārtā. Šie darbi tiks pabeigti līdz oktobrim. Paralēli notikšot luksoforu, apgaismojuma uzstādīšana un citi būvobjekta pabeigšanas darbi.

Rīgas domes priekšsēdētājs norādīja, ka Austrumu maģistrāli automašīnām atvērs gada beigās - decembrī, lai gan pirmās kārtas darbi ir faktiski pabeigti un vienā maģistrāles posmā automašīnas varētu braukt jau šodien.

Austrumu maģistrāles ietekme pilsētā būšot būtiska, jo varēs no kravas automašīnām atbrīvot ne tikai krastmalu. Pašlaik kravas auto uz ostu brauc arī pa Pērnavas ielu, pa Zirņu ielu. Arī no šīm ielām būšot iespēja novirzīt prom kravas automašīnas un atslogot satiksmi centrā.

Uzlabojumus satiksmē rīdzinieki izjutīs arī tādēļ, ka šogad plānots pabeigt vairākus lielos projektus. Bez Austrumu maģistrāles iecerēts pabeigt un atvērt satiksmei Brasas tiltu, pabeigt darbus Ģenerāļa Radziņa krastmalā.

Drīzumā plānots sākt remontēt Mūkusalas ielas krastmalu, kā arī projektēt vairāku tiltu remontus.

Kā ziņots, Austrumu maģistrāles būvniecību sāka 2021.gada maijā, un tiek īstenotas abas būvprojekta kārtas. Austrumu maģistrāles pirmajā kārtā darbi tuvojas noslēgumam, savukārt otrajā kārtā darbi norit, apsteidzot kalendāro grafiku, apgalvo pašvaldība.

Maģistrāle autovadītājiem nodrošinās ātru nokļūšanu Purvciema, Pļavnieku, Dārzciema un Teikas apkaimēm, neiebraucot pilsētas vēsturiskajā centrā. Tāpat kravas transportam ceļš uz ostu vairs nebūs jāmēro pa Daugavas krastmalu. Izbūvētais maģistrāles posms no Piedrujas ielas līdz Gustava Zemgala gatvei būs 2,8 kilometrus garš.

Būvniecību veic piegādātāju apvienība "ACB, Tilts", kuru veido ceļu būvniecības sabiedrība AS "A.C.B." un tiltu būvniecības sabiedrība SIA "Tilts".


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Volvo atsakās no plāna līdz 2030.gadam pāriet tikai uz elektroauto ražošanu

Zviedrijas autobūves uzņēmums "Volvo Cars", kas pieder Ķīnas autoražotājam "Zhejiang Geely Holding Group", trešdien paziņoja, ka atsakās no plāna līdz 2030.gadam pakāpeniski pāriet tikai uz pilnībā elektrisku automobiļu ražošanu.

Ekonomika Kredītu procentu likmes Latvijā ir starp augstākajām eirozonā

Gada laikā kreditēšanas jomā ir vērojami atsevišķi uzlabojumi, tomēr kopumā vēl ir daudz iespēju progresam, teikts Latvijas Bankas sagatavotajā "Finanšu pieejamības pārskatā 2024".

Ekonomika Ir novērojama kreditēšanas izaugsme gan mājsaimniecību, gan uzņēmumu kreditēšanā

Ceturtdien, 5. septembrī, notika Finanšu sektora attīstības padomes sēde, kuru vadīja Ministru prezidente Evika Siliņa.

Ekonomika LDDK uzstās uz sākotnējo nodokļu reformas mērķu izpildi

LDDK ieskatā, ir nepieciešams noteikt konkrētu minimālo robežu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu kopējo tēriņu samazinājumam (LDDK piedāvā to noteikt 5% apmērā).

Lasiet arī