• Kintija,
  • Kora
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Austrumu maģistrāles būvniecības sadārdzinājums pārsniegs 7 miljonus eiro

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 14:55, 15.09.2023


Austrumu maģistrāles būvniecības sadārdzinājums pārsniegs aptuveni 7 miljonus eiro, šodien, apsekojot būvniecības objektu, aģentūru LETA informēja Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV).



Politiķa vērtējumā, liela daļa sadārdzinājuma ir veidojusies Krievijas sāktā kara pret Ukrainu dēļ, kas izraisīja būvmateriālu cenu kāpumu, savukārt otra daļa ir saistīta ar neparedzētiem būvdarbiem. Pirmajā būvniecības kārtā kara dēļ sadārdzinājums bijis 2,7 miljoni eiro, otrajā - 3,4 miljoni eiro.

Savukārt papildu darbu dēļ sadārdzinājums pirmajā projekta kārtā bijis 1,7 miljoni eiro, bet otrajā - 1,5 miljoni eiro. Papildu darbi esot saistīti gan ar komunikācijām, kas neesot atradušās vietās, kur norādīts dokumentācijā, un bijis jāmeklē citus risinājumus. Arī grunti bijis jāmaina pret stabilāku.

Atsevišķās pozīcijās esot arī ietaupījumi, līdz ar to kopējais sadārdzinājums esot vairāk nekā 7 miljoni eiro.

Būvdarbu pirmās kārtas sākotnējā līgumsumma bija 37,8 miljoni eiro, bet otrās kārtas - 27,8 miljoni eiro.

Ķirsis atzīmēja, ka, nododot ekspluatācijā Austrumu maģistrāles pirmo kārtu, būvniekiem neesot izteiktas piezīmes, kas liecinot par labu darbu kvalitāti. Viņš cer, ka arī otrā kārta ir uzbūvēta tik pat veiksmīgi.

Kā domes priekšsēdētājam apliecināja būvnieki, pašlaik rit asfaltēšana projekta otrajā kārtā. Šie darbi tiks pabeigti līdz oktobrim. Paralēli notikšot luksoforu, apgaismojuma uzstādīšana un citi būvobjekta pabeigšanas darbi.

Rīgas domes priekšsēdētājs norādīja, ka Austrumu maģistrāli automašīnām atvērs gada beigās - decembrī, lai gan pirmās kārtas darbi ir faktiski pabeigti un vienā maģistrāles posmā automašīnas varētu braukt jau šodien.

Austrumu maģistrāles ietekme pilsētā būšot būtiska, jo varēs no kravas automašīnām atbrīvot ne tikai krastmalu. Pašlaik kravas auto uz ostu brauc arī pa Pērnavas ielu, pa Zirņu ielu. Arī no šīm ielām būšot iespēja novirzīt prom kravas automašīnas un atslogot satiksmi centrā.

Uzlabojumus satiksmē rīdzinieki izjutīs arī tādēļ, ka šogad plānots pabeigt vairākus lielos projektus. Bez Austrumu maģistrāles iecerēts pabeigt un atvērt satiksmei Brasas tiltu, pabeigt darbus Ģenerāļa Radziņa krastmalā.

Drīzumā plānots sākt remontēt Mūkusalas ielas krastmalu, kā arī projektēt vairāku tiltu remontus.

Kā ziņots, Austrumu maģistrāles būvniecību sāka 2021.gada maijā, un tiek īstenotas abas būvprojekta kārtas. Austrumu maģistrāles pirmajā kārtā darbi tuvojas noslēgumam, savukārt otrajā kārtā darbi norit, apsteidzot kalendāro grafiku, apgalvo pašvaldība.

Maģistrāle autovadītājiem nodrošinās ātru nokļūšanu Purvciema, Pļavnieku, Dārzciema un Teikas apkaimēm, neiebraucot pilsētas vēsturiskajā centrā. Tāpat kravas transportam ceļš uz ostu vairs nebūs jāmēro pa Daugavas krastmalu. Izbūvētais maģistrāles posms no Piedrujas ielas līdz Gustava Zemgala gatvei būs 2,8 kilometrus garš.

Būvniecību veic piegādātāju apvienība "ACB, Tilts", kuru veido ceļu būvniecības sabiedrība AS "A.C.B." un tiltu būvniecības sabiedrība SIA "Tilts".


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs janvārī samazinājies par 27,3%

Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs šogad janvārī Latvijā samazinājies par 27,3% salīdzinājumā ar 2024.gada janvāri un bija 815 000 tonnu, liecina Satiksmes ministrijas apkopotie dati.

Ekonomika Graudaugu kopraža pērn Latvijā pieaugusi par 16,1%

Latvijā ievāktā graudaugu kopraža pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, pieaugusi par 16,1% jeb 436 400 tonnu salīdzinājumā ar 2023.gadu, un bija 3,152 miljoni tonnu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Ekonomika Ekonomists: Latvija ir iestigusi vidējo ienākumu slazdā (+VIDEO)

Esam izvēlējušies savos mājokļos ieguldīt gandrīz trīsreiz mazāk nekā mūsu ziemeļu kaimiņi.

Ekonomika Publiskais iepirkums Latvijā veido 40–60% no kopējā būvniecības apjoma (+VIDEO)

Mūsu uzņēmēji ir gatavi radīt energoefektīvus un ilgtspējīgus objektus, kas atbilst augstākajiem kvalitātes un vides standartiem.

Lasiet arī