«Rail Baltica» trases būvdarbos Latvijas uzņēmums veiks 0,18% no kopējā apmēra

Ekonomika
LETA 22:18, 11.09.2023 0

Eiropas platuma dzelzceļa līnija "Rail Baltica" pamattrases būvdarbos Latvijā 0,18% no kopējā apmēra veiks Latvijas apakšuzņēmējs AS "Ceļuprojekts", liecina informācija iepirkuma procedūras ziņojumā.

 
Foto: LETA

Kopējā uzvarējušā pretendenta - Francijas, Polijas un Itālijas kopuzņēmums "E.R.B. Rail Baltica JV" - piedāvātā līgumcena ir 3 698 833 521 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), tādējādi attiecīgi "Ceļuprojektam" atvēlētā līguma summa ir 6 657 900 eiro bez PVN. Kopuzņēmumu "E.R.B. "Rail Baltica" JV" veido "Eiffage Génie Civil SAS" (Francija), "Budimex S.A." (Polija) un "Rizzani de Eccher S.p.A" (Itālija).

Paredzēts, ka "Ceļuprojekts" veiks ceļu projektēšanas speciālista un galvenā būvniecības informācija modelēšanas (BIM) koordinatora pienākumus.

"Ceļuprojekts" 2022.gadā strādāja ar 3,543 miljonu eiro apgrozījumu un guva 182 373 eiro peļņu, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmums reģistrēts 1991.gadā, un tā pamatkapitāls ir 38 624 eiro.

Latvijas Televīzijas raidījums "De facto" iepriekš ziņoja, ka "Rail Baltica" kopumā Latvijā izmaksās četras reizes dārgāk par sākotnēji plānoto - kad pirms sešiem gadiem prezentēja finanšu aprēķinus, "Rail Baltica" Latvijas posma izmaksas lēsa ap diviem miljardiem eiro, bet tagad tiek pieļauts, ka projekts varētu izmaksāt kopumā apmēram astoņus miljardus eiro.

"Rail Baltica" pamattrases būvdarbi ietver sliežu ceļus un ar tiem saistītās pārbūves, taču vēl būs izdevumi par elektrifikāciju, signalizāciju, stacijām un kravu termināļiem un citi. Līdz ar to kopējās izmaksas oficiāli netiek sauktas.

Pēc raidījumā minētā, lai arī būvdarbu veicējs atrasts, tomēr aizvien vēl nav visu būvprojektu - ne lielākajai daļai trases, ne saistītajiem objektiem. Šis darbs iekavējies par vismaz gadu, turklāt projektēšanai ir pieprasīts visai būtisks papildu finansējums - vairāk nekā 40 miljoni eiro.

Neplānoto projektēšanas papildu izdevumu segšanai Satiksmes ministrija pavasarī lūdza no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem piešķirt 46 miljonus eiro. Tā vietā Finanšu ministrija aicināja par fondiem atbildīgo auditoru grupu pārbaudīt "Rail Baltica" projektēšanas procesu. Pārbaude šobrīd ir pabeigta, un, pēc finanšu ministra Arvila Ašeradena (JV) teikā, aina neesot iepriecinoša. "Šobrīd tā pati projektēšana, gan visa infrastruktūra prasīs būtiski daudz lielākus līdzekļus, nekā tas ir līdz šim ziņots un skaidrība par to īsti nav. (...) Es domāju, ka nekavējoties Satiksmes ministrijai un "Rail Baltica" vadības grupai ir jānāk [Ministru] kabinetā ar ziņojumu, kas tad ir patiesie finanšu apmēri, kas ir nepieciešami," viņš sacīja.

Ministrs arī norādījis, ka šobrīd nav skaidru scenāriju, kā šo milzīgo projektu nofinansēt.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Eksperts stāsta, kā iegādāties lietotu traktoru (+VIDEO)

Pēdējo gadu laikā finansiālā situācija mazinājusi saimniecību spēju uzņemties jaunas kredītsaistības.

Ekonomika Zelta cena sasniedz jaunu rekordu

Zelta cena pirmdien sasniedza jaunu rekordu, kamēr ASV dolāra vērtība turpināja kristies, tirgos valdot bažām par ASV prezidenta Donalda Trampa ievedmuitas tarifu politiku un strīdu ar Federālo rezervju sistēmu.

Ekonomika Latvijas Bankas ekonomisti: Turpmākajos mēnešos pakalpojumu cenas augs lēnāk

Turpmākajos mēnešos pakalpojumu cenas augs lēnāk, jo algu kāpums vairs nav tik straujš kā pērn, vietnē "Makroekonomika.lv" raksta Latvijas Bankas ekonomisti Ieva Opmane un Andrejs Bessonovs.

Ekonomika Valmieras Industriālajā parkā uzsākta dzelzceļa būvniecība (+VIDEO)

Noritējušas izsoles divām esošajām rūpnieciskās apbūves teritorijām 23,7 ha un 12 ha platībā.

Lasiet arī

Sabiedrība Tiks turpināta Rīgas Centrālās stacijas dienvidu daļas būvniecība

Kā jau iepriekš ziņots, Atveseļošanas fonda (AF) finansējums 114,6 miljonu eiro apmērā tika rasts, pārvirzot 74,4 miljonus eiro, kas sākotnēji tika plānoti bezemisijas dzelzceļa infrastruktūras attīstības projektam un 40,23 miljonus eiro no metrobusa projekta. Abus minētos projektus nevarēja īstenot atbilstoši AF finansēšanas nosacījumiem.

Sabiedrība Pārdala līdzekļus “Rail Baltica” projektam

Eiropas Savienības Ekonomisko un finanšu jautājumu padomes (ECOFIN) sanāksmē pieņemts Padomes īstenošanas lēmums par grozījumu apstiprināšanu Latvijas Atveseļošanas fonda (AF) plānā. Grozījumi paredz finansējuma pārdales un izmaiņas AF plāna redakcijās.

Ekonomika Baltijas valstīm nevajag cerēt uz lieliem ES papildu līdzekļiem «Rail Baltica»

Eiropas Savienības (ES) daudzgadu budžeta periodā no 2021. līdz 2027.gadam transporta projektiem ir paredzēts noteikts līdzekļu apmērs, tādēļ nevajadzētu cerēt, ka Baltijas valstu dzelzceļa projektam "Rail Baltica" no ES izdosies piesaistīt būtiski lielāku finansējumu, intervijā aģentūrai LETA teica Eiropas ekonomikas un produktivitātes, īstenošanas un vienkāršošanas komisārs Valdis Dombrovskis (JV).

Ekonomika Rail Baltica projektam šogad papildu nepieciešami 62 miljoni eiro

Latvijā dzelzceļa "Rail Baltica" projekta aktivitāšu turpināšanai šogad papildu ir nepieciešami 62 miljoni eiro, trešdien pēc Ministru kabineta (MK) "Rail Baltica" projekta īstenošanas tematiskās komitejas sēdes sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).