Noslēgts 141,5 miljonu eiro līgums par «Rail Baltica» pamattrases būvuzraudzību

Ekonomika
LETA 20:21, 11.09.2023 0

Starptautiskās dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotājs SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" noslēdzis 141,5 miljonus eiro vērtu līgumu ar Itālijas uzņēmumu "Italferr" ("Ferrovie dello Stato Italiane Group") par "Rail Baltica" pamattrases būvdarbu inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojuma sniegšanu Latvijā, liecina informācija "Eiropas dzelzceļa līnijas" mājaslapā.

 

Informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā liecina, ka kopējā līgumcena ir 141 567 182,7 eiro.

Inženiertehnisko darbu uzraudzība būs jānodrošina aptuveni 230 kilometrus garās dzelzceļa līnijas izbūves un garantijas laikā.

Pēc izsludinātās slēgtā konkursa otrās kārtas piedāvājumu izvērtēšanas par uzvarētāju tika atzīts Itālijas uzņēmums ar gandrīz 40 gadu starptautisko pieredzi dzelzceļu pārvaldībā un izbūvē "Italferr". Uzņēmuma iesniegtais piedāvājums tika atzīts par darbu kvalitātes un profesionālās pieredzes attiecības labāko piedāvājumu.

Līguma izpildes laikā inženierkonsultants nodrošinās būvprojektu izskatīšanu un būvniecības sagatavošanās darbu sākšanu, starptautisko un vietējo ekspertu piesaisti, dokumentācijas sagatavošanu un nolikumu atbilstību Eiropas Savienības (ES) normatīviem, būvuzraudzību atbilstoši starptautiski atzītai FIDIC praksei, būvniecības aktivitāšu atbilstību Latvijas likumdošanai, kā arī izmaiņu rīkojumu, realizēto būvdarbu, finanšu plūsmas līguma ietvaros un citas dokumentācijas auditu un pārbaudi.

"Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji atzīmē, ka "Italferr" ir iesaistīts "Rail Baltica" projektā kopš 2021.gada, sniedzot atbalstu jaunās ātrgaitas līnijas elektrifikācijas ieviešanā, kā arī 2022.gadā tika noslēgts līgums par vilcienu vadības un signalizācijas apakšsistēmu inženiertehnisko un projektu vadības pakalpojumu sniegšanu trases sagatavošanai, iepirkumam un būvuzraudzībai.

Savukārt uzņēmuma starptautiskā pieredze ir iegūta piedaloties Itālijas, Lionas-Turīnas, Kalifornijas, Teksasas, Kairo un Saūda Arābijas ātrgaitas dzelzceļa līniju ieviešanas projektos.

Līguma izpildes laikā vairāki desmiti starptautisko ekspertu pārcelsies uz Latviju, kur sadarbībā ar vietējiem speciālistiem veidos integrētu komandu, kas būs iespēja arī paaugstināt vietējās ekspertīzes līmeni.

Konkursa otrajā kārtā piedalīties bija uzaicināti uzņēmumi, kas atbilda iepirkumā noteiktajām juridiskajām un pieredzes kvalifikācijas prasībām - "Italferr", "Systra S.A (Francija) un personu apvienība, kas sastāv no "Tecnica y Proyectos S.A." un "Prointec S.A.U." (Spānija).

Pamattrases būvniecības iepirkumā izvēlētais būvnieks "E.R.B. "Rail Baltica" JV", ko veido "Eiffage Génie Civil SAS" (Francija), "Budimex S.A." (Polija) un "Rizzani de Eccher S.p.A" (Itālija), pēc līguma parakstīšanas kopā ar "Italferr" sāks būvniecības sagatavošanas darbus.

Pirmā gada aktivitātēs ir paredzēta centrālās vadības komandas iesaiste, kas kopā ar būvnieku izstrādās sākotnējo būvniecības darbu plānu un optimizēs būvprojekta risinājumus dzelzceļa līnijas sākotnējā posmā. Vēlāk tiks izveidotas reģionālās vadības komandas, kas pārvaldīs būvuzraudzības darbus ārpus Rīgas.

Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu - Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Satiksmes ministrija.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Daļa izmaksu tiks segtas no ES līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Būvniekiem jārēķinās, ka Rīgā 80% teritoriju ir dažādi apgrūtinājumi (+VIDEO)

Vērtības transformējas, kā to šobrīd lieliski var vērot Latgales priekšpilsētā.

Ekonomika VNĪ nav izdevies izsolīt Maskavas namu

VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) pirmajā izsolē par Maskavas kultūras un biznesa centru Rīgā, Marijas ielā 7, kas plašāk pazīstama kā Maskavas nams, nav izdevies piesaistīt potenciālo investoru interesi.

Ekonomika Eksperts: elektromobiļiem ir jāizmanto zemie enerģijas tarifi (+VIDEO)

Plānojot un optimizējot uzlādes laiku un sekojot līdzi biržas cenām, jums ir iespējams būtiski ietaupīt.

Lasiet arī

Sabiedrība Piedāvā būvēt esošā platuma sliedes starp Rīgas lidostu un staciju

Satiksmes ministrija (SM) saskaņošanai iesniegusi informatīvo ziņojumu, kurā piedāvā 2021.-2027.gada Eiropas Savienības (ES) daudzgadu budžeta periodā izveidot 1520 mm (milimetru) jeb jau tagad Latvijā esošajā sliežu ceļu platumā savienojumu no Rīgas Centrālās pasažieru stacijas līdz Rīgas lidostai.

Sabiedrība Galvenā prioritāte - panākt vienošanos par pirmās kārtas izbūves plānu

Šobrīd 278,6 km no 870 km garās Rail Baltica pamattrases ir būvniecības līgumu stadijā, un vēl 227,5 km pamattrases atrodas iepirkuma posmā.

Sabiedrība Lēmums “Rail Baltica” projektā iekļaut “Rīgas cilpu” pieņemts bezatbildīgi

Nepārdomāti lēmumi valsti padara par ķīlnieku, kā arī rada riskus valsts finansiālajai stabilitātei un saistībām.

Sabiedrība "Rail Baltica ir civils projekts, taču tam ir būtiska militāra ietekme"

Vācijas starptautiskā raidorganizācija Deutsche Welle, apmeklējot būvlaukumus un tiekoties ar Rail Baltica projektā iesaistītajiem, inženieriem un politiķiem, nesen veikusi reportāžu par Rail Baltica, ātrgaitas dzelzceļa infrastruktūru, kuras būvniecība šobrīd notiek visās trīs Baltijas valstīs.