• Aldis,
  • Aldris,
  • Alfons
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


PTAC pērn izskatījis 124 situācijas saistībā ar influenceru darbību

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 19:32, 21.08.2023


Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pērn izskatījis aptuveni 124 situācijas, kas saistītas ar influenceru mārketinga problemātiku, informēja PTAC pārstāvji.



Ņemot vērā sociālo mediju un satura mārketinga nozares pastāvīgo izaugsmi, influenceru mārketinga attīstību un patērētāju maldinājuma riskus, PTAC arī 2022.gadā veica uzraudzību, konsultēja un dažādu pasākumu ietvaros informēja influenceru mārketinga jomas pārstāvjus, galveno uzmanību pievēršot sociālās saziņas vidē sniegtās komerciālās informācijas nošķiršanai, vispārējām reklāmu prasībām un maldinājumam par dažādu produktu īpašībām.

Analizējot situāciju, PTAC norāda, ka ir vairāki būtiskākie pārkāpumi, tostarp tiek noklusēts informācijas komerciālais raksturs, nesniedzot norādes par reklāmu vispār vai sniedzot neatbilstošas norādes, proti, tiek īstenota negodīga un maldinoša komercprakse. Tāpat nav ievērotas speciālās prasības uztura bagātinātāju reklāmā, piemēram, tiek izplatīta normatīvajiem aktiem neatbilstoša reklāma, izmantojot apgalvojumus par produkta ietekmi uz veselību un pārkāpjot prasību par brīdinājumu.

Vienlaikus netiek ievērots smēķēšanas produktu reklāmas aizliegums, pārkāpjot tabakas izstrādājumu, augu smēķēšanas produktu, elektronisko smēķēšanas ierīču un to šķidrumu aprites likumu, kā arī tiek sniegta tādu produktu reklāma, kuru pārdošana nav atļauta Latvijas tirgum, piemēram, kanabidiolu jeb CBD produktu reklāma iekšķīgai lietošanai.

PTAC uzsver, ka 51 gadījumā, konstatējot potenciālus pārkāpumus, preventīvās uzraudzības ietvaros notikusi saziņa ar influenceriem par pārkāpumu novēršanu un pārkāpumi tika novērsti, savukārt sešos gadījumos uzsāktas administratīvās lietas, kuru ietvaros pārkāpumi arī pārsvarā novērsti labprātīgi. Trīs gadījumos saņemta personu rakstveida apņemšanās turpmāk nepieļaut lietā konstatētos pārkāpumus.

Vienlaikus 2023.gadā PTAC veica izpēti sociālajās vietnēs un secināja, ka tirgus situācija influenceru mārketinga jomā ir ievērojami uzlabojusies. Tika konstatēts, ka populārākie influenceri sociālajos medijos komerciāla satura publikācijās pārsvarā izmanto atbilstošas reklāmas norādes. Tas liecina, ka informētība un izpratne par normatīvo aktu prasībām šajā jomā ir pieaugusi.

Vienlaikus izpētes ietvaros atklāts, ka tie satura veidotāji, kuri savu profilu izmanto paši savu preču, pakalpojumu vai saimnieciskās darbības reklamēšanā, ne vienmēr informē patērētājus par publicētā satura komerciālo raksturu.

PTAC uzsver, ka sociālajās vietnēs, starp personiska satura publikācijām publiskojot komerciāla rakstura saturu paša satura veidotāja interesēs, ir jāsniedz reklāmas norādes. Lai palīdzētu risināt neskaidrības un sniegtu atbildes uz aktuālajiem jautājumiem, PTAC ir izstrādājis ieteikumus par galvenajiem principiem influenceriem, kuri īsteno mārketinga pasākumus sociālajās vietnēs. Ieteikumi pieejami vietnē "www.ptac.gov.lv/lv/jaunums/socialie-tikli-un-infulenceru-marketings".

Turpinoties e-komercijas jomas attīstībai un pilnveidei, tostarp digitālā mārketinga un citu metožu izmantošanai, lai patērētājus mudinātu iegādāties konkrētas preces un pakalpojumus, PTAC arī šogad veic pastiprinātu influenceru mārketinga uzraudzību un to darīs arī turpmāk.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Daugavpils uzņēmēji saņēma no 10 līdz 16 tūkstošiem eiro (+VIDEO)

Biznesa idejas, kas guvušas atbalstu, veiksmīgi arī tiks īstenotas.

Ekonomika Alūksnes novadā par 25 miljoniem eiro atklāta kokapstrādes rūpnīca (+VIDEO)

Uzņēmuma vērtība – motivēti darbinieki, kas kļuvuši par saliedētu un mērķtiecīgu komandu.

Ekonomika Taivānas dronu ražotāji vēlas sadarboties ar Latviju (+VIDEO)

Pasākuma vispārējais mērķis ir izveidot platformu tīklu veidošanai.

Ekonomika Jautājumā par Tet un LMT nākotni ir trīs scenāriji, kā virzīties uz priekšu

Jautājumā par tehnoloģiju uzņēmumu SIA "Tet" un SIA "Latvijas mobilais telefons" (LMT) nākotni valdībai ir trīs scenāriji, kā varētu virzīties uz priekšu, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" sacīja Ministru prezidente Evika Siliņa (JV).

Lasiet arī

Sabiedrība Piektdien daudzviet gaidāms sniegs, Kurzemē laiks būs saulaināks

Piektdien daudzviet Latvijā snigs, saulaināka diena gaidāma Kurzemē, prognozē sinoptiķi.

Sabiedrība Mirušo piemiņas dienā Rīgā nodrošinās papildu sabiedriskā transporta reisus

Mirušo piemiņas dienā, 24.novembrī, 11., 36., 39. un 48. autobusa, kā arī 11. tramvaja maršrutā tiks nodrošināti papildu reisi, informē "Rīgas satiksme".

Pasaule «Mercedes-Benz» iecerējis vērienīgu izmaksu samazināšanu

Vācijas autobūves uzņēmums "Mercedes-Benz" ceturtdien paziņoja, ka plāno īstenot ievērojamus izmaksu samazinājumus, ņemot vērā sarežģījumus autoražošanas nozarē.

Pasaule Borels: Visām ES dalībvalstīm ir jāpilda SKT orderi

Visām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm ir jāpilda Starptautiskās krimināltiesas (SKT) izdotie aizturēšanas orderi, jo tās ir šīs tiesas locekles, ceturtdien sacīja ES augstais ārlietu pārstāvis Žuzeps Borels.