• Ainis,
  • Jūlijs
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


PTAC aicinājis Lidl Latvija nepieļaut nepilnības, bet sodīta veikalu ķēde nav

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 13:07, 25.07.2023


Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), izvērtējot tirdzniecības ķēdes SIA "Lidl Latvija" iepriekš izplatītās salīdzinošās reklāmas, atsevišķos gadījumos konstatējis nepilnības un aicinājis "Lidl" tās vairs nepieļaut, norāda PTAC.


Foto: LETA

PTAC skaidroja, ka centrs ir pievērsis uzmanību "Lidl" salīdzinošai reklāmai Latvijā, un, saņemot vairākus iesniegumus, vērtējis dažas "Lidl" kampaņas.

PTAC norādīja, ka atbilstoši Eiropas Savienības Tiesas (EST) praksei, cita starpā arī "Lidl" salīdzinošās reklāmas lietās, EST ir secinājusi, ka salīdzinošā reklāma, kas ļauj patērētājiem uzzināt dažādu tirgotāju vispārējo cenu līmeni ir gan patērētāju interesēm atbilstoša, gan arī veicina konkurenci, taču tikai tādos apstākļos, ja tā nemaldina patērētājus, ja salīdzinātās preces apmierina līdzīgas vajadzības un reklāmā patērētāji ir informēti par apstākļiem, kurus viņiem pastāv objektīva iespēja izvērtēt, piemēram, par to, ka cenu salīdzinājums veikts dažāda veida un dažāda izmēra veikalos.

Veicot "Lidl" salīdzinošās reklāmas pārbaudes, PTAC pieprasījis un pārbaudījis "Lidl" pierādījumus, kas apstiprinājuši "Lidl" apgalvojumus par konkrētu preču cenu atšķirībām, īpašu uzmanību pievēršot tam, vai un cik lielā mērā attiecīgās salīdzinātās preces ir līdzīgas no patērētāja uztveres un vajadzību apmierināšanas skatu punkta. Atsevišķos gadījumos konstatēts, ka veiktais salīdzinājums nav pietiekami atbilstošs attiecībā uz konkrētu "Lidl" un konkurentu preču vai to cenu izvēli un par to PTAC informējis "Lidl", aicinot turpmāk šādas nepilnības nepieļaut.

PTAC skaidrojumu par salīdzinošās reklāma prasībām ir paredzēts iekļaut arī PTAC izstrādātājās Cenu norādīšanas vadlīnijās, kuru apspriešana ar uzņēmējiem ir plānota 23.augustā.

LETA jau vēstīja, ka lielveikalu ķēdei "Lidl" Lietuvā par maldinošu salīdzinošo reklāmu noteikts sods 100 000 eiro apmērā.

Lietuvas Valsts patērētāju tiesību aizsardzības pārvalde atzina, ka "Lidl Lietuva" reklāmas kampaņā, kurā tika salīdzinātas "Lidl" preču cenas ar cenām citos veikalos, izmantotās cenas fiksētas dažādos laikos, tādēļ reklāma nav uzskatāma par objektīvu un maldina pircējus.

"Salīdzinājums starp pašreizēju un vecu cenu var neatspoguļot objektīvu cenas atšķirību, bet gan mākslīgu cenas atšķirību, ko radījis reklāmdevējs un to salīdzinājums," secināja patērētāju tiesību uzraugs.

Uzraugs atzina, ka patērētājiem ir radīts priekšstats, ka "Lidl Lietuva" piedāvā saviem produktiem atlaidi, lai gan tā patiesībā nav.

Tāpat ziņots, ka PTAC vērtēja "Lidl Latvija" izplatīto reklāmas kampaņu, kurā salīdzinātas šķietami līdzvērtīgu pārtikas grozu cenas vairākās tirdzniecības ķēdēs.

Reklāmas kampaņā "Lidl" norādīja, ka tā produktu cenas par 36 produktu grozu ir lētākas par citu tirdzniecības ķēžu - "Maxima" un "Rimi" - piedāvājumu. "Lidl" izplatītajā informācijā bija minētss gan attiecīgo izmaksu apmērs, gan vispārīgas produktu kategorijas, kurās produkti izvēlēti.

LETA jau vēstīja, ka "Lidl Latvija" pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2022.gada 1.marta līdz šā gada 28.februārim, strādāja ar 442,378 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir 4,4 reizes vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi saruka vairākkārt un bija 3,847 miljoni eiro.

"Lidl Latvija" reģistrēta 2016.gada oktobrī, un tās pamatkapitāls ir 365,5 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Vācijas "C E - Beteiligungs-GmbH"


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Ko patērētājiem nozīmē cenu svārstības NordPool biržā (+VIDEO)

Ziemeļvalstīs cenu kāpumu galvenokārt noteica par 31% zemāka vēja staciju izstrāde.

Ekonomika Vairāki kandidāti izteikuši vēlmi kļūt par «airBaltic» valdes priekšsēdētāju

Vairāki kandidāti jau izteikuši vēlmi kļūt par Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" nākamo valdes priekšsēdētāju, ceturtdien intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja "airBaltic" pagaidu padomes priekšsēdētājs Andrejs Martinovs.

Ekonomika Rīgas centrā darījumu skaits ar dzīvokļiem pērn pieaudzis par 11,5%

Rīgas centrā darījumu skaits ar dzīvokļiem pagājušajā gadā pieauga par 11,5%, trešdien jaunākā tirgus pārskata prezentācijā sacīja nekustamo īpašumu uzņēmuma "Arco Real Estate" valdes loceklis un Vērtēšanas nodaļas vadītājs Māris Laukalējs.

Ekonomika Mēģinās pārdot 49,99% "Rīgas starptautiskās autoostas" daļu

SIA "Rīgas acs", kuras īpašniece ir "Rīgas satiksme", sākusi tai piederošo 49,99% AS "Rīgas starptautiskā autoosta" (RSA) akciju pārdošanas procesu, informēja "Rīgas satiksme" Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Lasiet arī

Ekonomika Pērn uzņēmumu nodokļu iemaksas valsts kopbudžetā augušas par 6,9%

Pagājušajā gadā uzņēmumu nodokļu iemaksas valsts kopbudžetā sasniegušas 11,33 miljardus eiro, kas ir par 6,9% vairāk nekā 2023.gadā, liecina "Lursoft" apkopotie Valsts ieņēmumu dienesta (VID) dati.

Sabiedrība Lems par iespējām legalizēt medicīnisko marihuānu

Pašreizējais regulējums piespiež pacientus iegādāties marihuānu vai to saturošus preparātus nelegālā tirgū vai ievest tos nelegāli no citām valstīm.

Sabiedrība Latvijā strādā ap 9300 Ukrainas valstspiederīgo

Patlaban 9300 Ukrainas valstspiederīgo ar pagaidu aizsardzības statusu Latvijā reģistrēti kā darba ņēmēji, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) aprēķins uz šā gada sākumu.

Kriminālziņas Strupišs: AT vadības nomaiņa varētu kaitēt sākto darbu pabeigšanai

Pašreizējais Augstākās tiesas (AT) priekšsēdētājs un viens no AT priekšsēdētāja amata kandidātiem Aigars Strupišs ir pārliecināts, ka AT vadības nomaiņa varētu kaitēt iesākto darbu pabeigšanai.