Jautājuma pēdējo punktu uzliks Eiropas Komisija.
Daudzus autovadītājus kaitina milzīgie autovilcieni uz mūsu ceļiem. Daudztonnu piekabes rada slodzi uz ceļiem un tiltiem. Tomēr Brisele uzskata, ka šāda prakse ir izdevīga no vides aizsardzības viedokļa.
Kā teikts dokumentā, ar kuru Latvijas Sakaru ministrija pagājušajā nedēļā iepazīstināja parlamentu: "Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2022/362, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 1999/62/EK, ir risinājusi vairākas sociālekonomiskas un vides problēmas, to starpā ar klimata pārmaiņām saistītos jautājumus. Tas tika panākts, atļaujot diferencēt ceļu lietošanas maksu lielas noslodzes transportlīdzekļiem".
Piekabēm ir ievērojams potenciāls samazināt smago kravas transportlīdzekļu sastāvu CO2 emisijas, un uz pieprasījumu vērsts pasākums, kas samazina energoefektīvāku piekabju ekspluatācijas izmaksas, var stimulēt to ātrāku ieviešanu. Tādējādi šā priekšlikuma mērķis ir izstrādāt noteikumus, lai iekļautu piekabju ietekmi uz smago kravas transportlīdzekļu sastāvu CO2 emisijām ceļu lietošanas maksas noteikšanas shēmās, kas diferencē ceļu lietošanas maksu atkarībā no transportlīdzekļu CO2 emisijām.
Latvija kopumā piekrīt "piesārņotājs maksā" principam un uzskata, ka tas ir efektīvs veids, kā mazināt siltumnīcefekta gāžu (turpmāk – SEG) emisijas, - pauda satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (Nacionālā Apvienība) Saeimas Eiropas lietu komisikjai. "Transporta nozare ir būtisks SEG emisiju avots, un ir svarīgi šīs nozares SEG emisijas mazināt", - teikts resora pozīcijā sarunām ar Eiropas Komisiju.