Kompānijā norāda, ka "Škoda Group" ir nogādājusi Rīgā 12 "Pasažieru vilcienam" paredzētos elektrovilcienus.
"Škoda Vagonka" pārstāvji skaidro, ka piegādes grafiku izjauca Krievijas agresija Ukrainā - nācās atteikties no sākotnējā plāna transportēt vilcienu sastāvus pa dzelzceļu, sākotnējās to pārbaudes veicot slēgtā testēšanas trasē. Šīs izmaiņas loģistikā radīja aizkavēšanos, jo jaunie vilcieni ir jāsamontē īrētās telpās Rīgā.
Kompānijā min, ka 15 "Škoda Vagonka" tehniskajiem darbiniekiem un ekspertiem pastāvīgi uz vietas Rīgā ir jāveic visi nepieciešamie iestatīšanas darbi, lai jauno vilcienu pārbaudes varētu sākt uzreiz Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Tas neatbilst ierastajai procedūrai.
Vilcienu nodošana ekspluatācijā aizkavējas, jo to izmēģinājuma braucieni notiek tieši Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā, kas apgrūtina ceturtās dzelzceļa paketes prasību ievērošanu. Sertifikācijas process parasti ilgst no 12 līdz 18 mēnešiem.
"Škoda Vagonka" pārstāvji atzīmē, ka pēdējos sešos mēnešos procesā izdevās panākt ievērojamu progresu, arī 2023.gada aprīlī Rīgā veiktie testi bija sekmīgi. Daži testi vēl tiks veikti jūnija beigās, jūlija sākumā, jo specializētās laboratorijas ir ļoti noslogotas un agrāk nebija pieejamas.
Šobrīd plānots, ka "Škoda Group" līdz 2023.gada beigām piegādās kopumā 23 vilcienus, atlikušos deviņus vilcienus piegādājot 2024.gada pirmajā pusē.
"Škoda Vagonka" vadītājs Martins Bednārs uzsver, ka uzņēmums ir apņēmības pilns pārvarēt šīs kavēšanās sekas un izpildīt solījumu piegādāt vilcienus.
Lai nodrošinātu savlaicīgu piegādi bez turpmākas kavēšanās, 1.maijā "Škoda Group" atklāja jaunu ražošanas cehu Ostravā. Šī jaunā ražotne ļauj paātrināt vilcienu ražošanu, nodrošinot ātrāku turpmākās piegādes procesu.
2023.gada vasarā tiks pieteikta ERA OSS sertifikācija. Tiklīdz šis apstiprinājums tiks saņemts, pirmie vilcieni tiks nekavējoties piegādāti "Pasažieru vilcienam", lai tos varētu nodot ekspluatācijā. Tas notiks rudenī, nevis vasaras beigās, kā tika plānots iepriekš.
"Škoda Group" plāno turpināt vilcienu piegādi visu atlikušo 2023.gadu un pabeigt to 2024.gada pirmajā pusē. Uzņēmums ir arī paralēli ar "Pasažieru vilcienu" sācis gala pieņemšanas procesu, lai nodrošinātu, ka viss nepieciešamais jau būtu sagatavots iepriekš un vilcienu nodošana varēs notikt raiti.
Jau ziņots, ka Latvijā līdz šim nogādāti 12 jaunie "Škoda Vagonka" elektrovilcieni, un daļa no tiem tiek testēti.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem.
Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Saulkrastu un Jelgavas virzienā.
Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, tostarp 23 no pavisam 32 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.
"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri