Ja laikā no 2015. līdz 2020. gadam lidsabiedrības tirgus daļa Rīgas lidostā veidoja ap 8 līdz 9 procentiem, šobrīd situācija mainījusies. Un, lai gan lidsabiedrība procentuāli joprojām ir trešā lielākā lidostā "Rīga", tās pasažieru tirgus daļa šā gada pirmajā ceturksnī vairs veidoja tikai nepilnus četrus procentus.
Sagaidāms, ka tā kritīsies vēl vairāk, jo "Wizz Air" paziņojusi, ka no rudens slēgs savu priekšpēdējo maršrutu no Rīgas.
Aviācijas eksperts Simons Bartkus norādīja, ka "Wizz Air" Latvijā jau pārstājusi veikt lielāko daļu lidojumu.
"Vasarā viņiem palikuši tikai divi maršruti. No Rīgas uz Londonu, Lutonu un uz Kutaisi. Kad viņi beigs lidojumus uz Londonu šajā oktobrī, lidojums uz Kutaisi būs vienīgais "Wizz Air" maršruts no Latvijas," pastāstīja Bartkus.
Aviācijas eksperts kā potenciālos iemeslus šādai kompānijas rīcībai min lielo konkurenci Rīgā, kas to atšķir, piemēram, no abām Lietuvas lielākajām lidostām – Viļņas un Kauņas.
""airBaltic" ļoti aktīvi uzbrūk visiem saviem sāncenšiem, kas cenšas nostiprināties Rīgas lidostā. Tas ir dabisks solis no nacionālā un bāzes pārvadātāja puses. Tie parasti mēģina aizsargāt savu tirgu visos maršrutos. Tāpat arī "Ryanair" ir ļoti spēcīgi Rīgā. Būt trešajiem ir ļoti grūti, jo tirgus lielums ir ierobežots," pauda Bartkus.
Aviokompānija atbildi uz jautājumiem par Rīgas lidostas pakāpenisko atstāšanu sniedza rakstiski:
""Wizz Air" ir pārstāvēts Baltijas valstīs, neskatoties uz lēnāku attīstību, ko kompānija piedzīvo, salīdzinot ar citiem tirgiem. "Wizz Air" kā dinamiska aviokompānija nepārtraukti pēta un meklē jaunus maršrutus. Tomēr šobrīd lidsabiedrība koncentrējas uz esošo maršrutu uzturēšanu."
Jāpiebilst, ka savu bāzi Rīgā "Wizz Air" slēdza jau 2021.gada oktobrī, taču tolaik tika saglabāti vēl veseli deviņi galamērķi.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri