• Aelita,
  • Gastons
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Oho, cenas! Viena alkohola etiķetes izstrādes cena - 15 000 līdz 90 000 eiro

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 23:33, 22.03.2023


Nozares veiktie aprēķini liecina, ka jaunu etiķešu izstrāde vienam produktam varētu izmaksāt no 15 000 līdz 90 000 eiro, taču kopējās izmaksas, lai pielāgotos jaunajām prasībām, noteikti būs lielākās, sacīja Latvijas Alkohola nozares asociācijas (LANA) izpilddirektors Dāvis Vītols, komentējot otrdien valdībā apstiprināto alkoholisko dzērienu pieejamības mazināšanas regulējumu.


Ilustratīvs foto.

Viņš skaidroja, ka valdībā apstiprinātie ierobežojumi ražotājiem un tirgotājiem uzliek birokrātisku slogu, kas asociācijas ieskatā nesniegs būtiskas izmaiņas iedzīvotāju paradumu maiņai. Vītols pauda, ka kopumā sabiedrība ne tikai Latvijā, bet arī Eiropā alkoholiskos dzērienus lieto atbildīgāk, nekā tas tika darīts pirms desmit gadiem, ko nav ietekmējusi ierobežojumu noteikšana.

Komentējot regulējuma nepilnības, Vītols uzskaitīja, ka valdības apstiprinātajos grozījumos nav ietverts konkrēts izvērtējumu kopums, kas ļautu pēc kāda laika secināt, vai ierobežojumi ir ko mainījuši vai nē. "Ja ierobežojumi bijuši neefektīvi un noteiktie rezultāti nav sasniegti, tad ierobežojumus vajadzētu atcelt vai transformēt, un tas būtu šobrīd skaidri likumā jānosaka," piebilda LANA izpilddirektors.

Tāpat Vītols norādīja, ka ir nepieciešams saprast, kura valsts institūcija pārbaudīs šī likuma normas ievērošanu un izpildi, piemēram, kā noteiks, cik vienā iepakojumā ir kāda noteikta veida alus un cik šādā iepakojumā maksās viena pudele.

Viņš skaidroja, ka likums paredz, ka, ja vienā iepakojumā sapako vairākas pudeles, tad šajā iepakojumā viena pudele nevar maksāt mazāk nekā tāda paša veida atsevišķi nopērkama pudele, taču nav skaidrs, kas notiks situācijās, kad šāda tipa iepakojumos tiks iepakoti dažādu garšu un veidu vai bezalkoholiski dzērieni, vai kas notiks, ja kāda pudele tiks izņemta no tirdzniecības.

Jau vēstīts, ka valdībā otrdien atbalstīja VM izstrādātos grozījumus, kas attiecas uz alkoholisko dzērienu marķējumu, cenu un atlaižu reklāmām, izplatīšanu azartspēļu un citās vietās.

VM vēlas samazināt alkoholisko dzērienu patēriņu Latvijas iedzīvotāju vidū, kā arī ilgtermiņā samazināt ar alkohola lietošanu saistīto slimību īpatsvaru un mirstību no alkohola lietošanas radītajām sekām, piemēram, aknu cirozes, satiksmes negadījumiem, noslīkšanas, traumām, pašnāvībām un citām sekām.

Iecerētās izmaiņas Alkoholisko dzērienu aprites likumā un Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā paredz alkoholisko dzērienu pieejamības mazināšanu, reklāmas un mārketinga ierobežošanu, kā arī papildu aktivitātes sabiedrības informēšanas un izglītošanas jomā.

Piemēram, alkoholisko dzērienu marķējumā paredzēts iekļaut informāciju var arī ar QR kodu par uzturvērtību un sastāvdaļu sarakstu, kā arī piktogrammas, kas brīdina nelietot alkoholiskus dzērienu grūtniecības laikā un vadot transportlīdzekli.

Tāpat plānots aizliegt azartspēļu organizēšanas vietās piedāvāt alkoholiskos dzērienus par brīvu, tos tirgot un lietot pie azartspēļu iekārtām un galdiem, izvietot brīdinājuma informāciju mazumtirdzniecības vietās ar šādu tekstu "Alkoholisko dzērienu lietošanai ir negatīva ietekme uz veselību, alkoholiskos dzērienus nedrīkst pārdot nepilngadīgām personām, kā arī nepilngadīgas personas nedrīkst tos iegādāties, lietot un glabāt".

Vienlaikus plānots aizliegt tirgot alkoholiskos dzērienus, kuros spirta daudzums pārsniedz 22%, plastmasas (PET) iepakojumā un tilpumā, kas mazāks par 0,2 litriem.

Lai ieviestu visaptverošu alkoholisko dzērienu reklāmas un mārketinga ierobežošanu, izmaiņas Alkoholisko dzērienu aprites likumā un Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā paredz aizliegt alkoholisko dzērienu cenu vai atlaižu reklāmu vairākās vietās. Tas attiecas uz preses izdevumiem un citiem drukātajiem reklāmas izdevumiem, publikācijām patērētājiem, kinoteātriem, interneta vietnēm, kā arī tiešsaistē esošajām reklāmām un tiešsaistes saskarnēm jeb aplikācijām.

Tāpat tiks aizliegta alkoholisko dzērienu cenu vai atlaižu reklāma, izmantojot pasta (arī e-pasta) pakalpojumus, kā arī citās vietās ārpus alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecības vietām, izņemot alkoholisko dzērienu ražošanas vietas vai ražotāja struktūrvienības.

Grozījumi paredz arī aizliegt tirdzniecības veicināšanas pasākumus, kas piedāvā alkoholu kopā ar citu preci vai pakalpojumu par izdevīgāku cenu, kā arī piedāvā alkoholiskos dzērienus degustācijā, izņemot mazumtirdzniecības vietā, par velti, kā dāvanu vai kā kompensāciju par citas preces iegādi vai pakalpojuma saņemšanu.

Vienlaikus grozījumi paredz aizliegt tādus tirdzniecības veicināšanas pasākumus (akcijas, izpārdošanas u.tml.) mazumtirdzniecības vietās, kas piedāvā iegādāties vairākas alkoholisko dzērienu vienības par zemāku cenu un citus līdzīgus piedāvājumus, kas rada ekonomiska ieguvuma iespaidu, kā arī piedāvā alkoholisko dzērienu iegādi ar atlaidi patērētāja lojalitātes programmas ietvaros (izņemot atlaidi, kas tiek piemērota vienai vienībai).

Ar izmaiņām paredzēts aizliegt arī cenu vai atlaižu reklāmu alum un vīnam televīzijā un radio.

Saskaņā ar spēkā esošo regulējumu jau šobrīd televīzijā un radio ir atļauta tikai alus un vīna reklāma. Lai arī likumprojekts pilnībā neaizliegs alkoholisko dzērienu reklāmu televīzijā un radio, tiks aizliegtas šo dzērienu cenu vai atlaižu reklāmas.

Latvijas Alkohola nozares asociācija reģistrēta 2009.gadā, un tajā apvienojušies alkoholisko dzērienu ražotāji un izplatītāji - 12 biedri un viens asociētais biedrs. Asociācija ir arī Eiropas alkohola nozares asociācijas "SpiritsEurope" biedrs un Latvijas pārstāvis.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika "EY" pētījums: Ēnu ekonomikas līmenis Latvijā 2023.gadā bija 9,3%

Ēnu ekonomikas līmenis Latvijā 2023.gadā bija 9,3% no iekšzemes kopprodukta (IKP), kamēr pasaulē vidēji tas bija 11,8%, bet Lietuvā un Igaunijā - katrā 7,4%, liecina jaunākais konsultāciju uzņēmuma "EY" pētījums "Shadow Economy Exposed", kas analizē ēnu ekonomikas līmeni 131 pasaules valstī kopš 2000.gada.

Ekonomika Tūrisma operatoriem ir iebildumi pret tūrisma uzņēmumu reģistrācijas sistēmu

Tūrisma operatoriem ir iebildumi pret pašlaik pastāvošo tūrisma uzņēmumu reģistrācijas sistēmu, intervijā aģentūrai LETA atzina SIA "Tez Tour" valdes priekšsēdētājs Rolands Birģelis.

Ekonomika Vai Latvijā būs atomelektrostacija: diskutēs zinātnieki (+VIDEO)

Kodolenerģija un drošība ir jautājumi, kas interesē sabiedrību.

Ekonomika Latvijā 58% iedzīvotāju pārtikas produktu izvēlē svarīgākā ir cena

Latvijā 58% iedzīvotāju pārtikas produktu izvēlē lielāko uzmanību pievērš cenai, aģentūrai LETA pavēstīja mazumtirdzniecības uzņēmuma pārstāvji, atsaucoties uz veiktās aptaujas datiem.

Lasiet arī

Sabiedrība Mēneša pirmā dekāde bijusi sausāka un nedaudz vēsāka nekā ierasts

Aprīļa pirmajā dekādē Latvijā bija maz nokrišņu, savukārt vidējā gaisa temperatūra bija +3,7 grādi jeb divas grāda desmitdaļas zemāka par normu, liecina Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra (LVĢMC) apkopotā informācija.

Pasaule Tramps vaino karā Ukrainā Zelenski un Baidenu

ASV prezidents Donalds Tramps pirmdien apgalvoja, ka viņa priekšgājējs prezidenta amatā Džo Baidens un Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis ir atbildīgi par karu Ukrainā.

Sabiedrība Latvijā gaidāms novērojumu vēsturē siltākais 15.aprīlis

Otrdienas pēcpusdienā gaisa temperatūra Latvijā paaugstināsies līdz +18..+23 grādiem, vien Rīgas līča Kurzemes piekrastē laiks būs vēsāks, prognozē sinoptiķi.

Interesanti fakti Latvijā reģistrētas šopavasar pirmās zibens izlādes

Latvijā reģistrētas pirmās zibens izlādes šajā pavasarī, informē Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs.