• Nameda,
  • Ritvaldis,
  • Visvaldis
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Vitenbergs: Pirmā saruna ar LDz vadību bija smaga un skarba

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 09:03, 08.01.2023


Lai uzlabotu VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) finanšu rādītājus, pārskatīsim arī iespēju veikt restrukturizāciju, apvienojot meitasuzņēmumus, lai ietaupījums būtu arī uz valžu un padomju atalgojuma rēķina, intervijā aģentūrai LETA stāstīja satiksmes ministrs Jānis VItenbergs (NA).


Foto: LETA

Viņš teica, ka, stājoties amatā, viena no pirmajām sarunām bija ar LDz vadību. "Tā bija smaga un skarba, jo mani neapmierina uzņēmuma pozīcija, ko varētu raksturot: "Iepriekš mēs strādājām ar Krieviju, tagad tas nav iespējams, un tādēļ vienkārši noskatāmies, kā situācija pasliktinās." Mani pārsteidz, ka LDz gadiem ir sēdējis, rokas klēpī salicis attiecībā uz tirgus diversifikāciju," uzsvēra ministrs, piebilstot, ka situācija ar Krieviju bija sarežģīta vēl ilgu laiku pirms tās iebrukuma Ukrainā, un "tā ir nolaidība no uzņēmuma vadības puses nemeklēt Krievijas tirgum alternatīvas".

Kā skaidroja Vitenbergs, var censties cilvēkiem iestāstīt, ka pie visa vainīgs kāds cits, bet "nevar noslēpt to, ka LDz konkurējošie uzņēmumi ir spējuši daudz veiksmīgāk tikt galā ar esošajiem izaicinājumiem". Ministrs norādīja, ka LDz ir liels uzņēmums ar plašām iespējām meklēt jaunus sadarbības partnerus un jaunus sadarbības ceļus.

"Viena lieta ir optimizēt izmaksas un samazināt darbinieku skaitu, kas, krītoties kravu apgrozījumam, protams, ir jādara, taču es vēlos redzēt vīziju, kā uzņēmums strādās tālāk," uzsvēra Vitenbergs,

Viņš stāstīja, ka 2023.gadā LDz paredz, ka kravu apgrozījums varētu būt 16 miljoni tonnu, 2022.gadā - 19 miljoni tonnu. 2021.gadā tie bija 24 miljoni tonnu.

Kā teica Vitenbergs, tas ir ļoti straujš samazinājums, un pats uzņēmums ir atzinis, ka bez valsts atbalsta varētu iztikt pie 25 miljonu tonnu apgrozījuma.

"Taču arī uzņēmumam pašam ir jāfiksē savs darbības modelis, lai nav tikai tā situācija, ka gada beigās, kad bilancē ir mīnuss, ejam pie valdības un prasām visu kompensēt no budžeta. Tas ir pats vieglākais ceļš, un diemžēl pēdējie gadi tādi ir bijuši. Es esmu devis skaidru vēstījumu, ka tā turpināt nevarēs," uzsvēra Vitenbergs, piebilstot, ka pārskatīs arī iespēju veikt uzņēmuma restrukturizāciju, apvienojot LDz meitasuzņēmumus, lai "ietaupījums nebūtu tikai uz vienkāršo darbu darītāju, bet arī uz valžu un padomju atalgojuma rēķina".

Satiksmes ministrs arī skaidroja, ka līdz ar to kompleksi būs jāskatās, kur var samazināt izdevumus un kādas ir attīstības iespējas. Vitenbergs norādīja, ka tirgus mainās nemitīgi, un kā piemēru minēja Ukrainu, jo visa pasaule gaida Ukrainas graudus, bet to pārvadājumi ar kuģiem caur Bosfora šaurumu Krievijas agresijas dēļ ir ļoti problemātiski. "Es domāju, ka mēs varam piedāvāt veidot koridoru graudu izvešanai pa dzelzceļu, izmantojot arī LDz iespējas. Nevar vienkārši noskatīties, kā grimst tāds liels uzņēmums kā LDz. Ir vajadzīgs svaigāks skatījums, kā tam uzlabot finanšu rādītājus," uzsvēra ministrs.

Jautāts, vai LDz ir uzdots veidot jaunu attīstības vīziju, Vitenbergs atbildēja, ka februārī kopā ar LDz vadību ies uz valdību un iepazīstinās to ar esošo situāciju, tuvākajiem mērķiem, kā varētu samazināt izmaksas, un, protams, arī stratēģisko redzējumu, kā uzņēmums strādās tālāk, lai būtu skaidrība, kāda būs nepieciešama valsts iesaiste.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Ģimenes, kas var atļauties māju, ienākumu līmenis sākas no 2500 eiro (+VIDEO)

Vienlīdz nozīmīgi iemesli dzīvesvietas maiņai ir darba vietas maiņa un nepieciešamība pēc lielāka mājokļa.

Ekonomika Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs pirmajā ceturksnī samazinājies par 29,9%

Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs šogad pirmajos trijos mēnešos Latvijā samazinājies par 29,9% salīdzinājumā ar 2024.gada attiecīgo periodu un bija 2,269 miljoni tonnu, liecina Satiksmes ministrijas apkopotie dati.

Ekonomika Mērķis - līdz 2035.gadam dubultot Latvijas ekonomiku

Ekonomikas ministrija prognozē, ka jau nākamajos divos gados, neskatoties uz nelabvēlīgo ģeopolitisko situāciju, ekonomika pieaugs vismaz par 2-3%, bet turpmāk, ekonomiskajām reformām "nesot augļus", izaugsmes tempi sasniegs 4-5% gadā, tādējādi sasniedzot plānoto ekonomikas pieauguma līmeni.

Ekonomika Kazāks: Eiropai steidzami jāizveido vienotu kapitāla tirgu un banku savienību

Eiropā ir steidzami jāpieņem ilgstoši novilcināti politiskie lēmumi, lai izveidotu vienotu kapitāla tirgus un banku savienību, jo Eiropas problēma nav naudas trūkums, bet gan vienota finanšu tirgus trūkums, kas ļautu resursus novirzīt nepieciešamās jomās, aģentūrai LETA norādīja Latvijas Bankas prezidents Mārtiņš Kazāks.

Lasiet arī

Sports Par Latvijas sieviešu basketbola izlases galveno treneri kļūst Rožlapa

Par Latvijas sieviešu basketbola izlases galveno treneri iecelts Matīss Rožlapa, vēsta Latvijas Basketbola savienība (LBS).

Sabiedrība Pašreizējā Saeimā nav atbalsta grozījumiem, lai paplašinātu prezidenta funkcijas

Kā ziņots, 17.februārī Valsts prezidents norādīja, ka sagaida politiķu diskusijas ne tikai par tautas nobalsošanas ierosināšanas nosacījumu pārskatīšanu, bet arī par vēlēšanu sistēmas reformu, atsevišķu amatpersonu iecelšanu amatā un tautas vēlētu prezidentu.

Sabiedrība airBaltic izpilddirektoru meklēs starptautiskās atlases ceļā

Plānots, ka vakance tiks oficiāli izsludināta 30.aprīlī, kopējais atlases process var aizņemt ap trim mēnešiem.

Sabiedrība Liepājas slimnīcai ir nodrošināta autonoma siltumapgāde (+VIDEO)

"Politiskā noskaņojuma vadīti pieņēmām lēmumu pāriet uz neatkarīgākiem energoresursiem".