Attiecīgajā sarakstā uzņēmums iekļauts, jo "adidas Baltic" atteicies patērētājam apmainīt kompānijas "Outlet" veikalā iegādātu džemperi.
Saskaņā ar PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumu patērētājs džemperi iegādājās 2021.gada 14.decembrī. Pirms džempera iegādes patērētājs informēja "adidas Baltic", ka iegādājas džemperi kā dāvanu, tāpēc nav pārliecināts par džempera izmēru. Patērētājs tika informēts, ka, ja būs nepieciešams, džemperi varēs apmainīt 60 dienu laikā.
Pagājušā gada 20.decembrī patērētājs nodeva džemperi veikalā, jo bija nepieciešams lielāka izmēra džemperis. Patērētājs arī bija pamanījis caurumu džemperī.
"adidas Baltic" atteica izpildīt prasību mainīt džemperi, norādot, ka tas nav oriģinālajā iepakojumā un ir lietots.
Atbildot uz PTAC pieprasījumu sniegt skaidrojumu par patērētāja iesniegumā minēto, "adidas Baltic" norādīja, ka, iegādājoties džemperi, patērētājs tika informēts, ka varēs to apmainīt, ja nederēs izmērs, 60 dienu laikā, ja džemperis nebūs lietots, un tam būs oriģinālais iepakojums vai etiķetes. Šie nosacījumi preces apmaiņai ir norādīti arī pirkuma čekā.
Kompānija norādījusi, ka patērētājs nodeva džemperi ar lietojuma pazīmēm pie apkaklītes, ar caurumu, un uz džempera bija dzīvnieku spalvas. "adidas Baltic" apgalvoja, ka džempera iegādes brīdī tam nebija caurumu. Šo faktu "adidas Baltic" konstatēja, noskatoties video ierakstu no kameras, kas atrodas virs kases.
PTAC pieprasīja "adidas Baltic" iesniegt iepriekš minēto video ierakstu, bet ieraksts līdz šim nav saņemts. Telefona sarunas laikā "adidas Baltic" informēja PTAC, ka video ieraksti netiek saglabāti.
Tāpat "adidas Baltic" nesniedza skaidrojumu saistībā ar patērētāja iesniegumā komisijai norādīto.
Savukārt patērētājs iesniedza komisijai izvērtēšanai džemperi. Komisija, izvērtējot džempera izskatu, konstatēja, ka džemperim nav manāmu nēsāšanas pazīmju, tāpat tas neizskatās mazgāts. Uz džempera nav konstatējamas dzīvnieka spalvas. Caurums ir neliels un atrodas džempera apakšējā daļā pie kreisās sānu šuves.
Komisija norāda, ka saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu prece uzskatāma par atbilstošu līguma noteikumiem, ja tai piemīt īpašības un izpildījums, kāds parasti piemīt tāda paša veida precēm un kādu patērētājs var pamatoti gaidīt, ņemot vērā preces raksturu un jebkurus, īpaši reklāmā vai preces marķējumā sniegtus publiskus paziņojumus par noteiktām preces īpašībām.
PTAC norāda, ka pārdevēja un pakalpojuma sniedzēja pienākums ir nodrošināt preces atbilstību līguma noteikumiem, un, ja preces neatbilstība līguma noteikumiem atklājas sešu mēnešu laikā pēc preces iegādes, uzskatāms, ka tā eksistēja preces iegādes dienā, izņemot gadījumu, kad šāds pieņēmums ir pretrunā ar preces raksturu vai neatbilstības veidu.
Saskaņā ar PTAC lēmumu patērētāja iegādātajam džemperim defekts atklājās jau pēc sešām dienām, tādējādi "adidas Baltic" bija pienākums pierādīt to, ka iegādes brīdī džemperis atbilda līguma noteikumiem. Komisija konstatējusi, ka "adidas Baltic" nav iesniegusi pierādījumus tam, ka pārdošanas brīdī džemperim cauruma nebija.
Ņemot vērā minēto, PTAC atzīst, ka džemperis neatbilst līguma noteikumiem. Ja sabiedrība ilgstoši nemainīs džemperi, tādējādi sagādājot patērētājam būtiskas neērtības, vai arī džempera maiņa nebūs iespējama, patērētājam ir tiesības uz naudas atmaksu.
Patērētāju strīdu risināšanas komisija lēmusi noteikt "adidas Baltic" samainīt neatbilstošo džemperi. Lēmums pieņemts 12.septembrī.
Informācija PTAC tīmekļvietnē liecina, ka 2022.gadā "melnajā sarakstā" iekļauti 35 komersanti, kas labprātīgi nav izpildījuši Patērētāju Strīdu risināšanas komisijas uzliktos lēmumus.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri