Kā izveidot sociālo tīklu mārketinga stratēģiju?

Ekonomika
VS.LV 07:40, 27.10.2020

Radošas idejas, vizuālie materiāli, reklāma, negatīvi komentāri – kā, ko, kur un cik? Nav šaubu, ka uzņēmumi piesātinātajā sociālo mediju pasaulē apjūk un nezina, ko tad īsti darīt, lai sasniegtu labākos rezultātus. Rakstā uzzināsi ieteikumus sociālo tīklu mārketinga stratēģijas izveidei!

 
   #1 Nospraud mērķus

  

Sociālo mediju marketings Tavam uzņēmumam iespējams nav nekas svešs, bet vai Tev ir izveidota stratēģija?

Pats pirmais solis ir saprast, kādēļ vēlies izmantot sociālos tīklus un ko Tu vēlies sasniegt – konkrētu mērķi, vienu vai vairākus. Tikai tāpēc, ka to izmanto konkurenti? Nepareiza atbilde! Mērķiem ir jābūt skaidri definētiem. Par pamatu vari ņemt S.M.A.R.T. principu:

S – specifisks (specific). Piemēram, “palielināt mājaslapas apmeklētājus” nav konkrēts mērķis, pareizāk būtu “iegūt X mājaslapas apmeklētājus katru mēnesi”.

M – izmērāms (measurable). Lai noteiktu, vai mērķis ir sasniegts.

A – sasniedzams (attainable). Reāls mērķis, kuru Tavs uzņēmums varēs izpildīt, ņemot vērā visus resursus.

R – atbilstošs (relevant). Saistīts ar uzņēmuma mārketinga un biznesa mērķiem.

T – aktuāls (timely). Noteikts konkrēts termiņš, kurā mērķis ir jāsasniedz.

   #2 Veic mērķauditorijas izpēti
Foto: Unsplash.com

  

Katram uzņēmumam ir jāzina un jāizpēta sava mērķauditorija, bez tā mārketinga aktivitātes nebūs efektīvas. Tā kā pasaulē aktīvi tiek izmantotas vairākas sociālo tīklu platformas, auditorija šajos kanālos atšķiras. Kas jāņem vērā, veicot izpēti:

Kas ir Tava mērķauditorija? (Vecums, dzimums, dzīvesvieta, nodarbošanās, intereses un citi radītāji)

Kādas sociālo tīklu platformas viņi izmanto aktīvāk? Piemēram, jaunāko paaudzi (Generation Z) veiksmīgāk uzrunāsi TikTok un arī Instagram, kur tiek pavadīts visvairāk laika.

Kāds saturs uzrunā mērķauditoriju? (Informatīvs, izklaidējošs, iedvesmojošs, akcijas vai jauni produktu; konkrētas satura formas, piemēram, video, garāki raksti, infografiki)

Kad un cikos viņi aktīvāk izmanto sociālos tīklus? (Brīvdienās, darba dienu rītos, vakaros).

   #3 Veic konkurentu izpēti

  

Lai veiksmīgi darbotos nozarē, ar acs kaktiņu vienmēr jāseko līdzi konkurentiem. Arī veidojot sociālos tīklus, konkurentu izpēte ir jāveic. Apskati gan platformu “tehnisko” pusi, gan saturu.

Kā izskatās uzņēmuma lapa vai konts? (Kāda informācija ievietota, kādi papildus rīki izmantoti, piemēram, pievienots shop vai quiz.)

Kāds saturs tiek publicēts? (satura formas, komunikācijas stils, ziņas mērķis)

Kāda ir lietotāju iesaiste?

Vai uzņēmums komunicē ar lietotājiem?

Nezodz idejas, neizmanto tos pašus vizuālos materiālus – tas nekādi neizcels Tavu uzņēmumu lietotāju acīs.

   #4 Sagatavo savus sociālos tīklus un radi unikālu saturu

  

Sakārto savu lapu vai kontu platformā – pievieno visu nepieciešamo informāciju, izmanto piedāvātos rīkus. Un ķeries pie plāna izveides:

Komunikācijai jābūt regulārai un pārdomātai, plāno aktivitātes un budžetu vairākām nedēļām vai mēnesim uz priekšu.

Plānu veido atbilstoši uzstādītajiem mērķiem un pirms īstenošanas, pārdomā – vai varēsi to sasniegt.

Izmanto dažādas satura formas un atceries, ka video ir karalis.

Ņem vēra, ka saturs jāpielāgo katrai platformai, bet tas nenozīmē, ka tam pilnībā ir jāatšķiras. Un ļoti būtiski ir saglabāt vienotu vizuālo identitāti, pēc kuras auditorija atpazīst Tavu zīmolu.

   #5 Analizē rezultātus un veic uzlabojumus
Foto: Unsplash.com

  

Līdz ar aktivitāšu uzsākšanu, seko līdzi rezultātiem. Sociālajos tīklos ir pieejama Insights sadaļa, bet Facebook un Instagram reklāmu rezultātus atradīsi Facebook Ads kontā. Taču ērtākai un pārskatāmākai analīzei ieteicams izmantot papildus kādu analīzes rīku, kurā vari salīdzināt rezultātus ilgākā laika periodā un vairākās platformās vienlaicīgi.

Atceries, ka nav viena pareiza piemēra vai instrukcijas, pēc kuras vadīties, veidojot uzņēmuma sociālo tīklu stratēģiju! Kas strādā vienam, var nestrādāt otram. Tāpēc sākuma posms un katras jaunas aktivitātes veikšana ir sava veida eksperiments.

Jauni izaicinājumi, radošas idejas un piepildīti mērķi – izvēlies Infinitum Agency! Kopā izveidosim sociālo tīklu mārketinga stratēģiju, kas ne tikai dos rezultātus, bet ļaus Tev atšķirties no konkurentiem. Ienāc https://infinitum.agency/ un uzzini vairāk!

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Zināms, cik pērn amatā nopelnījis «airBaltic» operatīvās vadības direktors

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" operatīvās vadības direktors Pauls Cālītis, kurš šogad aprīlī tika iecelts aviokompānijas izpilddirektora pienākumu izpildītāja amatā, pagājušajā gadā kompānijā nopelnīja 344 582 eiro, kas ir par 9,7% jeb 30 378 eiro vairāk nekā 2023.gadā, liecina viņa iesniegtā amatpersonas deklarācija par 2024.gadu.

Ekonomika ĀM valsts sekretārs: Latvija vēlas padziļināt ekonomisko dialogu ar ASV

Latvija vēlas padziļināt ekonomisko dialogu ar ASV, īpaši aizsardzības industrijas, tehnoloģiju un enerģētikas sektorā, uzsvēra Ārlietu ministrijas (ĀM) valsts sekretārs Andžejs Viļumsons, kurš otrdien, 1.jūnijā, tikās ar ASV Kongresa padomnieku delegāciju, kas ieradusies vizītē Baltijas valstīs.

Ekonomika KNAB jāatlīdzina ABLV Bank izdevumi par arestētu naudas līdzekļu uzglabāšanu

Senāts atstājis spēkā Administratīvās apgabaltiesas spriedumu, ar kuru Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB) uzdots atlīdzināt likvidējamajai AS "ABLV Bank" izdevumus, kas radušies, uzglabājot kriminālprocesā arestētus bezskaidras naudas līdzekļus, aģentūru LETA informēja tiesā.

Ekonomika Valsts kases pārvaldnieka Āboliņa atalgojums amatā pērn pieaudzis par 9,7%

Valsts kases pārvaldnieks Kaspars Āboliņš pērn šajā amatā nopelnīja 98 705 eiro, kas ir par 9,7% vairāk nekā gadu iepriekš, kad viņa atalgojums bija 89 990 eiro, liecina Āboliņa iesniegtā amatpersonas deklarācija.

Lasiet arī

Ekonomika Igaunijas valdība nepirks "airBaltic" akcijas

Igaunijas valdība ceturtdien nolēma nepirkt Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" akcijas, pēc valdības sēdes žurnālistiem paziņoja Igaunijas infrastruktūras ministrs Kuldars Leiss.

Ekonomika EK piešķirs 295,5 miljonus eiro "Rail Baltica" turpināšanai Baltijā

Eiropas Komisija (EK) piešķirs 295,509 miljonus eiro dzelzceļa "Rail Baltica" projekta turpināšanai Baltijā, liecina EK publiskotā informācija.

Sabiedrība Abu Meri uzgriezis vēža slimniekiem muguru

Onkologs Sīviņš asi kritizē veselības ministra Abu Meri “cirkulēšanu pa ārzemju komandējumiem” un apzinātu problēmu nerisināšanu onkoloģijas pacientu ārstēšanai.

Kriminālziņas Dobeles tiesa par kucēna nogalināšanu piespriež trīs mēnešus cietumā

Zemgales rajona tiesa Dobelē kādam vīrietim par kucēna nogalināšanu piespriedusi brīvības atņemšanu uz trim mēnešiem un probācijas uzraudzību uz vienu gadu un sešiem mēnešiem, atņemot arī tiesības uz visu sugu dzīvnieku turēšanu uz trīs gadiem, aģentūru LETA informēja prokuratūra.