Pēdējā pusgada laikā radio ik dienu klausījās vidēji 59,4% jeb 897 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, noskaidrojusi pētījumu kompānija "Kantar".
Savukārt šajā laikā kopumā nedēļā vidēji radio klausījās 81,3% jeb 1,227 miljoni Latvijas iedzīvotāju.
Pēdējo sešu mēnešu laikā viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis četras stundas un astoņas minūtes.
Saskaņā ar pētījuma rezultātiem, lielākā klausīšanās laika daļa ir radio stacijai "Latvijas Radio 2" - 18,2% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā ierindojas "Radio Skonto" ar 12,9% lielu klausīšanās laika daļu un trešajā vietā - "Latvijas Radio 1" ar 8,5% lielu klausīšanās laika daļu.
Pēdējo sešu mēnešu laikā ikdienā visklausītākās radio stacijas ir "Latvijas Radio 2", kuru klausījās 11,6% jeb 175 000 Latvijas iedzīvotāju, "Radio Skonto", kuru klausījās 10,6% jeb 161 000 iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem un "Latvijas Radio 1", kuru vismaz reizi dienā klausījās 7,1% jeb 107 000 Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.
Pēdējo sešu mēnešu laikā radio staciju "Radio Skonto" vismaz reizi nedēļā klausījās 30,3% jeb 458 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, "Latvijas Radio 2" - 25,8% jeb 389 000 iedzīvotāju un "Radio SWH" - 25,7% jeb 388 000 iedzīvotāju minētajā vecuma grupā.
Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga norāda, ka pēdējo sešu mēnešu laikā iepretim attiecīgajam periodam pērn par 2,9 procentpunktiem samazinājies iedzīvotāju skaits, kuri vismaz reizi dienā klausījās radio.
Kā norāda Kronberga, izteiktākās izmaiņas vērojamas jaunākajās vecuma grupās. Vecuma grupā 16-24 gadi klausītāju skaits samazinājies par 4,5 procentpunktiem. Šajā grupā klausītāju skaits mājās samazinājies par 4 procentpunktiem, automašīnās - par 4,6 procentpunktiem, bet sabiedriskās vietās - par 4,9 procentpunktiem.
Vecuma grupā 35-44 gadi klausītāju skaits samazinājies par 6,9 procentpunktiem, un vislielākais samazinājums šajā grupā vērojams mājās - par 6,2 procentpunktiem. Vecuma grupā 25-34 gadi klausītāju skaits samazinājies par 4,3 procentpunktiem, tostarp klausītāju skaits mājās samazinājies par 3,8 procentpunktiem.
Arī atsevišķos reģionos vērojams statistiski nozīmīgs ikdienas radio klausītāju skaita samazinājums. Vislielākais kritums fiksēts Zemgalē par 7,7 procentpunktiem, turklāt klausītāju skaits mājās samazinājies par 6,8 procentpunktiem, bet automašīnās - par 2,8 procentpunktiem. Rīgas plānošanas reģionā kopējais klausītāju skaita samazinājums ir 3 procentpunkti, tostarp mājās - 3,5 procentpunkti. Vidzemes iedzīvotāju vidū vislielākais ikdienas klausītāju skaita samazinājums novērojams darbavietās - par 3,7 procentpunktiem.
Kronberga atzīmē, ka radio arī šajā periodā sasniedz plašu auditoriju visā Latvijā, taču klausītāju skaita kritums dažās demogrāfiskajās grupās un klausīšanās vietās var būt saistīts ar izmaiņām dzīvesveidā un satura patēriņa paradumos, kā arī ar citu mediju izmantošanu."
Pētījumā iekļautas 34 radio stacijas - "Auto radio", "Divu krastu radio", "EHR" ("Eiropas hitu radio"), "EHR russkie hiti", "EHR SuperHits", "EHR latviešu hiti", "Jēkabpils radio 1", "Kurzemes radio", "Latvijas kristīgais radio", Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 - "Pieci.lv", Latvijas Radio 6 - "NABA", "Lounge FM", radio "Alise plus", radio "Baltkom", radio "Marija Latvija", "Radio MIX FM 102,7", "Radio Skonto", "Radio Skonto plus", "Radio SWH", "Radio Tev", "Radio Relax FM", "Retro FM", "Radio Star FM", "SWH +", "SWH gold", "SWH rock", "SWH spin", "SWH LV", "TOP radio" un "Radio roks".
Pētījums norisinājās no 2024.gada 1.decembra līdz 2025.gada 31.maijam. No kopējās 4500 aptaujāto izlases 84,6% jeb 3825 respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 15,4% jeb 675 respondenti piedalījās aptaujā internetā.