Tostarp šogad maijā PV pārvadājis 1,8 miljonus pasažieru, kas ir par gandrīz 80 000 pasažieru vairāk nekā pērn maijā.
Vienlaikus vilcienu precizitāte jeb rādītājs, kas apliecina, cik reisu ir izpildīti atbilstoši vilcienu kustības grafikam, 2025.gada maijā bija 99,1%.
PV norāda, ka straujāk pasažieru skaita pieaugums bija elektrificētajās dzelzceļa līnijās, kurās pārvadājumus nodrošina ar jaunajiem elektrovilcieniem.
Lielākais pārvadāto pasažieru skaita pieaugums šogad maijā bija Aizkraukles un Jelgavas virzienā, kur tika pārvadāts par 5% pasažieru vairāk nekā pērn maijā, seko Skultes virziens, kur pārvadāto pasažieru skaits maijā pieaudzis par 3%. Visvairāk jeb 660 000 pasažieru šogad maijā pārvadāti Tukuma virzienā, kas ir par 4% vairāk nekā attiecīgajā mēnesī gadu iepriekš.
Savukārt neelektrificētajās dzelzceļa līnijās šogad maijā, salīdzinot ar 2024.gada maiju, pasažieru skaits par 10% pieaudzis Siguldas virzienā un pat 7% Daugavpils virzienā. Vienlaikus kompānijā atzīmē, ka maijā 2,2 reizes ir pieaudzis pasažieru skaits maršrutā Lugaži-Valga, kas liecina par interesi izmantot šī gada sākumā ieviesto reisu savienojumu starp Viļņu, Rīgu un Tallinu.
Kompānijā atzīmē, ka elektrificētajās dzelzceļa līnijās tiek ieviests intervāla grafiks - vilcieni kursēs vienmērīgos intervālos, piemēram, ik pēc 15 vai 30 minūtēm. Vienlaikus notiek arī pasažieru infrastruktūras uzlabošana - VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pārbūvē pasažieru platformas.
Pērn pirmajos piecos mēnešos PV pārvadāja 7,2 miljonus pasažieru.
Jau ziņots, ka Latvijā pa dzelzceļu pagājušajā gadā pārvadāja kopumā 19,445 miljonus pasažieru, kas ir par 13,5% vairāk nekā 2023.gadā, kā arī par 5,3% vairāk nekā pirms pandēmijas jeb 2019.gadā.
Tāpat vēstīts, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotajiem elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus 2023.gada decembrī un 2024.gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražotie jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā. Savukārt 2024.gada septembra beigās Latvijā bija nogādāti visi 32 Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražotie jaunie elektrovilcieni.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Jauno elektrovilcienu iegādes kopējās izmaksas veido 244,846 miljonus eiro, no kuriem 168,191 miljons eiro piesaistīti no Eiropas Savienības Kohēzijas fondu līdzekļiem
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu. Pērn uzņēmums pārvadāja 19,44 miljonus pasažieru.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri