Sākusies reģionālas un pilsētas nozīmes veloceļa Rīga-Ulbroka būvniecība, aģentūru LETA informēja Rīgas pašvaldības Ārtelpas un mobilitātes departaments.
Jauno veloinfrastruktūru būvēs posmā no Augusta Deglava tilta līdz Deglava un Lubānas ielas aplim, tās kopgarums būs 5,9 kilometri. Projekta īstenošans gaitā būvēs dalītu satiksmes telpu starp gājējiem un transportlīdzekļiem. Būvdarbus plānots pabeigt 2026.gada būvsezonā.
Izbūvējamā veloinfrastruktūra pieslēgsies jau esošajam Rīgas veloinfrastruktūras tīklam, nodrošinot Purvciema un Dreiliņu apkaimes iedzīvotājiem nokļūšanu pilsētas centrā.
Jauno veloinfrastruktūru būvēs Deglava ielas posmā no Deglava tilta līdz Nīcgales ielai, Nīcgales ielas posmā no Deglava ielas līdz D kategorijas ielai, D kategorijas ielas posmā no Nīcgales ielas līdz Ilūkstes ielai, Ilūkstes ielas posmā no D kategorijas ielas līdz Deglava ielai un Deglava ielas posmā no Ilūkstes ielas līdz Andreja Saharova ielai. Savukārt Deglava ielas posmā no Saharova ielas līdz Lubānas ielai un Lubānas ielas rotācijas aplī līdz esošajam veloceļam uz autoceļa P4 atjaunos esošo veloinfrastruktūru.
Visa posma garumā plānots izbūvēt platu ietvi un veloceļu, kas vietām atradīsies blakus viens otram, bet citviet būs atdalīti ar zaļo zonu. Gājēju un velosipēdu ceļa šķērsojumus ar blakus ielām un iebrauktuvēm plānots izbūvēt izceltus, tādējādi uzlabojot gan gājēju, gan velosipēdistu pārvietošanās komforta līmeni un drošību.
Projekta īstenošanas gaitā veiks arī labiekārtošanas un apzaļumošanas darbus, pēc iespējas vairāk saglabājot jau esošo zaļo zonu. Projekta posmā no Ilūkstes ielas līdz Saharova ielai plānots stādīt jaunus kokus un krūmus. Tāpat Ilūkstes ielas krustojuma zonā paredzēta atpūtas vieta, pie sabiedriskā transporta pieturvietas veidos plašāku atpūtas zonu un apstādījumus, to papildinot ar velo remonta staciju, savukārt Saharova ielas krustojumu aprīkos ar velo kāju balstiem.
Darbus veiks SIA "Tilts", kopējā līgumsumma projekta realizācijai ir 7,7 miljoni eiro. Saskaņā ar "Firmas.lv" datiem "Tilta" apgrozījums 2023.gadā bija 58 470 178 eiro, bet peļņa 3 736 487 eiro. Jaunāki finanšu dati pašlaik nav pieejami. Uzņēmuma īpašnieki ir Artjoms un Sergejs Gridņevi.
Jau ziņots, ka reģionālas un pilsētas nozīmes velo infrastruktūras izveide virzienā Rīga-Ulbroka ir viens no trīs šāda veida projektiem, kas ir iekļauti kā daļa no Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna. Pārējie divi maršruti ir Rīga-Ķekava un Rīga-Babīte-Piņķi.