Rokādes ceļi savienos jau izbūvētos robežas infrastruktūras posmus, nodrošinot nepārtrauktu robežsargu kustību, operatīvu reaģēšanu un robežas kontroli, norāda Gavrilova.
Darbus veiks būvuzņēmējs VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" atbilstoši ar VNĪ pērn noslēgtajam līgumam. Būvdarbus plānots pabeigt šā gada laikā.
Latvijas-Baltkrievijas robežas žoga izbūves darbi 145 kilometru garumā VNĪ vadībā noslēdzās pagājušā gada jūlijā, tostarp 2023.gadā tas tika izbūvēts sauszemes posmos 112 kilometru garumā, bet 2024.gadā tika pabeigta žoga izbūve atlikušajā posmā gar publiskajiem ūdeņiem.
Patlaban VNĪ vadībā turpinās nepieciešamās infrastruktūras izbūve divos noslēdzošajos posmos, kur nav paredzēts robežas žogs - posmā ar Riču ezeru un Daugavas posmā, kur ir izbūvēti un nodoti ekspluatācijā seši novērošanas torņi un to pievadceļi. Vēl plānota patruļtakas izbūve 16,7 kilometru garumā un pieci tilti, lai nodrošinātu robežsargu kustību pāri upītēm, strautiem un gravām.
Latvijas-Baltkrievijas robežas žoga un infrastruktūras izbūves kopējās būvniecības un ar to saistīto pakalpojumu un darbu izmaksas ir 125,35 miljoni eiro, tostarp 3,6 miljoni eiro Eiropas Savienības (ES) fondu finansējums sakaru torņu un pievadceļu izbūvei.
Iepriekš 2021.gada rudenī tika noteikts, ka VNĪ vada, īsteno un uzrauga ārējās robežas ar Baltkrieviju infrastruktūras izbūvi, kur žoga izbūve tika pabeigta 2024.gada jūlijā. Vienlaikus 2023.gada vasarā VNĪ saņēma uzdevumu vadīt, īstenot un uzraudzīt arī ES ārējās austrumu robežas žoga un infrastruktūras izbūvi 283,6 kilometru garumā ar Krieviju.
Patlaban turpinās darbi Latvijas-Krievijas robežas žoga izbūvē - šobrīd izbūvēti aptuveni 250 kilometri robežas žoga. Atlicis izbūvēt aptuveni 28 kilometrus žoga īpaši sarežģītās, grūti piekļūstamās zonās, kas saskaņā ar Ministru kabineta rīkojumā noteikto tiks izbūvēti līdz oktobra beigām. Paralēli SIA "Igate" veic iepriekš izbūvētā robežas žoga defektu novēršanu.
Austrumu robežas stiprināšanā ir iesaistītas vairākas organizācijas. VNĪ atbildība ir būvniecības procesa vadīšana un organizēšana, tostarp būvnieku atrašana konkursā, par nepieciešamo zemes gabalu atsavināšanu ir atbildīga Nodrošinājuma valsts aģentūra, faktisko atmežošanu veic VAS "Latvijas valsts meži" (LVM), savukārt VAS "Latvijas valsts radio un televīzijas centrs" (LVRTC) ir atbildīgs par tehnoloģisko risinājumu ieviešanu, kā arī notiek sadarbība ar robežas un infrastruktūras lietotāju - Valsts robežsardzi un Iekšlietu ministriju.
Robežas un infrastruktūras izbūves projekta īstenošanu uzrauga Ārējās robežas infrastruktūras izbūves uzraudzības komiteja, kuras sastāvā ir pārstāvji no Aizsardzības ministrijas, Iekšlietu ministrijas, Ārlietu ministrijas, Ekonomikas ministrijas, Satiksmes ministrijas, Zemkopības ministrijas, Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas, Valsts robežsardzes, Nodrošinājuma valsts aģentūras, LVRTC, VNĪ, LVM, Latvijas Ģeotelpiskās informācijas aģentūras un Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri