• Aija,
  • Aiva,
  • Aivis
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Komisija atbalsta 3,345 miljonu eiro pārdali "RB Rail" netiešo izdevumu segšanai

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
VS.LV 13:43, 12.03.2025


Jau ziņots, ka atbilstoši jaunākajai "RB Rail" informācijai "Rail Baltica" pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardus eiro, tomēr ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 400 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.



Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija trešdien atbalstīja 3 345 320 eiro pārdali, lai nodrošinātu Latvijas 2024.gada un 2025.gada līdzfinansējumu Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" netiešo izmaksu segšanai.

Tostarp komisija atbalstīja 450 000 eiro pārdali no Satiksmes ministrijas (SM) budžeta programmas "Nozaru vadība un politikas plānošana" prioritārajam pasākumam "Satiksmes nozares pārvaldības un finansēšanas modeļa reforma" paredzētā finansējuma, bet 2 895 320 eiro pārdali no SM budžeta programmas ""Rail Baltica" projekta infrastruktūras pārvaldības funkcijas nodrošināšana" paredzētā finansējuma.

Iepriekš "RB Rail" valdes priekšsēdētājs Marko Kivila aģentūrai LETA norādīja, ka nepieciešamais līdzfinansējums no Latvijas budžeta "RB Rail" 2025.gada neattiecināmo aktivitāšu finansēšanai veido vairāk nekā deviņus miljonus eiro.

Savukārt "RB Rail" padomes priekšsēdētājs Arenijs Jackus aģentūrai LETA norādīja, ka 3,345 miljoni eiro nav pilns budžeta vajadzību apjoms, un diskusijas par atlikušo finansējuma daļu turpināsies.

Pēc Jackus teiktā, patlaban "RB Rail" valde ir nolēmusi uz laiku atlikt nebūtiskās un neattiecināmās izmaksas, īpaši tās, kurām nav Latvijas budžeta piešķīruma, līdz tiks pieņemti finansēšanas lēmumi. Šie piesardzības pasākumi esot paredzēti, lai samazinātu finanšu riskus, atliekot tikai tās aktivitātes, kuras var atlikt, neapdraudot projektu īstermiņā.

Jackus papildināja, ka attiecībā uz diskusiju par atlikušajām budžeta vajadzībām, kompānija ir pārliecināta, ka tiks atrasts risinājums, kas ļaus "RB Rail" turpināt pilnu aktivitāšu apjomu, kas noteikts Projekta vadības līgumā starp trim valstīm.

SM pārstāvji aģentūrai LETA iepriekš pavēstīja, ka kopējais papildu nepieciešamais finansējums "Rail Baltica" projektam šogad veido 62,267 miljonus eiro, kas ir par 13,779 miljoniem mazāk, nekā tika prognozēts pērn decembra vidū.

Tostarp 37,659 miljoni eiro nepieciešami būvdarbu pabeigšanai, indeksācijai, gala maksājumiem, projektēšanas un zemju atsavināšanas pabeigšanai. Kopuzņēmumam "RB Rail", neieskaitot apstiprinātos 3,4 miljonus eiro, vēl nepieciešami 7,034 miljoni eiro, SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" izmaksu segšanai nepieciešams 6,761 miljons eiro, bet CEF10 projekta īstenošanai nepieciešamās būvuzraudzības un citas izmaksas, kas nav attiecināmas no Eiropas Savienības (ES) finansējuma, veido 10,813 miljonus eiro.

Jau ziņots, ka atbilstoši jaunākajai "RB Rail" informācijai "Rail Baltica" pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardus eiro, tomēr ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 400 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.

Kopējās projekta izmaksas atbilstoši izmaksu un ieguvumu analīzei Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Lasiet arī