"RB Rail" informē, ka šajā EISI finansēšanas līgumā Latvija saņēmusi apmēram 397 miljonus eiro, no kuriem 337,6 miljoni eiro ir no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) un 59,5 miljoni eiro - valsts līdzfinansējums.
Tikmēr Igaunija saņēmusi aptuveni 440 miljonus eiro, tostarp 352 miljonus eiro no EISI un 88 miljonus eiro no valsts līdzfinansējuma, bet Lietuvai kopumā piešķirti aptuveni 529 miljoni eiro, tostarp 450 miljoni eiro no EISI un 79 miljoni eiro no valsts budžeta.
Papildu līdzekļi piešķirti arī "Rail Baltica" elektrifikācijas apakšsistēmu un citu dzelzceļa sistēmu izstrādei, tostarp būvniecības uzraudzībai un verificēšanai, risku pārvaldībai un projekta vadībai. Globālā projekta aktivitātēm kopumā ir piešķirti aptuveni 28,8 miljoni eiro, tostarp 24,5 miljoni eiro no EISI un 4,3 miljoni eiro no trīs Baltijas valstu līdzfinansējuma.
Līdz ar to projektam papildu tiks nodrošināts finansējums aptuveni 1,394 miljardu eiro apmērā, no kuriem aptuveni 1,163 miljardi eiro ir EISI finansējums, bet 231 miljonu eiro līdzfinansēs trīs Baltijas valstis.
"RB Rail" norāda, ka šis ir lielākais piešķirtais ES finansējums šajā finanšu periodā un viena no apjomīgākajām piešķirtajām summām starp citiem salīdzināmas nozīmes ES infrastruktūras projektiem.
"RB Rail" uzsver, ka Latvijā galvenā prioritāte ir pamattrases būvniecība posmā no Misas līdz Latvijas/Lietuvas robežai, līdz ar to saņemts papildu finansējums apmēram 27 kilometru garam posmam. Tāpat finansējums piešķirts būvuzraudzībai un Iecavas augstsprieguma pieslēguma punkta izveidei, kā arī Skultes infrastruktūras apkopes punktam, kas kalpos kā būvniecības loģistikas bāze Latvijas pamattrases izbūvei Igaunijas virzienā.
Līdzekļi Latvijā paredzēti arī nekustamo īpašumu atsavināšanai Skultes posmā un dabasgāzes cauruļvada pārvietošanai posmā Vangaži-Misa.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri