Jūlija beigās valdība pieņēma zināšanai SM sagatavoto ziņojumu par Latvijas ārējās robežas šķērsošanas risinājumu. Tobrīd valdība nolēma, ka plānotajām projekta aktivitātēm jāpārskata ieviešanas termiņš. Sākotnēji bija paredzēts, ka pirmā posma ieviešanas termiņš būs 32 mēneši, tostarp vienkāršotu elektronisko rindu bija plānots ieviest līdz šā gada beigām, savukārt otrā posma - 44 mēneši.
Patlaban plānots, ka visu risinājumu realizēs divu gadu laikā.
Risinājums paredz Eiropas Savienības (ES) ārējās robežas autoceļu robežšķērsošanas vietas aprīkot ar automatizētu transportlīdzekļu kustības organizāciju un iepriekšēju elektronisko pieteikšanos robežas šķērsošanai, nodrošināt tehniskā aprīkojuma un informācijas sistēmu savstarpēju integrāciju, secīgu kontroles darbību datu sinhronizāciju un validāciju, lai nodrošinātu maksimāli efektīvu un automatizētu robežšķērsošanas procesu.
Valdības sēdē finanšu ministrs Arvils Ašeradens (JV) sēdē uzdeva jautājumu, vai tā ir normāla situācija, ka autovadītāji pavada septiņas, astoņas dienas uz robežas, gaidot rindā, kad varēs tikt līdz barjerai. Ašeradens jautāja, vai nav iespēja mobilizēties un nonākt pie risinājuma ātrāk.
Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) norādīja, ka rinda tiks sakārtota, turklāt tas būšot iespējams relatīvi ātrākā termiņā. LVRTC pārstāvis Kārlis Siliņš papildināja, ka LVTRC strādā pie tā, lai no 2025.gada 1.februāra varētu pieteikties rindā, piesakoties tuvākajam datumam, ievadot automašīnas numuru un izvēloties robežšķērsošanas vietu.
Vienotā risinājuma ieviešana ir plānota divos posmos. Pirmajā posmā sešu mēnešu laikā tiks ieviesta vienkāršota elektroniskā rinda visās ārējās sauszemes robežas autoceļu robežšķērsošanas vietās. Viena no risinājuma ieviešanas komponentēm ir Vienotas informācijas sistēmas nodrošināšana. Plānots, ka pirmā posma iepriekšējās pieteikšanās e-pakalpojuma risinājuma laikā izstrādātās sistēmas pārzinis būs Autotransporta direkcija (ATD).
Risinājuma pirmā posma izstrādes procesa laikā paātrinātā veidā plānots realizēt vienkāršotu iepriekšējās pieteikšanās e-pakalpojumu (elektronisko rindu), kas nozīmē pieteikšanos, norādot transportlīdzekļa vadītāja vārdu, uzvārdu, transportlīdzekļa līdzekļa reģistrācijas numuru.
SM atzīmē, ka tas ir vienkāršots risinājums, kas funkcionalitātes un veiktspējas ziņā nav pielīdzināms pilnvērtīgi izstrādātam pirmā posma nodevumam.
Pirmā posma risinājuma laikā tiks izveidota četru rindu plūsma, lai nodrošinātu ārpus kārtas robežu šķērsojošo transportlīdzekļu novirzīšanu pa atsevišķām plūsmām. Izveidojot četru rindu transportlīdzekļu kustību, būtu iespējams nodrošināt vairākas plūsmas speciālo, ārpus rindas pārbaudāmo kravu pārvadātājiem, pasažieru autobusiem, kā arī sadalīt plūsmas transportlīdzekļiem ar un bez kravas.
Vienlaikus tiks izstrādāta arī rindas progresa ziņošanas sistēma. Lai robežšķērsotājus informētu par šādas rindu sistēmas esamību un nepieciešamību to izmantot, ATD kompetencē būs informēšanas funkcijas nodrošināšana. Informēšanai paredzēts arī finansējums, kas ietver informācijas izvietošanu internetā, plakātus vai informatīvās zīmes robežšķērsošanas vietās pierobežas pašvaldībās un citos robežšķērsošanas punktos, caur kuriem tranzīta pārvadātāji iebrauc Latvijā.
Informatīvās kampaņas nodrošināšanai SM plāno nodrošināt finansējumu 50 000 eiro apmērā 2024. un 2025.gadam ATD no budžeta programmas pasākumam "Satiksmes nozares pārvaldības un finansēšanas modeļa reforma" piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri