Galvaspilsētas pašvaldība reklāmas un afišas izvērtē atbilstoši Tieslietu ministrijas (TM) jaunajai interpretācijai un laika garam, komentējot Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātra vadītājas Danas Bjorkas pārmetumus par vilcināšanos ar reklāmu saskaņošanu krievu valodā, aģentūrai LETA pauda Rīgas vicemērs, pašlaik mēra pienākumu izpildītājs Edvards Ratnieks (NA/LRA).
Ratnieks, kurš iepriekš ir aicinājis veikt izmaiņas normatīvajos aktos, lai aizliegtu krievu valodas izmantošanu pilsētvidē, uzskata, ka pašreizējā situācijā, kad Krievijas agresija Ukrainā ir radījusi jaunas drošības problēmas visā reģionā, ir svarīgi veikt aktīvas darbības valsts drošības un demokrātiskās kārtības saglabāšanai.
"Rīga ir pieņēmusi stingru nostāju pret Krievijas militāro agresiju Ukrainā un jau ir veikusi dažādus pasākumus, lai mazinātu Krievijas simboliku un ietekmi pilsētā, piemēram, pārdēvējot ielu nosaukumus un demontējot "okupekli" un citus pieminekļus," komentē politiķis.
Tāpēc ierobežojumi krievu valodas lietošanai publiskajā telpā ir viens no soļiem, kas stiprināšot latviešu valodas kā vienīgās valsts valodas lomu, viņš pauž.
"Tas šobrīd tiek īstenots Rīgas izglītības iestādēs, pārejot uz mācībām valsts valodā. Tāpat arī turpinām darbi pie otrās svešvalodas izvēles izglītības iestādēs, lai aizvietotu krievu valodu ar kādu no Eiropas Savienības dalībvalsts valodām," apgalvo domes priekšsēdētāja vietnieks.
Pēc viņa paustā, Rīgas Krievu teātris apgalvo, ka plānotās vides reklāma var tikt saistīta ar starptautisko tūrismu. Taču politiķis pauž, ka Latvijai ar Krieviju nav iespējams nekāds starptautiskais tūrisms un pat ne starptautiskie pasākumi, "tāpēc šis apgalvojums ir pilnīgi absurds un nepamatots".
Ratnieks atsaucas uz tieslietu ministres Ineses Lībiņas-Egneres (JV) vēstuli, kurā, atbildot uz Ratnieka vēstuli septembra sākumā, viņa esot sniegusi oficiālu skaidrojumu un interpretāciju par šī normatīvā akta piemērošanu.
Tostarp vēstulē esot skaidrots, ka pašvaldībām ir pienākums piemērot normatīvos aktus atbilstoši "laika garam, ņemot vērā ģeopolitiskos izaicinājumus un nepieciešamību piemērot pašaizsargājošas demokrātijas principu", apgalvo Ratnieks.
"Tāpēc Rīgas pašvaldība izvērtē reklāmas, afišas un uzrakstus, kas tiek iesniegti saskaņošanai pašvaldībā, pieturoties pie TM jaunās interpretācijas. Lēmumu par izkārtņu un reklāmas izvietošanu svešvalodā pieņem Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments atbilstoši normatīvajiem aktiem," pauž Ratnieks.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri