Pretējā gadījumā Zaļo un Zemnieku savienības politisks atbalsts "Rail Baltica" projekta tālākai īstenošanai nav garantēts.
Turpinot īstenot "Rail Baltica" projektu, sarunās ar Eiropas Komisiju jāpanāk skaidrība par stabilu finansēšanas grafiku un jāīsteno iecere iekļaut Rīgu starptautiskajā dzelzceļa tīklā pirmā kārtā, uzskata Zaļo un Zemnieku savienības (ZZS) valde.
ZZS valde akcentē, ka Rīga kā Latvijas galvaspilsēta, ekonomiskās darbības un arī transporta centrs nevar palikt ārpus "Rail Baltica" projekta. Tāpēc ir svarīgi panākt, lai Rīga būtu savienota ar pārējām Baltijas valstu un tālāk Eiropas galvaspilsētām ar ātrgaitas dzelzceļu. Pretējā gadījumā ZZS politisks atbalsts "Rail Baltica" projekta tālākai īstenošanai nav garantēts.
""Rail Baltica" projektā ir ieguldītas, un turpināsies būtiskas investīcijas. Mēs nevaram pieļaut, ka, īstenojot šo nozīmīgo un apjomīgo projektu, Eiropas platuma sliežu ceļš netiks izbūvēts Rīgā un jaunā, starptautiskā dzelzceļa līnija aizies garām Latvijas galvaspilsētai. Turklāt jāņem vērā jau uzsāktie darbi pie dzelzceļa stacijas izveides," uzsver ZZS.
Tāpat ZZS valde atkārtoti aicina detalizēti skaidrot "Rail Baltica" īstenošanas plānu un potenciālos finansēšanas avotus. Sarunās ar Eiropas Komisiju ir jāpanāk, lai projektam "Rail Baltica" līdzīgi kā iepriekš būtu pieejams Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta atbalsts 85% apmērā, lai atlikušos 15% varētu finansēt no Baltijas valstu budžetiem.