Vairāk nekā trešdaļa jeb 36% autovadītāju par lielāko risku "pelēkajos" servisos uzskata nekvalificētus meistarus, liecina aptaujas dati.
Tikmēr 26% respondentu par lielāko risku uzskata papildu bojājumus automašīnai, ko varētu radīt šāda servisa apmeklējums, bet 18% aptaujāto par lielāko risku uzskata neoriģinālās auto rezerves daļas, kas var tikt izmantotas, veicot remontdarbus "pelēkās" zonas autoservisos.
Savukārt 7% autovadītāju par lielāko risku norādījuši apkopes un remontdarbu kavēšanos, kādēļ īpašniekam automašīnu var atgriezt vēlāk nekā plānots, bet 3% kā risku norādījuši atbilstošu darba instrumentu un aprīkojuma trūkumu, kā arī tikpat norādīja, ka viņiem nav pārliecības par servisos lietoto auto ķīmisko produktu kvalitāti.
Vienlaikus 8% respondentu atzīmējuši arī citus riskus, piemēram, šajos servisos nesniedz garantiju par paveiktajiem darbiem, mēģina pieprasīt vairāk naudu nekā iepriekš tika paredzēts un citus aspektus.
Komentējot, kādēļ autovadītāji izvēlas "pelēkās" zonas servisu pakalpojumus, 88% autovadītāju norādījuši, ka šādu izvēli veic zemāku remontdarbu izmaksu dēļ, bet 25% - draugu un paziņu ieteikumu dēļ. Tikmēr 15% autovadītāju izvēlas šos servisus atrašanās vietas dēļ.
Retāk jeb 9% gadījumu autovadītāji norādījuši, ka "pelēkās" zonas servisi nodrošina ātrāku apkalpošanu, bet 7% respondentu atzinuši, ka viņiem trūkst zināšanu par riskiem, ko var radīt nesertificēta autoservisa apmeklējums.