• Monika,
  • Zilga,
  • Zilgma
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


«RB Rail» atklāj «Rail Baltica» nozīmi militārajai mobilitātei Baltijas reģionā

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
VS.LV 12:22, 20.08.2024


Dzelzceļa infrastruktūras projekts "Rail Baltica" ir atzīts par ģeopolitisku un stratēģisku nepieciešamību, un šis savienojums ir svarīgs Baltijas valstu militārās mobilitātes stratēģijai, būtiski uzlabojot gan pārvietošanās kapacitāti un ātrumu, gan savienojamību ar Eiropas infrastruktūras artērijām, informē Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" pārstāvji, atsaucoties uz Eiropas Politikas analīzes centra ("Center for European Policy Analysis" (CEPA)) pētījumu.


Foto: LETA

Pētījumā secināts, ja dzelzceļi ir sadarbspējīgi ar Poliju un Vāciju, tie ir labākais risinājums bruņutehnikas un citas smagās militārās tehnikas transportēšanai uz Baltijas reģionu.

"Rail Baltica" projekts ir plānots pasažieru un kravu mobilitātes uzlabošanai, taču arī militārās mobilitātes vajadzībām, nodrošinot atbilstošu infrastruktūru un ritošā sastāva jaudu. Šobrīd vienīgais dzelzceļa posms Baltijā, kas ir savietojams ar Eiropas 1435 milimetru sliežu platumu, ir no Kauņas līdz Polijas robežlīnijai, kura tehniskie parametri gan atšķiras no "Rail Baltica" paredzētajiem. "RB Rail" skaidro, ka Eiropas sliežu platuma infrastruktūras izveidošana ir būtiska Baltijas valstu pilnīgai integrācijai Eiropas Savienības (ES) dzelzceļa pārvadājumu tirgū.

Standarta platuma dzelzceļi ļauj pārvadāt militāro aprīkojumu pāri robežām, nemainot sliežu platumu, kas prasa papildu laiku un ir arī izaicinoši loģistikas ziņā. Dzelzceļa standartizācija palielina ES spēju reaģēt uz drošības apdraudējumiem un stiprināt mazāk aizsargātos reģionus, skaidro "RB Rail" pārstāvji.

Militārās loģistikas plānošanā, jo sevišķi krīzes laikā lielu lomu spēlē laiks. Bijušais ASV armijas komandējošais ģenerālis Eiropā ģenerālleitnants Bens Hodžess akcentējis militārās loģistikas sarežģītību, uzsverot nepieciešamību atpazīt draudus, pieņemt politiskus un militārus lēmumus un ātri izvietot NATO spēkus potenciālo konfliktu skartajās teritorijās. Hodžess norādījis, ka pirmos divus uzdevumus ir grūti izdarīt kā mājasdarbu iepriekš, taču trešo var atrisināt miera laikā, novēršot esošās infrastruktūras vājās vietas.

Nesen veiktā "Rail Baltica" izmaksu un ieguvumu analīze atklāja, ka miera laikā "Rail Baltica" ar vienu 40 vagonu vilcienu varētu aizstāt septiņu kilometru garu militāro konvoju, informē "RB Rail" pārstāvji.

"RB Rail" valdes priekšsēdētāja vietniece Kitija Gruškevica uzsver, ka Baltijas valstu savienošanai ar Rietumu sabiedrotajiem - dzelzceļu ziemeļu-dienvidu virzienā - ir jābūt mūsu stratēģiskajai prioritātei, jo uzlabotās aizsardzības spējas šajā ģeopolitiski jūtīgā un nestabilā laikā demonstrē atturēšanas spēku.

Attīstītai un savietojamai dzelzceļa infrastruktūrai ir izšķiroša nozīme reģiona aizsardzības gatavībā. "Rail Baltica" ātrgaitas dzelzceļa infrastruktūru paredzēts pielāgot smagās militārās tehnikas pārvietošanai. Dzelzceļa transports arī samazina ceļu infrastruktūras nolietojumu, nodrošinot drošāku un efektīvāku specializēto kravu, tostarp smagās tehnikas un potenciāli bīstamo kravu, kustību. Tāpat arī tiek plānots, ka "Rail Baltica" varēs nodrošināt NATO transporta un nacionālo bruņoto spēku vajadzības, "Rail Baltica" ekonomisko ietekmi par aptuveni diviem līdz četriem miljoniem eiro gadā un militāro mācību efektivitāti.

Projekta laikā Baltijas valstis tiks integrētas arī paplašinātajā Eiropas transporta tīklā, virzoties uz standartizētu dzelzceļa infrastruktūru visā Eiropā. "Rail Baltica" nacionālā ieviesēja Latvijā "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes locekle Baiba Zauere norāda, ka dzelzceļš joprojām ir efektīvākais transporta veids liela apjoma vai smagsvara kravu pārvietošanai garās distancēs. Tāpēc ir būtiski nodrošināt, ka dzelzceļa tīklu sistēma ir piemērota šādu kravu pārvadāšanai.

Zauere skaidro, ka "Rail Baltica" infrastruktūra tiek plānota un projektēta ciešā sadarbībā ar atbildīgajām institūcijām, lai nodrošinātu valsts aizsardzībai nepieciešamās prasības, sākot ar kravu gabarītiem un slodzēm, beidzot ar paaugstinātām drošības prasībām stacijām. Vairākiem stratēģiski nozīmīgajiem punktiem piesaistīti arī ES militārās mobilitātes līdzekļi.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība 40% iedzīvotāju sevi uzskata par vidusšķiru, taču šī daļa krītas (+VIDEO)

Vēlamais ienākumu līmeni ģimenei Latvijā - 3777 eiro.

Sabiedrība Prezidents Skolotāju dienā aicina pedagogus parūpēties par sevi

Skolotāju dienā Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs vēl pedagogiem spēku dažkārt apstāties un parūpēties pašiem par sevi un vienam par otru.

Sabiedrība Sēlija rūpējas par savu reģionālo identitāti (+VIDEO)

"Veidosim saskares punktus starp pagātnes mantojumu, tagadni un nākotni".

Sabiedrība Iedzīvotājus visā Latvijā aicina pīt maskēšanās tīklus Ukrainas armijai

Labdarības biedrība "Tavi draugi" kopā ar domubiedriem aicina Latvijas iedzīvotājus iesaistīties maskēšanās tīklu pīšanas darbnīcās Ukrainas armijas atbalstam.

Lasiet arī

Ekonomika RB Rail: Rail Baltica pamattrases izbūvi varētu sākt līdz šī gada beigām

Latvijā turpinās sagatavošanās darbi, lai līdz šī gada beigām sāktu dzelzceļa projekta "Rail Baltica" pamattrases izbūvi dienvidu posmā, informē AS "RB Rail" pārstāvji.

Sabiedrība "Rail Baltica" vilcieniem jāpietur Rīgā

Pretējā gadījumā Zaļo un Zemnieku savienības politisks atbalsts "Rail Baltica" projekta tālākai īstenošanai nav garantēts.

Ekonomika ES: Latvijas valdībai jāmeklē iespējas samazināt «Rail Baltica» izmaksas

Latvijas valdībai ir jāmeklē iespējas samazināt dzelzceļa projekta "Rail Baltica" izmaksas, ceturtdien intervijā Latvijas Radio pauda Eiropas Komisijas (EK) priekšsēdētājas izpildvietnieks Valdis Dombrovskis (JV).

Sabiedrība Briškens: Abas Rīgas starptautiskās stacijas nedrīkst atstāt puspabeigtas

Uz valdību prioritāri tiks virzīts scenārijs ar integrētu Rīgu jau "Rail Baltica" projekta pirmajā kārtā, aģentūrai LETA atzīmēja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P), komentējot Satiksmes ministrijas (SM) saskaņošanai iesniegto informatīvo ziņojumu, kurā piedāvā 2021.-2027.gada Eiropas Savienības (ES) daudzgadu budžeta periodā izveidot 1520 mm (milimetru) jeb jau tagad Latvijā esošā sliežu ceļu platuma savienojumu no Rīgas Centrālās pasažieru stacijas līdz Rīgas lidostai pirms "Rail Baltica" projekta pirmās kārtas pabeigšanas.