Pēc aizvadītās valsts pārbaudes darbu sesijas Valsts izglītības satura centrs (VISC) saņēmis 1995 apelācijas no skolēniem, kuri lūguši pārskatīt eksāmenu vērtējumu.
Saņemto apelāciju skaits ir teju divas reizes lielāks nekā pagājušajā gadā, kad pēc 2022./2023.mācību gada eksāmenu sesijas saņemtas 1011 apelācijas.
Lielāko daļu jeb 1558 apelācijas iesnieguši vidusskolēni, kas ir 3% no visiem saņemtajiem un novērtētājiem centralizēto eksāmenu darbiem vidējā izglītībā. Savukārt pamatizglītībā lūgts pārskatīt 437 eksāmenu vērtējumus, kas ir 1% no visiem saņemtajiem un novērtētajiem darbiem.
Visvairāk skolēnu vērsušies ar lūgumu pārskatīt viņu vērtējumu matemātikas eksāmenā - saņemtas kopumā 1085 apelācijas pamatizglītībā un vidējās izglītības optimālajā līmenī. Vairāki iesniegumi saņemti arī par eksāmenu rezultātiem angļu valodā.
Skolēni lielākoties lūguši pārskatīt eksāmena rezultātus, jo Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmā izglītības iestāde kļūdaini atzīmējusi skolēna dalību eksāmenā vai tā daļā, nepareizi aizpildītas vai sajauktas darba lapas.
Gan pamatskolas, gan vidusskolas absolventi zemākos rezultātus uzrādījuši matemātikas eksāmenā. Pirmie provizoriskie rezultāti liecina, ka 9.klases skolēni matemātikas eksāmenā ieguvuši vidēji 43,2%. 654 skolēnu sniegums eksāmenā novērtēts zem 10%, un eksāmenu viņi nav nokārtojuši.
Savukārt optimālā līmeņa centralizētajā eksāmenā matemātikā 15% minimālo kopvērtējuma slieksni nav sasnieguši ap 2700 vidusskolēnu, pārsvarā 11.klases skolēni, tālmācības programmu izglītojamie un profesionālās izglītības iestāžu trešā kursa audzēkņi. Šajā eksāmenā vidusskolēnu vidējais rezultāts ir 34%.