SM sadarbībā ar par "Rail Baltica" izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgo SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) un Finanšu ministriju (FM) gatavo "Rail Baltica" projekta ilgtermiņa finansēšanas plānu.
Finansējumu dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas posmam plānots piesaistīt, pārdalot Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļus no transporta jomas projektiem, kuriem ir redzams risks, ka tos laikā nepaspēs īstenot, sacīja SM pārstāvji.
Savukārt, komentējot, kad varētu lemt par šādu pārdali, ministrijā norādīja, ka vēl ir pāragri minēt konkrētus datumus, jo darbs turpinās.
Papildu SM sadarbībā ar par "Rail Baltica" izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgo SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) un Finanšu ministriju (FM) gatavo "Rail Baltica" projekta ilgtermiņa finansēšanas plānu, kas paredz priekšlikumus projektam nepieciešamā finansējuma nodrošināšanai no dažādiem finansējuma avotiem un ietver individuālus finanšu un investīciju risinājumus projekta īstenošanai, lai neradītu negatīvu ietekmi uz vispārējās valdības budžeta deficītu. Satiksmes ministram uzdots līdz šā gada 30.septembrim iesniegt plānu izskatīšanai valdībā, skaidroja ministrijā.
Ministrijā atgādināja, ka 2023.gada Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) uzsaukumā "Rail Baltica" projektam Latvijā piešķirts līdzfinansējums 346 miljonu eiro apmērā, tomēr Rīgas posmā pieteiktās aktivitātes šajā uzsaukumā netika atbalstītas.
Plānots, ka 2024.gada EISI uzsaukumu izsludinās šogad 24.septembrī ar pieteikuma termiņu līdz 2025.gada 21.janvārim, kurā Latvija plāno pieteikt tiešā savienojuma aktivitātes, kuras atbilstoši projekta ieviešanas plānam ir jāveic kā nākamās un kurām prioritāri nepieciešams pieteikt finansējumu, skaidroja ministrijā.