Visa veida transportlīdzekļu satiksmei Rīgā atkal pieejama Benjamiņas iela

Sabiedrība
LETA 10:18, 05.07.2024 0

No piektdienas visa veida transportlīdzekļu satiksmei Rīgā atkal ir atvērta iepriekš dzelzceļa pārvada izbūves laikā slēgtā Emīlijas Benjamiņas iela, aģentūrai LETA pavēstīja dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas būvnieka pilnsabiedrības "BeReRix" pārstāvji.

 
Foto: LETA

Attiecīgais ielas posms nedaudz vairāk kā gadu bija slēgts privātajam autotransportam Rīgas pašvaldības īstenotā Emīlijas Benjamiņas ielas pārbūves un "Rail Baltica" dzelzceļa pārvada izbūves laikā.

Noslēdzot dzelzceļa pārvada izbūves darbus, sabiedriskā transporta pieturas abos virzienos no pagaidu vietām ir pārceltas uz jaunām un turpmāk atradīsies zem Emīlijas Benjamiņas ielas dzelzceļa pārvada.

Līdz jūlija vidum plānots pabeigt arī pilna platuma gājēju ietves izbūves darbus pārvada austrumu jeb Rīgas Centrālās stacijas pusē, bet šobrīd jau šobrīd gājēji var pārvietoties abās pārvada pusēs.

Vienlaikus, atjaunojot pilnvērtīgu satiksmi attiecīgajā zonā, likvidēta pagaidu gājēju pāreja pārvada ziemeļu pusē starp staciju un universālveikalu "Stockmann".

Lai nodrošinātu drošu pārvietošanos starp staciju un Centrāltirgu arī turpmāk, gājējiem un velobraucējiem kļūs pieejama jauna, ar luksoforu regulēta gājēju pāreja starp Centrāltirgu un jauno stacijas ēku.

"Rail Baltica" projekta īstenošanā Emīlijas Benjamiņas ielā izbūvēts jauns dzelzceļa pārvads sešiem sliežu ceļiem, kas platākajā vietā, stacijas pusē, sasniedz 59 metrus.

Vides pieejamībai tiks ieviesti taktilie risinājumi no sabiedriskā transporta pieturvietas Emīlijas Benjamiņas ielā līdz vilciena platformām. Ietvju zonas ārpus dzelzceļa pārvada tiks pilnveidotas līdz projektētajam risinājumam, kad būs pieejams finansējums šiem darbiem.

"Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla izbūvi veic "BeReRix", būvuzraudzību nodrošina "Egis-Deutsche Bahn", bet pasūtītājs ir SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas". Projekta finansējumu attiecināmajiem izdevumiem 81-85% robežās nodrošina Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu - Latvijas valsts budžeta līdzekļi.

Pilnsabiedrībā "BeReRix" ir apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher", lai īstenotu Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

Tāpat vēstīts, ka atbilstoši Baltijas valstu augstāko revīzijas iestāžu īstenotajam "Rail Baltica" projekta situācijas izpētes ziņojumam patlaban nav skaidrības par "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas ekspluatācijas un pārvaldīšanas modeli.

Atbilstoši "Rail Baltica" izmaksu un ieguvumu jaunākās analīzes datiem dzelzceļa līnijas kopējās izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, tostarp projekta pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu veidot 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 6,4 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.

Latvijā "Rail Baltica" pamatlīnijas būvniecību plānots sākt 2024.gadā.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Prezidents Skolotāju dienā aicina pedagogus parūpēties par sevi

Skolotāju dienā Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs vēl pedagogiem spēku dažkārt apstāties un parūpēties pašiem par sevi un vienam par otru.

Sabiedrība Sēlija rūpējas par savu reģionālo identitāti (+VIDEO)

"Veidosim saskares punktus starp pagātnes mantojumu, tagadni un nākotni".

Sabiedrība Iedzīvotājus visā Latvijā aicina pīt maskēšanās tīklus Ukrainas armijai

Labdarības biedrība "Tavi draugi" kopā ar domubiedriem aicina Latvijas iedzīvotājus iesaistīties maskēšanās tīklu pīšanas darbnīcās Ukrainas armijas atbalstam.

Sabiedrība Ukrainas bēgļus aicina savlaicīgi pagarināt pagaidu aizsardzības statusu

Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (PMLP) aicina Ukrainas bēgļus savlaicīgi pagarināt pagaidu aizsardzības statusu.

Lasiet arī

Ekonomika RB Rail: Rail Baltica pamattrases izbūvi varētu sākt līdz šī gada beigām

Latvijā turpinās sagatavošanās darbi, lai līdz šī gada beigām sāktu dzelzceļa projekta "Rail Baltica" pamattrases izbūvi dienvidu posmā, informē AS "RB Rail" pārstāvji.

Sabiedrība "Rail Baltica" vilcieniem jāpietur Rīgā

Pretējā gadījumā Zaļo un Zemnieku savienības politisks atbalsts "Rail Baltica" projekta tālākai īstenošanai nav garantēts.

Ekonomika ES: Latvijas valdībai jāmeklē iespējas samazināt «Rail Baltica» izmaksas

Latvijas valdībai ir jāmeklē iespējas samazināt dzelzceļa projekta "Rail Baltica" izmaksas, ceturtdien intervijā Latvijas Radio pauda Eiropas Komisijas (EK) priekšsēdētājas izpildvietnieks Valdis Dombrovskis (JV).

Sabiedrība Briškens: Abas Rīgas starptautiskās stacijas nedrīkst atstāt puspabeigtas

Uz valdību prioritāri tiks virzīts scenārijs ar integrētu Rīgu jau "Rail Baltica" projekta pirmajā kārtā, aģentūrai LETA atzīmēja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P), komentējot Satiksmes ministrijas (SM) saskaņošanai iesniegto informatīvo ziņojumu, kurā piedāvā 2021.-2027.gada Eiropas Savienības (ES) daudzgadu budžeta periodā izveidot 1520 mm (milimetru) jeb jau tagad Latvijā esošā sliežu ceļu platuma savienojumu no Rīgas Centrālās pasažieru stacijas līdz Rīgas lidostai pirms "Rail Baltica" projekta pirmās kārtas pabeigšanas.