Līdzīgi kā iepriekšējā mācību gadā, arī 2023./2024.mācību gadā pamatskolēni augstāko sniegumu uzrādījuši angļu valodas centralizētajā eksāmenā, bet zemāko - matemātikā, liecina Valsts izglītības satura centra (VISC) pirmie provizoriskie rezultāti.
Angļu valodas eksāmenā skolēni ieguvuši vidēji 63,9%, kamēr matemātikā - 43,2%. Rezultāti šajos mācību priekšmetos ir zemāki nekā 2022./2023.mācību gadā, kad vidējais rezultāts angļu valodā bija 66,1%, bet matemātikā - 50,5%. Savukārt latviešu valodā vidējais rezultāts ir 59,1%, kas ir par 1% vairāk nekā iepriekšējā mācību gadā.
9.klases eksāmens šajā mācību gadā skaitījās nokārtots, ja skolēns ieguva vismaz 10% no maksimālā vērtējuma. Līdzīgi kā iepriekšējā mācību gadā, pamatskolēni visvairāk izkrituši matemātikā - 654 skolēnu sniegums novērtēts zem 10%. Vienlaikus izkritušo skaits ir par 172 skolēniem mazāks nekā 2022./2023.mācību gadā.
Kopumā šogad ir mazāk skolēnu, kuri kādā no priekšmetiem nav sasnieguši 10% slieksni, secinājis VISC, vērtējot skolēnu sniegumu. Ja pagājušajā gadā 1059 eksāmenu darbos netika iegūti 10%, tad šogad minimālais vērtējums nav sasniegts 915 eksāmenu darbos.
VISC vēl precizēs 9.klases centralizēto eksāmenu rezultātus pēc galīgo rezultātu apstrādes un apelācijai iesniegto darbu pārvērtēšanas. Sagaidāms, ka oficiālie statistikas dati par skolēnu sniegumu eksāmenos 2023./2024.mācību gadā būs zināmi augusta beigās, sola VISC.
Pēc VISC aplēsēm, šajā mācību gadā tika novērtēti kopumā 55 353 eksāmenu darbi.
No šodienas pamatskolēni var saņemt sertifikātus par nokārtotiem centralizētajiem eksāmeniem. Pirmdien izsniegti kopumā 54 438 sertifikāti, liecina VISC apkopotā informācija.
No 1.jūlija darbu sācis arī jauns portāls sertifikātu saņemšanai "eksameni.gov.lv".