AS "Pasažieru vilciens" (PV) sadarbībā ar VAS "Latvijas dzelzceļš" no šodienas uzlabos vairāku pakalpojumu sniegšanu saistībā ar iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena pasažieriem ar ierobežotām pārvietošanās spējām, aģentūru LETA informēja PV pārstāvji.
PV informē, ka abi uzņēmumi ir identificējuši tās pasažieru platformas, kurās turpmāk pasažieriem ar ierobežotām pārvietošanās spējām būs nodrošināta iekāpšana un izkāpšana no jaunajiem elektrovilcieniem, tostarp izmantojot vilcienos iebūvētās izbīdāmās uzbrauktuves.
Patlaban uzlabota kārtība un saīsināts laiks, kādā iespējams pieteikt personu, kas pārvietojas ratiņkrēslā, iecelšanu un izcelšanu no dīzeļvilcieniem un vecajiem elektrovilcieniem uz pasažieru platformu. Turpmāk šo pakalpojumu varēs rezervēt 24 stundas iepriekš, atzīmē PV pārstāvji.
Lai uzlabotu pasažieru, kas pārvietojas ratiņkrēslā, iekāpšanu un izkāpšanu no dīzeļvilcieniem, PV noteicis dzelzceļa stacijas kurās, piesakot pakalpojumu 24 stundas iepriekš, minētajiem pasažieriem būs pieejams modernizētajos dīzeļvilcienos iebūvētais pacēlājs.
Šāds pakalpojums no šodienas noteiktos reisos būs pieejams Rīgas, Jāņavārtu, Jumpravas, Skrīveru, Aizkraukles, Kokneses, Pļaviņu, Krustpils, Viļānu, Rēzeknes II, Ludzas, Daugavpils, Siguldas, Cēsu, Valmieras un Valgas dzelzceļa stacijās.
Pasažieri ar ierobežotām pārvietošanās spējām joprojām varēs izmantot arī LDz rīcībā esošos mobilos pacēlājus, kas, piesakot pakalpojumu 24 stundas iepriekš, pieejami Rīgas, Krustpils, Rēzeknes, Daugavpils, Jelgavas, Saulkrastu, Siguldas, Dubultu, Vaivaru un Liepājas stacijā.
Lai pieteiktu dīzeļvilcienos esošo pacēlāju, pasažieriem 24 stundas iepriekš jāzvana pa bezmaksas diennakts tālruni 80021181 un 80007600, savukārt LDz rīcībā esošos mobilos pacēlājus iespējams pieteikt 24 stundas iepriekš, zvanot pa bezmaksas tālruni 80021181. Mobilo pacēlāju pakalpojumu iespējams pieteikt arī elektroniski, aizpildot pieteikuma anketu.
Pasažieriem, kuri saņēmuši apstiprinājumu par pieteiktā pakalpojuma sniegšanu, var noteikt pienākumu ierasties attiecīgajā dzelzceļa stacijā ne vēlāk kā 30 minūtes pirms pieteikumā norādītā vilciena atiešanas laika.
Tāpat LDz ir pilnveidojis kārtību, kādā pasažieri ar ierobežotām pārvietošanās spējām var saņemt asistenta palīdzību Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā. Turpmāk pasažieri, kuriem būs nepieciešama palīdzība nokļūšanai no stacijas ēkas telpām uz pasažieru platformām un atpakaļ, varēs saņemt asistenta pakalpojumus, zvanot uz LDz bezmaksas klientu servisa centra tālruni 80021181. Asistenta pakalpojumu sniegs 30 minūšu laikā.
Savukārt, lai uzlabotu pasažieru ar ierobežotām pārvietošanās spējām iekāpšanu un izkāpšanu no jaunajiem elektrovilcieniem Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā, uz otrā perona pie pirmā un desmitā ceļa, uz trešā perona pie trešā un ceturtā ceļa un uz ceturtā perona pie piektā ceļa tiks izlaista elektrovilcienu izbīdāmā uzbrauktuve.
Paredzēts, ka uz minētajām pasažieru platformām pie attiecīgajiem ceļiem jauno elektrovilcienu uzbrauktuves no šodienas pēc noklusējuma izbīdīs no vilcienu pirmā vagona, izņemot uz ceturtā persona pie piektā ceļa, kur uz Jelgavu ieplānotajiem vilcieniem uzbrauktuvi izbīdīs no pirmā vagona, bet no Jelgavas iebraukušajiem vilcieniem uzbrauktuvi izbīdīs no ceturtā vagona.
Pārējie pasažieri aicināti nedrūzmēties pie pirmā vagona apstāšanās vietas un iespēju robežās izmantot pārējās jaunā elektrovilciena ieejas. Uz norādītajām pasažieru platformām vietas, kur izbīdīs uzbrauktuves, īpaši atzīmēs.
Jau ziņots, ka no 6.jūnija PV noteicis konkrētus reisus, kurus izpilda ar jaunajiem elektrovilcieniem, kā arī vilcienu kustības grafikā atzīmē dzelzceļa stacijas, kurās ir modernizētie peroni.
LETA jau vēstīja, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā nogādāti 2022.gada jūnijā. Līdz šim PV ir saņēmis 25 no paredzētajiem 32 jaunajiem elektrovilcieniem.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.