• Andis,
  • Zeltīte
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Rīgas ielu uzturēšanas konkursā maza konkurence

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
VS.LV 22:24, 07.06.2024


Rīgas ielu uzturēšanas konkursā konkurence ir maza, liecina iepirkuma finanšu piedāvājumu kopsavilkums.



Izņemot ceturtajā lotē par tiltu, satiksmes pārvadu un gājēju tuneļu uzturēšanu Rīgā, kur pieteikušies divi pretendenti, pārējās saņemts pa vienam pieteikumam.

Transporta būvju uzturēšanai Daugavas kreisajā krastā Rīgā jeb Pārdaugavā pieteikusies piegādātāju apvienība "Roadeks un LAU", ko veido SIA "Roadeks" un "Latvijas autoceļu uzturētājs".

Minētā apvienība piedāvā pakalpojumus par 19 061 766 eiro.

Otrajā lotē transporta būvju uzturēšanai Daugavas labajā krastā Centra rajonā un Latgales priekšpilsētā, pieteikusies personu apvienība, ko veido SIA "Eco Baltia vide" un SIA "CBF Ļ-KO".

Minētie uzņēmumi ceļu uzturēšanu piedāvā veikt par 15 487 085 eiro.

Savukārt trešajā lotē transporta būvju uzturēšanai Daugavas labajā krastā Ziemeļu rajonā un Vidzemes priekšpilsētā pieteikusies SIA "Vizii Urban", kas darbus sola veikt par 13 957 291 eiro.

Tiltu uzturēšanā saņemti divi ļoti atšķirīgi pieteikumi, tādēļ pieļaujams, ka precīzu summu būs iespējams noskaidrot pēc pieteikumu izvērtēšanas. SIA "Rīgas tilti" izteikuši piedāvājumu par 6 398 400 eiro, bet SIA "Tilts" - par vairāk nekā 48 miljoniem eiro.

Ņemot vērā milzīgo atšķirību, iespējams, sistēmā norādīti atšķirīgi termiņi vai ieviesusies kāda kļūda.

Līdz ar to pagaidām pašvaldība saņēmusi pieteikumus par ielu un tiltu uzturēšanu kopumā par aptuveni 55 miljoniem eiro gadā, jeb 270 miljoniem eiro piecos gados.

Līdz šim tika paredzēts, ka maksimālā kopējā līgumcena visām četrām lotēm būs ap 210 miljoniem eiro.

Lai paplašinātu konkurenci un piesaistītu vairāk kvalitatīvu pakalpojumu sniedzēju, iepirkumā tika ieviestas vairākas būtiskas izmaiņas, salīdzinājumā ar iepriekšējo iepirkumu. Iepriekš iepirkums bija sadalīts divās lotēs, bet tagad - četrās. Brīvo finanšu līdzekļu pieejamība, lai sāktu darbus bez avansa saņemšanas no pašvaldības, pretendentiem samazināta no 20% uz 15% katras lotes līguma summai.

Pretendenta un speciālistu pieredzes iegūšanas periods palielināts no trim gadiem uz desmit gadiem un samazinātas kvalifikācijas prasības.

Tāpat būtiski samazināti pieredzes apliecināšanai prasītie darbu apjomi un ielikts labvēlīgāks nosacījums, ka pieredzei jābūt iegūtai nevis viena līgumā ietvaros, bet 12 mēnešu periodā, savukārt, attiecībā uz ielu uzturēšanas darbiem tiek prasīts vairāk speciālistu - iepriekš pretendentam bija jāpiedāvā viens speciālists, kuram jābūt pieredzei vairāku darba veidu veikšanā, patlaban uz katru darba veidu ir savs speciālists.

Iepirkumā noteikts, ka visai tehnikai jāatbilst EURO 6 standartam, kas dod garantiju, ka tehnika nebūs novecojusi un būs ar samazinātiem CO2 izmešiem.

Specifikācijas ir arī papildinātas ar prasībām par gājēju pāreju zonu krustojumos tekņu zonas uzturēšanu ziemā, ar prasībām 3.kategorijas ielu tīrīšanai - noteiktas dežūras 3.kategorijas ielām, un prasībām sniega tīrīšanai - pēc pasūtītāja norādījumiem sniegam jābūt notīrītam 24 stundu laikā.

Tāpat specifikācijas ir papildinātas ar prasībām smilts savākšanai - ielu un laukumu smilts izvešana ir vienreizējs pasākums pēc ziemas sezonas beigām. Par nepieciešamību sākt darbus, atkarībā no meteoroloģiskajiem laika apstākļiem, pasūtītājs informē izpildītāju vismaz piecas darba dienas iepriekš. 1. un 2. uzturēšanas klases ielās darbi ir jāpabeidz divu nedēļu laikā no uzsākšanas brīža.

Pašlaik Rīgas ielu uzturēšanu nodrošina divas pilnsabiedrības - "Daugavas labā krasta izturētājs", kuru veido SIA "Eco Baltia vide" SIA "Rīgas tilti", AS "Ceļu pārvalde" un "Daugavas kreisā krasta uzturētājs", kuru veido SIA "Rīgas tilti", AS "Ceļu pārvalde" un SIA "Roadeks".


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Pērn Latvijā adoptēti 77 bērni

Pērn Latvijā adoptēti 77 bērni, kas ir par deviņiem mazāk nekā gadu iepriekš, informē Labklājības ministrija (LM).

Sabiedrība Aptauja: Gandrīz trešdaļā skolu finansējums mācību līdzekļiem nav pieaudzis

Gandrīz trešdaļā skolu skolu finansējums mācību līdzekļiem šogad salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu nav pieaudzis un ir palicis nemainīgs, 4,4% - tas ir samazinājies, bet 38,7% - pieaudzis, secināts izdevniecības "Skolas Vārds" veiktajā izglītības iestāžu vadītāju aptaujā.

Sabiedrība Nacionālo bruņoto spēku komandiera amatam virza Pudānu

Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Nacionālo bruņoto spēku (NBS) komandiera amatam nominējis brigādes ģenerāli, Zemessardzes komandieri Kasparu Pudānu.

Sabiedrība Lai Rīgas reģiona attīstībā notiktu uzrāviens, nepieciešami ieguldījumi

Lai Rīgas reģiona attīstībā notiktu uzrāviens, nepieciešami ieguldījumi, intervijā aģentūrai LETA teica Rīgas vicemērs, Rīgas plānošanas reģiona Attīstības padomes priekšsēdētājs un Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienības "Rīgas metropole" līdzpriekšsēdētājs Edvards Ratnieks (NA).

Lasiet arī

Kriminālziņas Pie Berģiem vētrā cietušo uzrakstu Rīga pašvaldība apsekos pirmdien

Pie Berģiem vētrā cietušo uzrakstu "Rīga" pašvaldība apsekos pirmdien, 4.novembrī, aģentūrai LETA pavēstīja Rīgas pašvaldībā.

Interesanti fakti Galvaspilsētas domē diskutē par iespēju atcelt priekšrocības elektroautomašīnām

Galvaspilsētas domē pašlaik notiek diskusijas par iniciatīvu atcelt priekšrocības elektroautomašīnām SIA "Rīgas satiksme" apsaimniekotajās autostāvvietās, aģentūra LETA uzzināja Rīgas domē.

Sabiedrība Rīgā no 1.novembra aizliegs kravas transporta tranzīta satiksmi Pērnavas ielā

Rīgā no 1.novembra tiks aizliegta kravas transporta tranzīta satiksme Pērnavas ielā, informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļa.

Sabiedrība Rīgā izvērtēs pašvaldības uzņēmumu valžu un padomju locekļu skaitu un atalgojumu

Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis (JV) uzdevis pilsētas izpilddirektoram sagatavot informāciju par pašvaldības kapitālsabiedrību valdēm un padomēm, izvērtējot iespēju tajās samazināt locekļu skaitu un optimizēt finanšu līdzekļu izmantošanu.