• Dita,
  • Marta
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Reģionālajā sabiedriskajā transportā stājas spēkā jauni tarifi un biļešu veidi

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
LETA 07:11, 01.04.2024


Reģionālajā sabiedriskajā transportā stājas spēkā jauni tarifi un biļešu veidi, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāvji.


Foto: twitter

ATD norāda, ka precīzu informāciju par jaunajām biļešu cenām pasažieri varēs iegūt biļešu tirdzniecības vietās vai pie pārvadātājiem.

Elektroniski iegādātās biļetes mobilajās lietotnēs un internetā pasažieriem būs lētākas, jo jaunās biļešu sistēmas mērķis ir mainīt pasažieru paradumus un veicināt biļetes neiegādāties pie vadītāja vai kasēs, atzīmē direkcijā.

ATD atgādina, ka pērn decembrī Sabiedriskā transporta padome apstiprināja jaunu reģionālā sabiedriskā transporta biļešu un tarifu sistēmu, kura stāsies spēkā pakāpeniski no šodienas līdz pat 2025.gada vidum.

Jaunajā tarifu sistēmā saglabāsies minimālās maksas princips, taču, lai šo tarifu salāgotu ar pilsētu sabiedriskā transporta sistēmām, noteiks minimālo braukšanas maksu, tostarp Rīgā tā būs 1,5 eiro, citās pilsētās - viens eiro, bet ārpus pilsētām - 0,7 eiro.

Kā norāda ATD, tarifa maksas izmaiņas mazos vai vidējos attālumos autobusos jaunajā tarifu sistēmā būs relatīvi nelielas un orientētas uz to, lai neradīto spiedienu uz pasažieriem, kuri bieži izmanto sabiedrisko transportu, taču izmaiņu rezultātā ir arī atsevišķi gadījumi, kad pieaugums būs lielāks.

Tāpat, lai stiprinātu vilcienu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu, jau esošajos vilciena un autobusu savienojumos Aizkrauklē, Tukumā, Krāslavā un Dagdā plānots ieviest jaunu biļešu veidu "Vilciens+", ar kuru īsos braucienos ar autobusu uz vai no vilciena pieturas punkta varēs braukt bez papildu maksas vai par minimālu samaksu.

No šodienas vilcienos būs vienreizējās vienas, trīs, piecu un 30 dienu biļetes, bet reģionālajos autobusos - vienreizējās biļetes un esošās mēneša biļetes. Savukārt, kad vilciena un autobusu pārvadājumos vienādos visus biļešu veidus, ieviesīs arī desmit un 20 braucienu biļetes.

ATD piebilst, ka autobusu pārvadājumos saglabāsies arī līdzšinējie biļetes veidi - no desmit līdz 19 braucieniem, 20 līdz 34 braucieniem un 35 un vairāk braucieniem.

Savukārt, ja esošā mēnešbiļete vilcienā pasažierim atmaksājās pēc 33 braucieniem un autobusā pēc 41 brauciena, pēc jaunās tarifu sistēmas ieguvums pasažierim vilcienos un autobusos būs no 21.brauciena.

ATD skaidroja, ka maksa par braucienu ar vilcienu maršrutā Rīga-Liepāja iepriekš bija 7,4 eiro, bet turpmāk tā būs 8,9 eiro, kamēr maksa par braucienu ar autobusu šajā maršrutā bija 8,65 eiro, bet turpmāk tā būs 10,4 eiro.

Vienlaikus maršrutā Rīga-Sigulda vilciena biļetes cena bija 2,1 eiro, bet turpmāk tā būs 2,5 eiro, savukārt brauciens ar vilcienu maršrutā Rīga-Madona iepriekš maksāja 5,45 eiro, bet patlaban maksās 6,5 eiro.

Esošā reģionālā sabiedriskā transporta tarifu sistēma Latvijā ir spēkā kopš 2020.gada - pēdējās tarifu izmaiņās reģionālajos sabiedriskā transporta maršrutos veiktas 2020.gada 15.janvārī, kad visos reģionālās nozīmes pārvadājumos palielināja braukšanas cenu neatkarīgi no attāluma par 0,1 eiro. Vienlaikus vilcienu pārvadājumos biļetes cenai virs 1,9 eiro palielinājums tika noteikts par 0,2 eiro.

Tāpat ATD atgādina, ka darbs pie jaunas reģionālās sabiedriskā transporta tarifu sistēmas sākās 2023.gadā, un to noteica valdības sēdē pieņemtais lēmums, ar kuru Satiksmes ministrijai tika dots uzdevums sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumu par veicamajiem pasākumiem kompensācijas apjoma samazināšanai, lai risinātu jautājumu par papildu nepieciešamajiem valsts budžeta līdzekļiem sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju zaudējumu segšanai.

Viens no risinājumiem bija pārskatīt esošo tarifa sistēmu un izstrādāt jaunu.

Jau ziņots, ka ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Par virtuālās realitātes ekspertiem varēs kļūt Rīgas bērni (+VIDEO)

Datorvidē apgūtās prasmes atvieglos darba atrašanu.

Sabiedrība Eiropietis iemācījās latviešu valodu, bet Liepājā ar viņu atteicās runāt

"Tas bija tukšs un nekas nebija rakstīts pie durvīm", - pauž Šveices vēsturnieks.

Sabiedrība Rail Baltica izmeklēšanas komisija pauž izbrīnu par projekta kvalitāti

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas locekļi ceturtdien sēdē pauda izbrīnu par to, ka auditorkompānija SIA "Ernst&Young Baltic" 2017.gadā "Rail Baltica" ieguvumu un ieņēmumu analīzē izmaksu aplēsēs balstījās uz inženieru sniegto informāciju, nepārbaudot to kvalitāti.

Sabiedrība Rīgas zinātnieki pēta dzīvi Kurzemes Kazdangā (+VIDEO)

Kopiena ir visai sašķelta, kas neļauj tālāk virzīties uz konkrētu mērķi, jo katrs "rušina" savu ceļu.

Lasiet arī

Sabiedrība Jāņos Rīgas sabiedriskais transports būs bez maksas

Līgo dienā un Jāņos, 23.jūnijā un 24.jūnijā, Rīgas sabiedriskais transports būs bez maksas, kā arī tiks nodrošināti papildu reisi, informē uzņēmums "Rīgas satiksme".

Sabiedrība Autobusu maršrutā Rīga-Ogre iekļauj divas pieturas Rīgā

Reģionālās nozīmes autobusu maršrutā Rīga-Ogre no šodienas iekļauj pieturu "Balvu iela" un "Toma iela/Mols", kas atrodas viena otrai pretī Krasta ielas rajonā, Rīgā, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijā (ATD).

Sabiedrība Rīgā palielinās reisu skaitu 22.autobusa maršrutā

Ņemot vērā pasažieru plūsmas pieaugumu un gaidāmo Lidostas "Rīga" apkalpoto pasažieru skaita pieaugumu vasaras sezonā, no 15.jūnija tiks veiktas izmaiņas 22.maršruta autobusa kustības sarakstos, palielinot reisu skaitu gan darba dienās, gan brīvdienās, informēja uzņēmumā "Rīgas satiksme".

Ekonomika ATD: Komercpārvadājumu tālāko attīstību ir diezgan grūti paredzēt

Latvijā komercpārvadājumu tālāko attīstību ir diezgan grūti paredzēt, jo tā ir atkarīga no pašu pārvadātāju intereses, intervijā aģentūrai LETA sacīja Autotransporta direkcijas (ATD) valdes priekšsēdētājs Dins Merirands.