PTAC konstatējis deviņus pārkāpumus influenceru darbībā

Sabiedrība
LETA 15:29, 14.02.2024 0

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), iesaistoties Eiropas Komisijas organizētajās "Sweep" aktivitātēs un no 2023.gada 27.oktobra līdz 27.novembrim īstenojot influenceru komercprakses pārbaudes sociālajos medijos, konstatējis deviņus pārkāpumus influenceru darbībā, informē PTAC.

 

Pārbaudes veiktas kopumā 21 influencera sociālos tīklos, galveno uzmanība pievēršot sniegtās komerciālās informācijas nošķiršanai.

PTAC norāda, ka pārkāpumos influenceri sociālajos medijos publiskojuši informāciju, kas uzskatāma par patērētājiem adresētu reklāmu, tomēr attiecīgā informācija netiek papildināta ar norādēm par tās komerciālo raksturu. Influenceru publiskotajai informācijai, kas uzskatāma par reklāmu, netika izmantoti atbilstoši tēmturi, piemēram, "#reklāma", "#reklāmraksts", "#sponsorēts", un tamlīdzīgi.

Vienlaikus PTAC konstatējis, ka 14 gadījumos influenceri izmanto norādes, kas nav uzskatāmas par atbilstošām, piemēram, septiņi influenceri "Instagram" profilā, lai nošķirtu komerciālā rakstura informāciju, izmantoja norādi "#ad", kas ir angļu valodas vārda "advertisement" saīsinājums un nav pietiekoši labi pamanāma un saprotama Latvijas patērētājiem.

Vēl četros gadījumos influenceri "Instagram" profilā, lai nošķirtu komerciālā rakstura informāciju, izmantoja norādi "#promoting", kā arī sešos gadījumos izmantots "#Collab", kas, kā uzsver PTAC, var nebūt skaidri saprotams apzīmējums patērētājiem Latvijā.

Deviņos gadījumos, kuros PTAC konstatēja pārkāpumus, influenceriem nosūtīts PTAC aicinājums savā darbībā nodrošināt komercprakses atbilstību normatīvo aktu prasībām, pie komerciāla satura publikācijām izvēloties skaidri, uzskatāmi un nepārprotami informēt patērētājus par reklāmas paziņojumu komerciālo raksturu.

Saskaņā ar "Sweep" projekta pārbaužu rezultātiem, kā arī izvērtējot 2023.gadā konstatēto situāciju influenceru mārketinga jomā, PTAC secina, ka tirgus situācija šajā jomā ir uzlabojusies, jo daudzi influenceri sociālajos medijos komerciāla satura publikācijās cenšas izmantot vai izmanto reklāmas norādes. Tas norāda, ka informētība un izpratne par normatīvo aktu prasībām šajā jomā ir pieaugusi, uzsver PTAC.

Projekta "Sweep" galvenais mērķis bija apzināt sociālajos medijos publiskoto informāciju, kas varētu tikt atzīta par maldinošu patērētājiem. Saskaņā ar Eiropas Komisijas instrukcijā norādītajiem kritērijiem, tai skaitā influenceru popularitāti un sekotāju skaitu, PTAC izvēlējās 21 pārbaudāmo influenceri. Pārbaudes tika veiktas tādos sociālajos medijos kā "Instagram", "Facebook", "TikTok" un "YouTube".

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Valsts kancelejā apvienos departamentus; protestā darbinieki amatus pametīs

Valsts kancelejas direktors nolēmis apvienot Komunikācijas departamentu un Stratēģiskās komunikācijas departamentu, plānojot, ka darbu neviens nezaudēs, tomēr, izmaiņām nepiekrītot, daļa cilvēku darbu atstās, aģentūrai LETA sacīja Valsts kancelejas direktors Raivis Kronbergs.

Sabiedrība Inese Lībiņa-Egnere: Rīgā jāpanāk progress Īpašā tribunāla izveidē

Šodien Rīgā notiek starptautiska sanāksme, kurā tiek izstrādāti tiesiski mehānismi, lai izveidotu Īpašo tribunālu agresijas noziegumam pret Ukrainu.

Sabiedrība Latvijā atrada veidu, kā strādāt ar «grūtiem» bērniem (+VIDEO)

Jaunizveidotās speciālistu komandas sniegs būtisku atbalstu uzvedības izaicinājumu risināšanā.

Sabiedrība Kažociņš: Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas

Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas, un tas ir jāsaprot, komentējot konstatētos zemūdens kabeļu bojājumus Baltijas jūrā, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja bijušais Valsts prezidenta padomnieks nacionālās drošības jautājumos Jānis Kažociņš.

Lasiet arī

Sabiedrība PTAC: Līvānu pašvaldības noraidošā attieksme pret bērnu drošību ir unikāla

Līvānos atklātie trūkumi bērnu rotaļu laukumos nav retums arī citviet Latvijā, bet unikāla ir pašvaldības noraidošā attieksme un nerūpēšanās par savu iedzīvotāju bērnu drošību, šādu vērtējumu pauda Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāvji.

Ekonomika PTAC mudina bankas aktīvāk mazināt EURIBOR pieauguma radītās sekas

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina kredītiestādes aktīvāk veikt pasākumus EURIBOR likmes pieauguma radīto seku mazināšanai, kā arī rosina patērētājus vērsties kredītiestādēs, pauda PTAC.

Sabiedrība PTAC saņēmis vairākas patērētāju sūdzības par nepiegādātu kurināmo

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir saņēmis vairākas sūdzības par to, ka patērētāji ir pasūtījuši kurināmo - briketes vai malku - veikuši priekšapmaksu, bet preci nav saņēmuši, aģentūru LETA informēja PTAC pārstāvji.

Ekonomika "adidas Baltic" iekļauts PTAC "melnajā sarakstā"

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) "melnajā sarakstā" iekļauts apģērbu tirgotājs SIA "adidas Baltic", liecina PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmums.