SIA "Egļu serviss" pārdošanas speciāliste Ingrīda Buliņa aģentūrai LETA minēja, ka mājsaimniecības visbiežāk iegādājas 1,5 līdz divu metru Latvijas un "Nordmann" eglītes, savukārt uzņēmumi lielākoties pērk "Nordmann" šķirnes eglītes. Tikmēr eglītes podiņos cilvēki galvenokārt iegādājas dekoriem, un tās ir izmērā mazākas.
"Cerams, ka šī sezona būs labāka nekā pērn," atzīmēja Buliņa, piebilstot, ka vienlaikus sūdzēties par pieprasījumu nevar. Viņa novērojusi, ka šogad cilvēki eglītes iegādājas ātrāk nekā pagājušā gada sezonā.
Taujāta par tirdzniecības vietām, viņa atzīmēja, ka "Egļu serviss" eglītes var iegādāties gan tiešsaistē, gan 21 tirdzniecības vietā klātienē Rīgā un Pierīgā. Buliņa apstiprināja, ka daļa filiāļu strādā jau patlaban, taču nedēļas nogalē tirdzniecība tiks sākta pilnā apmērā.
SIA "Sajūtu dejā", kas plašāk pazīstams ar zīmolu "Sajūtu eglītes", valdes locekle Anete Ušvile aģentūrai LETA norādīja, ka uzņēmums tirgo tikai "Nordmann" šķirnes eglītes, no kurām populārākās iz 1,25 metru augstumā. Šāda izmēra egles šogad jau uzņēmumā izpārdotas.
Ušvile pauda, ka pieprasījums pēc svētku eglītēm ir līdzvērtīgs pērnā gada rezultātiem, tostarp arī šogad ir cilvēki, kuri uzsnigušā sniega dēļ eglītes pērk agrāk, bet ir arī tādi, kas eglīti plāno pirkt tuvāk svētkiem.
SIA "Olaines kokaudzētavas" vadītāja Indra Indriksone aģentūrai LETA sacīja, ka kopumā nevar sūdzēties par pieprasījumu pēc Ziemassvētku eglītēm. Cilvēki iegādājas gan dažādu šķirņu eglītes, gan arī eglītes dažādos izmēros. Vienlaikus populārāko eglīšu izmērs ir aptuveni divi metri, taču pieprasījums ir arī pēc lielākām eglītēm.
Indriksone arī norādīja, ka ik gadu novērojama tendence Ziemassvētku eglītes iegādāties ātrāk, ko, viņasprāt, iespējams skaidrot ar šķirņu daudzveidību un dažādiem paņēmieniem, kā eglītei likt saglabāties ilgāk. Tāpat kokaudzētavā novērots, ka katru gadu nedaudz sarūk pieprasījums pēc eglēm podiņos.
Taujāta par egļu cenām, Indriksone norādīja, ka tās minimāli kāpušas visās kategorijās, taču egles cenu nosaka ne tikai šķirne, bet arī kuplums, augstums un citi faktori.
"Cilvēki pie mums brauc labprāt un egles iegādājas klātienē," atzīmēja Indriksone, iestarpinot, ka iedzīvotāji par piedāvājumu uzzina no draugiem un paziņām, kā arī reklāmām sociālajos tīklos.
AS "Latvijas valsts meži" (LVM) vēstniecības Rīgā un veikala vadītāja Līga Urtāne aģentūrai LETA stāstīja, ka šogad, tā kā ceturtā advente iekrīt Ziemassvētkos un svētku gaidīšanas laiks ir īsāks, arī pircēji ir kūtrāki. Viņasprāt, lielākais pieprasījums būs tieši pirmssvētku nedēļā.
Vienlaikus pieprasījums pēc LVM eglītēm podiņos, kas ir vienīgais eglīšu veids, kuru tirgo uzņēmums, šogad saglabājies līdzvērtīgs pērnajam gadam. Tostarp vispieprasītākā eglīte ir Serbijas egle "Nana", kurai ir divu nokrāsu skujas. Pircēji šī tipa eglītes izvēlas 1-1,2 metru augstas.
Urtāne atzīmēja, ka vairums cilvēku joprojām izvēlas eglīti meklēt pašu spēkiem, vai to nopērk jau cirstu. Savukārt, izvēloties eglīti podiņā, pircēji meklē lielākas un kuplākas egles, taču līdz ar eglītes izmēru, pieaug arī podiņa izmērs, un vairumā gadījumu izvēle sliecas par labu eglītei, kuru pašu spēkiem iespējams panest.
Tāpat viņa apstiprināja, ka LVM eglīšu podiņos cenas šogad nav palielinātas.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri