Akadēmiskās institūcijas motivē jauniešus pievienoties pedagogu saimei.
LU un IZM ierosinātais diskusiju cikls turpināsies Latvijas reģionos. Nākamā diskusija notiks 19. oktobrī Cēsīs. Viedokļu apmaiņā piedalīsies Cēsu, Valmieras, Limbažu, Smiltenes, Siguldas, Saulkrastu, Valkas, Alūksnes, Gulbenes un Balvu novadu pašvaldību vadītāji un izglītības eksperti.
Pagājušajā nedēļā šāda diskusija jau notika Bauskā, apvienojot izglītības iestādes Zemgalē.
“Joprojām izglītībā pedagogs ir atslēgas cilvēks. Vienlaikus pedagoģijas studiju programmām mūsdienās skolotājiem ir jāiedod plašākas kompetences, nekā tas bija nepieciešams agrāk. Līdztekus konkrētu mācību priekšmetu zināšanām un pedagoģijas prasmēm augstskolās jaunajiem pedagogiem ir jāapgūst arī līderība, klasvadība, prasmes vardarbības atpazīšanā un atbilstoša rīcība, drošības risku vadīšana un psiholoģiskā noturība, veselības un seksuālā audzināšana, jāspēj veidot iekļaujoša vide un vēl daudzas citas lietas,” uzsvēra izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša.
LU profesore, Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes dekāne Linda Daniela prezentēja datus par pedagoģijas programmu studentiem LU, apgāžot mītu, ka pedagoģiju “studē tikai tie, kas citur nevar iestāties”. LU dati rādi, ka uz budžeta vietām pedagoģijas programmās katru gadu ir konkurss un ne visi reflektanti, kas vēlas studēt LU, šo budžeta vietu iegūst. Arī centralizēto eksāmenu rezultāti pedagoģijas programmu reflektantiem ir ne vien vienā līmenī, bet nereti pat augstāki, nekā tiem, kas izvēlas studēt citās studiju programmās.
“Lai kļūtu par matemātikas skolotāju, centralizētā eksāmena matemātikā rezultātam ir jābūt ļoti augstam,” piemēru minēja L. Daniela, šogad vidējais rādītājs centralizētajos eksāmenos matemātikā tiem reflektantiem, kas izvēlējušies kļūt par matemātikas skolotājiem, ir teju 70%. Savukārt studētgribētājiem angļu valodas skolotāju programmā CE angļu valodā vidējais rādītājs šogad bijis 79%. “Gudriem skolotājiem būs gudri bērni,” uzsvēra PPMF dekāne.