"Mēs piedzimstot esam seksuālas būtnes, jo mums ir reproduktīvie orgāni. Tas ir jautājums, kas ar mums iet visos mūsu attīstības posmos. Dažādos attīstības posmos ir dažāds fokuss, arī bērnu dabiskā interese ir atšķirīga," skaidroja Bērnu psihiatrijas klīnikas vadītājs, psihiatrs, bērnu psihiatrs Ņikita Bezborodovs.
Viņš norādīja, ka par "dažādiem seksualitātes aspektiem" vairāk būtu jārunā tieši ar pusaudžiem, bet par ķermeņa attīstību bērnam saprotamā valodā - jau no mazotnes.
Arī biedrības "Papardes zieds" padomes locekle Jekaterina Kalēja piekrita tam, ka par seksuālo veselību ar bērniem pakāpeniski būtu jārunā no mazotnes. "Bērns sākumā mācās pa zilbītēm, iekrāj to vārdnīcu, ar kuru varētu iemācīties pajautāt pusaudžu gados to, kas viņu interesē," viņa sacīja.
Konferences dalībnieki piekrita, ka skolai ir jābūt vietai, kur bērnam saņemt kvalitatīvu informāciju uz sev interesējošiem jautājumiem, jo zināšanas iedod spēju sevi pasargāt un būt iekļaujošiem attiecībā pret sabiedrību kopumā. Turpretim iegūtā informācija no vienaudžiem vai sociālajiem tīkliem var radīt nepareizus priekšstatus. Arī ģimenē neprecīzi iegūti bērnam varot radīt dažādas problēmas nākotnē.
Vienlaikus vecākiem būtu jābūt iespējai iepazīties ar mācību saturu un pārliecināties, vai tas ir bērniem atbilstošs. Tiesībsarga biroja Bērnu tiesību nodaļas vadītāja Laila Grāvere pauda, ka tam jābūt tādam, lai vecākiem nebūtu iebildumu.
Jautājums par seksuālo izglītību skolās atkal aktualizējās pēc tam, kad skaļu rezonansi izraisīja VISC publicētie materiāli par seksuālo un reproduktīvo veselību, kas nokļuva izglītības sistēmā.
Izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša (JV) sacīja, ka no saņemtajiem atzinumiem esot skaidrs, ka jau pastāv materiāli, kas nosedz konkrētus jautājumus, tāpēc tos varētu apvienot vienā izglītošanas programmā.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri