Varētu notikt būtiskas izmaiņas autovadīšanas tiesībās visā Eiropas Savienībā

Sabiedrība
iauto.lv 12:30, 04.10.2023 0

Eiropas Savienības instancēs rit karstas diskusijas attiecībā uz vadītāja tiesībām, skarot ne tikai ieteikto B+ kategoriju, bet arī gados vecākus autovadītājus, vēsta portāls iauto.lv.

 

Pašlaik tiek apspriesta jauna ES Vadītāju apliecību direktīvas versija, kuras mērķis ir vēl vairāk uzlabot ceļu satiksmes drošību Eiropas dalībvalstīs. Priekšlikumu skaitā jau pieminētā B+ kategorija, kas būtu nepieciešama, lai vadītu vieglo transportlīdzekli, kas sver vairāk par 1,8 tonnām, kā arī braukšanas prasmju pārbaudes senioriem.

Saskaņā ar Vācijas Federālā statistikas biroja datiem, gados vecāki cilvēki ir vainojami vairāk nekā divās trešdaļās satiksmes negadījumu (68%) pilsētās, tādēļ būtu nepieciešami pasākumi, kas šos riskus mazina. Šāda statistika gan nonāk pretrunā ar ADAC, kas atzīst vadītāja veiktspēju samazināšanos līdz ar vecumu, tomēr nav novērojis „augstu negadījumu risku gados vecāku autovadītāju vidū”. ADAC noraida piespiedu braukšanas spēju pārbaudes noteiktām vecuma grupām, taču atbalsta brīvprātīgus atbalsta elementus, piemēram, braukšanas fitnesa pārbaudi. Tas varētu dot pozitīvu ieguldījumu jūsu braukšanas prasmju saglabāšanā un ceļu satiksmes drošības uzlabošanā.

Interesanti, ka AutoScout24 veiktā 1000 cilvēku aptauja 2021.gadā par šo jautājumu noskaidroja, ka daļa atbalsta atbilstošas ​​vecuma pārbaudes ieviešanu. 89 procenti aptaujāto transportlīdzekļu īpašnieku atbalsta braukšanas piemērotības pārbaužu ieviešanu vecumdienās. Pat 50 līdz 65 gadu vecuma grupā to atbalstīja 78 procenti. Lielākā daļa no viņiem bija par testu ieviešanu vecumā no 60 līdz 70 gadiem. 70 gadu vecuma ierobežojums ir vispopulārākais, jo gandrīz ceturtā daļa aptaujāto autovadītāju (23 procenti) no šī brīža vēlētos kārtot regulāras braukšanas eksāmenu pārbaudes.

Tikmēr ES Komisijas Vadītāja apliecību direktīvas projekta apspriešana turpinās, un tiek ziņots, ka dokumenta galīgā versija būs gatava ne ātrāk par 2024.gadu.

Dažās ES valstīs līdzīgas pārbaudes jau notiek. Lūk, daži piemēri:

Dānija: autovadītājiem, kas ir 80 gadus veci un vecāki, eksāmens ir jākārto katru gadu.

Itālija: personām, kas jaunākas par 50 gadiem, ir jāveic pārbaude ik pēc desmit gadiem. Sākot no 50 gadu vecuma, starplaiki kļūst īsāki un vadītāja apliecība jāatjauno ik pēc pieciem gadiem. Tas ir nepieciešams reizi trijos gados no 70 gadu vecuma un reizi divos gados no 80 gadu vecuma.

Nīderlande: ir prasība pēc medicīniskās izziņas, kas nosaka, ka transportlīdzekļa vadīšanas spējas jāpārbauda reizi piecos gados, sākot no 75 gadu vecuma.

Portugāle: eksāmens ir obligāts no 50 gadu vecuma, sākotnēji ik pēc pieciem gadiem, bet no 70 gadu vecuma intervāls ir divi gadi.

Šveice: 75 gadus veciem un vecākiem autovadītājiem reizi divos gados ir jāiziet medicīniskā pārbaude (transportlīdzekļa vadīšanas spēju pārbaude).

Spānija: obligāta veselības pārbaude ir jāveic reizi piecos gados, sākot no 65 gadu vecuma.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Kulbergs piedāvās savu kandidatūru premjera amatam

Deputāts, darbību izbeigušās "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas priekšsēdētājs Andris Kulbergs (AS) apņēmies savu kandidatūru virzīt premjera amatam.

Sabiedrība Tumšajā laikā gaisa telpa Latvijas pierobežā būs slēgta līdz 8.oktobrim

Turpinot ierobežojumus Latvijas gaisa telpas zonā pie austrumu robežas ar Baltkrieviju un Krieviju, no 18.septembra līdz 8.oktobrim tā tiks slēgta diennakts tumšajā laikā no plkst.20 vakarā līdz plkst.7 rītā, aģentūra LETA noskaidroja Aizsardzības ministrijā.

Sabiedrība Pēc siltas nedēļas nogales laiks kļūs aukstāks

Brīvdienās gaisa temperatūra Latvijā pakāpsies virs +20 grādiem, bet nākamā nedēļa gaidāma krietni aukstāka, prognozē sinoptiķi.

Sabiedrība Revīzijā konstatē netaisnību slimnīcu finansēšanā un citus būtiskus trūkumus

Slimnīcām ik gadu tiek novirzīti vairāk nekā 700 miljoni eiro jeb 40% no veselības aprūpes budžeta, taču finansējums primāri uztur sadrumstalotu slimnīcu tīklu, nevis nodrošina vienlīdzīgu un kvalitatīvu aprūpi, nestrādā slimnīcu sadalījums līmeņos, tarifi ir novecojuši un tiek matemātiski pielāgoti pieejamajam finansējumam, turklāt pastāv iekšēja netaisnība finansēšanā, no kā visvairāk cieš augstākā līmeņa slimnīcas, revīzijā secinājusi Valsts kontrole.

Lasiet arī

Sabiedrība Vai mums tiešām vajag tik lielus auto: ekspertu padoms (+VIDEO)

Viens no galvenajiem kritērijiem, kas pircējiem liek apsvērt elektroauto iegādi, ir lēta un ērti pieejama uzlāde.

Interesanti fakti Ko var pārvadāt jumta bagāžniekā un ko salonā: eksperta viedoklis (+VIDEO)

"Mūsu ceļojums sākas jau mājās - ar sarakstu un vienošanos, kur kas tiks likts".

Ekonomika Uzņēmumi Latvijā atsakās no saviem auto, dodot priekšroku koplietošanai (+VIDEO)

Tas nozīmē ērtu pieeju mobilitātei, kuru izmantot tikai tad, kad tā ir patiešām nepieciešama.

Interesanti fakti Starptautiskā jauno automehāniķu konkursā uzvar latvietis

Pirmo reizi vēsturē starptautiskā jauno automehāniķu konkursa “Young Car Mechanic 2025” finālā uzvarējis latvietis – Aizkraukles Profesionālās vidusskolas audzēknis Niks Pētersons. Līdz ar to nākamgad pirmo reizi starptautiskā konkursa fināls norisināsies Latvijā.