"Vairāk nekā 30 neatkarības gados mums jau vajadzēja būt izveidotai dzelzceļa satiksmei ar Latviju, kura izmanto tāda paša platuma sliežu ceļu, un mēs vēlamies, lai [Lietuvas valsts dzelzceļa kompānija] "Lietuvos geležinkeliai" to sāk pēc iespējas agrāk, 2024.gadā," ministrs norādīja ziņu aģentūrai BNS pēc tikšanās ar "Lietuvos geležinkeliai" pasažieru pārvadājumu meitasuzņēmuma "LTG Link" valdes priekšsēdētāju Linu Bauzi.
Skuodis un Bauzis pārrunāja pasažieru vilciena satiksmes atjaunošanu ne tikai uz Rīgu, bet arī uz Daugavpili.
Lietuvas satiksmes ministrs neprecizēja, kad tieši pasažieru vilcieni varētu sākt kursēt starp Viļņu un Rīgu, piebilstot, ka tam nepieciešama arī Latvijas puses iesaiste.
Viņš teica, ka ir vērojami centienu tādu pasažieru vilcienu satiksmi nodrošināt, tomēr ir arī "politiski izaicinājumi", lai saskaņotu maršrutu starp atšķirīgām valstīm un dzelzceļiem. Skuodis pauda cerību, ka nākamā gada sākumā tiks pabeigts saskaņošanas darbs.
"Tā ir diezgan regulēta sistēma un diemžēl Eiropā šajā jomā nav vienota tirgus," atzina Lietuvas satiksmes ministrs.
Viņš uzsvēra, ka Lietuva vēlētos, lai pasažieru vilciens Viļņa - Rīga kursētu caur Šauļiem, jo tad maršruts būtu ātrāks un noslogotāks.
Vienlaikus Lietuvai interesē arī pasažieru vilcienu satiskme ar Daugavpili, no kuras var aizbraukt uz Rīgu, teica Skuodis.
Šogad trīs Baltijas valstu ministru līmenī tika noslēgta vienošanās par pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu, Rīgu un Tallinu, līdz tiek pabeigta Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnija "Rail Baltica".
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri