• Lita,
  • Sibilla,
  • Teika
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


VISC komentējis, kā esot jāinterpretē centralizēto eksāmenu rezultāti

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
LETA 12:15, 21.07.2023


Centralizēto eksāmenu rezultātus ir būtiski interpretēt kontekstā ar dažādiem tos ietekmējošajiem faktoriem, piemēram, kārtotāju skaitu, atbrīvojumu skaitu, kārtotāju profilu un citiem, pauda Valsts izglītības satura centra (VISC) vadītāja Liene Voroņenko.


Foto: LETA

Viņa norādīja, ka patlaban notiek valsts pārbaudes darbu rezultātu izvērtējums, ko VISC sagatavo valsts mērogā, tai skaitā, ieskicējot arī ģeogrāfiskās tendences. Detalizētāka analīze par vidusskolas eksāmenu rezultātiem gaidāma augusta otrajā pusē.

Savukārt indikatīvie dati par eksāmenu rezultātiem tiek nodoti pašvaldībām, kas tālāk tos analizē un nodod izglītības iestādēm.

Voroņenko pārliecināta, ka eksāmena dati skolu vai pašvaldību griezumā esot "tikai viens no signāla elementiem par skolēnu sniegumu", kas bez papildu informācijas par cēloņiem "ir nepilnīga informācija pieņēmumu izdarīšanai".

Tāpat dati par skolēnu sniegumu eksāmenos ne vienmēr ir saistāmi ar konkrēto izglītības iestādi, uzskata VISC vadītāja. Nereti izglītojamie to ir mainījuši pēdējā mācību gadā, un skola "nevar būtiski mainīt" to, ko izglītojamais apguvis iepriekšējos gados.

Gan pamatskolas, gan vidusskolas absolventi šogad sliktākos rezultātus uzrādījuši matemātikas eksāmenos.

To nenokārtoja visvairāk 9.klašu skolēnu - 826, bet 1920 skolēni šajā eksāmenā ieguva vērtējumu 10-19%. Pietiekamā līmenī eksāmenu matemātikā kopumā nokārtoja 17 274 skolēni.

Savukārt optimālā līmeņa centralizētajā eksāmenā matemātikā katrs piektais vidusskolēns jeb 22,03% ieguva 10-19%, bet vidējais skolēnu sniegums novērtēts ar 35%, kas ir zemākais rezultāts starp visiem eksāmeniem.

Matemātikas eksāmenu optimālajā līmenī kārtoja 12 609 skolēni, no kuriem eksāmenu nenokārtoja 8,71%, bet katrs piektais jeb 19,01% eksāmenā pārsniedza 20% barjeru, novērtējumā iegūstot 20-29%.

Voroņenko ieskatā, lai saprastu, kā samazināt eksāmenos izkritušo skolēnu skaitu, vispirms būtu jāsaprot problēmu specifika. No optimālā līmeņa matemātikas eksāmena datiem šogad varot secināt, ka eksāmena latiņas celšana varētu radīt "lielu izaicinājumu skolēniem".

Viņa nenoliedz, ka šie skolēni jau trešajā un sestajā klasē varēja uzrādīt salīdzinoši zemāku sniegumu, ko būtu vajadzējis izmantot "kā trauksmes signālu", tomēr šie skolēni turpinājuši apgūt mācību saturu.

"Slikts pamats nozīmē mazākas iespējas kvalitatīvi apgūt nākamajās klasēs paredzēto saturu, īpaši matemātikā," uzsvēra Voroņenko.

Par iepriekšējo izglītības posmu atbildību zināšanu un prasmju apguvē pārliecināta ir arī par izglītības nozari atbildīgā ministre Anda Čakša (JV).

Viņas ieskatā, jau pirmajā klasē var agrīni diagnosticēt bērnus, kuriem nepieciešama preventīva palīdzība, kas šobrīd tiekot palaists garām.

Iepriekš vēstīts, ka pēc 12.klašu rezultātiem Izglītības un zinātnes ministrija varētu spriest, kas būtu jādara, lai uzlabotu situāciju.

Ministrijā aģentūrai LETA pagaidām nemācēja teikt, kad tieši sarunas varētu notikt.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Ķekavā plāno nocirst 863 kokus, lai attīrītu Olektes upes gultni

Ķekavā plānots nocirst 863 kokus, lai attīrītu Olektes upes gultni, liecina pašvaldības mājaslapā publicētā informācija.

Sabiedrība Elektrovilcienu pantogrāfiem jauni bojājumi kopš marta beigām nav konstatēti

Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto elektrovilcienu pantogrāfiem jauni bojājumi kopš šā gada marta beigām nav konstatēti, aģentūrai LETA norādīja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji.

Sabiedrība LU un VP centīsies uzlabot kibernoziegumu novēršanu, atklāšanu un apkarošanu

Latvijas Universitātes (LU) rektors profesors Gundars Bērziņš un Valsts policijas (VP) priekšnieks Armands Ruks ir parakstījuši sadarbības memorandu kiberdrošības jomā ar mērķi stiprināt un attīstīt Latvijas tiesiskumu un drošību kibertelpā.

Sabiedrība Pētījums: Katrs 5 pedagogs regulāri izmanto jaunākās tehnoloģijas mācību procesā

Katrs piektais pedagogs jeb 21,3% ikdienā izmanto jaunākās tehnoloģijas mācību procesā, savukārt gandrīz trešdaļai jeb 28,9% trūkst zināšanu par to, kā tās pielietot, liecina nodibinājuma "IT Izglītības fonds" un biedrības "RigaTechGirls" veiktais pētījums.

Lasiet arī

Sabiedrība Mežotnes pili vēlas izveidot par Rundāles pils muzeja filiāli (+VIDEO)

Līgums noslēgts uz pieciem gadiem un paredz kompleksa uzturēšanu, teritorijas kopšanu, būvju saglabāšanu.

Kultūra Vizuālās mākslas profesionāļi apspriedīs Latvijas Mākslas gada balvas nozīmi

Rīgas Stradiņa universitātes Anatomijas muzejā 28.maijā plkst.11 notiks vizuālās mākslas nozares profesionāļu saruna par Latvijas Mākslas gada balvas (LMGB) attīstību un nozīmi, aģentūru LETA informēja pasākuma rīkotāju pārstāve Annija Sauka.

Ekonomika Aptauja: uzņēmumi krīzēs nespēj notikušo skaidrot saviem darbiniekiem

Teju 60% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju kā sliktu vērtē uzņēmumu spēju reaģēt krīzes situācijā un skaidrot notikušo darbiniekiem, klientiem un partneriem, secināts sabiedrisko attiecību aģentūras "Repute" veiktajā aptaujā.