ASV un Vācijas iedzīvotājiem ir labākais priekšstats par biznesa vides stabilitāti Latvijā, liecina Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) veiktais pētījums desmit mērķa valstīs, kurā noskaidrots Latvijas atpazīstamības līmenis pasaulē.
Aptaujājot Somijas, Zviedrijas, Norvēģijas, Dānijas, Lielbritānijas, Vācijas, Beļģijas, ASV, Dienvidkorejas un Japānas iedzīvotājus, secināts, ka ārvalstīs 48% aptaujāto iedzīvotāju uzskata, ka biznesa vide Latvijā ir stabila.
Savukārt vien 9% apgalvo pretējo, norādot, ka tā ir nestabila.
LIAA uzsver, ka uzņēmējiem, vadītājiem un pašnodarbinātajiem biežāk nekā pārējiem ir pozitīvs priekšstats par biznesa vides stabilitāti Latvijā.
Globālu izaicinājumu kontekstā Latvija visbiežāk tiek uztverta kā valsts, kas iestājas par dabas un ilgtspējas vērtībām un rīkojas starptautiska kopējā labuma vārdā, tomēr šis virziens ir jāstiprina - aptuveni trešā daļa aptaujāto piekrīt šiem apgalvojumiem.
Uzņēmējdarbības un inovāciju kontekstā Latvijas tēls tiek saistīts ar investīciju piesaistes potenciālu 29% gadījumu, taču zināšanas par biznesa vidi un ekonomisko attīstību ir jāstiprina - Latvija reti saistās ar inovācijām, tehnoloģijām un ekonomisko attīstību, zināšanu par inovācijām un biznesa vidi trūkst, secināts pētījumā.
Desmit valstīs veiktais Latvijas valsts atpazīstamības pētījums apliecina, ka Latviju Eiropas valstīs zina katrs otrais jeb 50% aptaujāto. ASV Latviju zina gandrīz trešā daļa jeb 31% respondentu, bet Dienvidkorejā 19% un Japānā 11% aptaujāto.
Latvijas atpazīstamības līmenis mērīts atkarībā no zināšanu līmeņa par Latviju un secināts, ka 5% respondentu par Latviju zina daudz, 36% zina nedaudz, 38% zina tikai nosaukumu un 20% par valsti nezina neko. Kopumā noskaidrots, ka 43% aptaujāto zināšanas par Latviju pēdējo piecu gadu lakā ir pieaugušas.
Aptaujātie respondenti desmit mērķa valstīs norādījuši, ka Latvijas stiprās puses ir skaista daba, ko norādījuši 56% aptaujāto, un pilsētas, ko atzīmējuši 42% aptaujāto.
Mazāk nekā puse jeb 41% aptaujāto norādījuši, ka Latvija ir tūristiem draudzīga valsts. Savukārt nedrošību un nabadzību norādījuši attiecīgi 14% un 5% aptaujāto.
Pētījumā respondentiem tika vaicāts, ar kādām nozarēm viņiem saistās Latvija. Šajā jautājumā 41% aptaujāto atzina, ka Latvija visbiežāk saistās ar tūrismu, otrā populārākā atbilde, 22% gadījumu, bijusi pārtika un kulinārija, savukārt, 19% norādījuši mūzika, filmas un kultūra. Tomēr 26% no aptaujātajiem nespēja norādīt nevienu nozari.
Tāpat pētījums atklāja, ka 61% respondentu nākotnē vēlētos apmeklēt Latviju, 56% labprāt nogaršotu Latvijas ēdienus un 40% izbaudītu Latvijas kultūru, kas ļauj secināt, ka ārvalstu iedzīvotajiem ir interese par Latviju, norāda LIAA.
Lai izstrādātu Latvijas valsts tēla "missionLatvia" stratēģiju 2024. - 2026.gadam, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar "Tribus Research" šā gada sākumā veica pētījumu desmit mērķa valstīs, kurā noskaidrots Latvijas atpazīstamības līmenis pasaulē.
Pētījums veikts 2023.gada janvārī un februārī, aptaujājot vairāk nekā 38 000 Somijas, Zviedrijas, Norvēģijas, Dānijas, Lielbritānijas, Vācijas, Beļģijas, ASV, Dienvidkorejas un Japānas iedzīvotājus ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 64 gadiem.