LVM meža infrastruktūras meža autoceļu eksperts Ivars Caune skaidro, ka, veicot ģeotehnisko izpēti, konstatēts, ka esošā ceļa uzbērumā vairākos posmos ir kūdras augsne, kas sajaukta kopā ar celmiem. Līdz ar to ceļa nestspējas nodrošināšanai jāveic vai nu grunts apmaiņa, vai arī jāparedz ceļa konstrukcijas pastiprināšanas papildu pasākumi.
Viņš norāda, lai nodrošinātu, ka meža autoceļš pēc pārbūves būtu izmantojams visu gadu, izņemot pavasara un rudens lietavu periodu, šajos posmos tika izmantots ģeosintētiskais materiāls - ekstrudēta polimēra ģeorežģa un ģeotekstila kompozīts. Būvizstrādājumu veido, rūpnieciski salīmējot divus ģeosintētiskos materiālus - ģeorežģi un ģeotekstilu.
"Šāds būvizstrādājums nodrošina ceļa segas atdalīšanas un stiprināšanas funkciju, kā rezultātā ar mazāku būvmateriālu patēriņu tiek sasniegta paredzamā ceļa nestspēja. Būvniecības process ir samērā vienkāršs, jo ceļa segumā nav jāiestrādā divi atsevišķi būvizstrādājumi," atzīmē Caune.
Uzņēmumā norādīja, ka "Skrīveru jaunā ceļa" pārbūves darbi notiek 8,236 kilometru garā posmā, savukārt kompozītu plānots izmantot 2,375 kilometru garā posmā. Simts metru šāda materiāla iebūve meža autoceļa konstrukcijā izmaksā 3248 eiro.
LVM pārstāvji arī minēja, ka kompozīta kalpošanas ilgums atbilstoši ražotāja paustajam ir 50 gadu, tāpēc tuvāko 50 gadu laikā nav paredzēta tā nomaiņa. Pēc meža autoceļa pārbūves, tiks veikti ikdienas uzturēšanas darbi, lai uzturētu to atbilstošā tehniskā kārtībā.
Būvniecības darbus būvobjektā veic SIA "Rubate", savukārt projektēšanas darbus veica SIA "Vertex projekti".
Būvdarbu pabeigšana un meža autoceļa nodošana ekspluatācijā plānota šogad oktobra sākumā.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri