Valdība otrdien apstiprināja tiesību akta projektu, kas paredz, ka Ministru prezidents ar rīkojumu var izveidot Ministru kabineta (MK) tematisko komiteju, lai nodrošinātu sistemātisku un plānotu darbu noteiktā jomā, kā arī koordinētu un risinātu dažādus starpnozaru jautājumus.
Ministru prezidentam rīkojumā jānosaka apspriežamā joma un veicamie uzdevumi. MK tematiskās komitejas darbība paredzēta līdz konkrētā MK darbības laika beigām vai līdz noteikto uzdevumu pilnīgai izpildei.
Kā norāda Valsts kancelejā (VK), tiesību akta projekts izstrādāts, lai izpildītu Ministru prezidenta Krišjāņa Kariņa (JV) vadītā MK deklarācijā iecerēto darbību, kas paredz, ka tiks stiprināta valdības stratēģiskās vadības un koordinācijas kapacitāte, ieviešot elastīgu starpnozaru jautājumu risināšanas pieeju. Lai palielinātu MK darbības efektivitāti starpnozaru jautājumu risināšanā, paredzēts izveidot vairākas MK komitejas, kuras vada Ministru prezidents vai nozīmēts ministrs.
Ministru kabineta tematiskajās komitejās piedalīsies ministru kabineta locekļi vai cita attiecīgā ministra deleģēta politiski atbildīga amatpersona.
Organizatoriskie jautājumi tiek noteikti Ministru prezidenta rīkojumā, ar kuru tiek izveidota MK tematiskā komiteja. Plānots, ka Ministru kabineta tematiskās komitejas notiks trešdienās. Sekretariāta funkcijas veiks VK.
MK tematisko komiteju lēmumi netiek publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis". Pamatojoties uz MK tematisko komiteju lēmumiem var tikt sagatavoti tiesību akti, kuri tiek izskatīti MK sēdē.